Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Kodėl ir ar verta restauruoti važiuoklės dalis?

   2020-11-09

„Sugedus apynaujam automobiliui, vairuotojai dažnai ieško naujų ir originalių dalių. Mano, kad restauruotos tarnaus neilgai. Apie restauravimo mitus ir privalumus teiraujamės 15 metų darbo patirtį turinčio automobilių dalių restauravimo meistro Irmanto Pauros.  

 

Restauravimas padeda sutaupyti

Pasak eksperto, neretai savininkai, kurių automobilio lizingas baigėsi, sugedus automobiliui ieško originalių naujų ar padėvėtų dalių. Nepagrįstai klaidingai įsivaizduoja, kad neverta restauruoti lankstų, įvairių svirčių.

 

„Originalios naujos kainuoja labai brangiai arba rinkoje jų dar nėra kai kuriems automobiliams, nes dar turi tarnauti gamyklinės. Tačiau kai kurių automobilių, ypač BMW, „Mercedes“, „Citroen“, Peugeot“ ar „Renault“ važiuoklės turi jautrių vietų, greičiau sudyla lankstai, svirtys. Tad, pasak eksperto, lankstų, traukių (vadinamo „sailentbloko“) ar kitų dalių restauravimas – išmintingas sprendimas. Tai padeda sutaupyti. Pavyzdžiui BMW originali apatinės dalies viena svirtis, vairuotojų populiariai vadinama „šakė“, kainuoja 300 – 400 eurų (priklausomai, kuri svirtis sudilo, apatinė ar viršutinė). Plius papildomai tenka mokėti už darbą meistrui. I. Pauros teigimu, restauravimas atsieina  5–6 kartus pigiau – apie 50–120 eurų įskaitant ir darbą. 

 

Mitas, kad restauruotos dalys tarnauja trumpiau

Eksperto teigimu, svarbiausia, kad restauravimą atliktų patyręs, darbą išmanantis meistras. Tuomet restauruotos dalys tarnaus ilgai. „Savo restauruotoms dalims suteikiu metų garantiją (maždaug 40 tūkst. km), – sako pašnekovas. – Restauravimo vardą sugadino tie meistrai, kurie dirba neatsakingai. Būna, žmogus keipiasi į atsitiktinį, neprofesionalų meistrą, o po restauravimo netrukus išlenda visokios problemos, girgždėjimas, vairas pats negrįžta į pradinę padėtį, tampa sunkiai valdomas. Svirtys (vairuotojų dažnai vadinamos „šakės“) yra konstrukciniai pakabos elementai, atliekantys svyravimo judesius ir kreipiantys automobilio ratus. Jei  blogai restauruota, per kietas lankstas, vairuotojai nusivilia, nes sunkiau manevruoti vairuojant, sukioti vairą, tai yra ir nekomfortiška, ir nesaugu. Nekokybiškai restauruotos dalys, be abejo, ir laiko trumpiau. Labai svarbu padaryti, kad restauruotas  lankstas būtų tokio minkštumo, koks yra naujo originalo“.

 

Meistras Irmantas Paura pabrėžia, kad restauruojant detales labai svarbu atsižvelgti  į visus originalius konstrukcinius sprendimus, išsaugoti pakabos elementų konstrukcijas ir dinamines charakteristikas. 

 

Kiekviena automobilio markė ir modelis turi savo jautrių vietų

Pasak Irmanto Pauros, dažniausiai apynaujės F klasės BMW ar  E, C klasės „Mercedes“ automobiliai nuo 2015 metų turi  problemą dėl priekinių pakabų apatinių tiesiųjų svirčių. Jos greičiau sudyla. Ypač vokiškų automobilių važiuoklė dažniau savininkams kelia bėdų, nes vokiečiai važiuoklei skiria daugiau dėmesio. Kad automobilis važiuotų kuo maloniau, stabiliau, komfortiškiau, jame montuojama daug daugiau lankstų ir svirčių, kurie turi savybę greičiau sudilti. Tuomet  apynaujį automobilį turintis savininkas svarsto, ar geriau ieškoti originalios naujos detalės, ar verta restauruoti. Pasak eksperto, darbo praktika rodo, kad kokybiškai restauruotos laiko ir tarnauja ilgai. „Visada klausiu, ko žmogus nori, kokie jo lūkesčiai. Naujesniems, nuo 2014 metų pagamintiems automobiliams (nesvarbu, kokios markės), kartais nauja detalė yra geresnis spendimas nei restauravimas, nes naujų automobilių restauravimo principas skiriasi, įeina kitos medžiagos ir svirtys. Pavyzdžiui, BMW ir „Mercedes“ markių automobilių svirčių išdėstymo principas vienodas. BMW automobiliuose 2 svirtys yra apačioje ir viena viršutinėje priekinėje pakabos dalyje. „Mercedes“ gamintojai padarė lygiai tą patį, tik skiriasi lankstų, vadinamų „šarnyrų“ ir pagrindinių svirčių jungimas.

 

„Naujesniems automobiliams kartais geriau montuoti naujas dalis. Pavyzdžiui, orinės pakabos, kurios reguliuoja automobilio aukštį ir t. t. Na, o jei klientas turi iki 2010–2011 metų pagamintą automobilį, visada siūlau pagalvoti apie važiuoklės dalių restauravimą. Kokybiškai restauruotos ne tik bus patikimesnės, bet ir gali tarnauti ilgiau nei naujos, pagamintos kur nors Kinijoje“, – sako meistras.   

 

Eksperto teigimu, skiriasi ne tik kaina, bet ir remonto atlikimo laikas. Jei žmogui reikia labai greitai, naują detalę galima pakeisti per trumpą laiką. O restauravimas užtrunka ilgiau, priklausomai, koks svirties principas. Pavyzdžiui, „Volkswagen Touareg“ BMW X5 ir japoniškų visureigių važiuoklės dalių restauravimas užtrunka gerokai ilgiau, nes jas sudėtingiau išimti ir pan.

 

 

VAŽIUOKLĖS DALIŲ RESTAURAVIMAS

Meistras Irmantas Paura

Tel.  +370 645 70354

irmantas.paura1981@gmail.com

www.restauruojamsarnyrus.lt

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 03 27 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite