Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Ką daryti, kai nepajudinamai užstringa kuro purkštukai arba pakaitinimo žvakės?

   2020-11-13

Šiuolaikinės technologijos leidžia taisyti, remontuoti ir restauruoti net ir tokias smulkias transporto priemonių detales, kaip kuro purkštukai ir pakaitinimo žvakės. Tačiau dažnai atsitinka taip, jog purkštukų, pakaitinimo ar uždegimo žvakių ne tik kad neįmanoma sutaisyti, bet ir jų išėmimas iš variklio tampa tikru galvos skausmu. Patirtimi apie sudėtingus purkštukų ir žvakių išėmimo atvejus ir technikas dalinasi daugiau nei 20 metų patirtį turintis mechanikas Valdemaras.

 

 

Kas atsitinka automobiliui, kai sugenda kuro purkštukas?

Jei Jūsų automobilis ima sunkiai vestis, netolygiai veikia, ima vibruoti, skleisti keistus garsus, padidėja degalų sąnaudos, dūmingumas, tuomet tai gali būti netvarkingų purkštukų požymiai. Purkštukas – itin svarbi automobilio variklio dalis, kuri įprastai gali būti eksploatuojama daugiau nei 200 tūkst. kilometrų. Purkštukai dažniau gali gesti, užsiteršti ir užsikimšti dėl nekokybiško kuro, todėl būtina naudoti tik kokybiškus degalus ir profilaktiškai lankytis autoserviso patikrose. Laiku aptikus gedimus, įmanoma purkštukus remontuoti, atrestauruoti, pakeisti jų dalis ir sutaupyti begalę laiko bei pinigų.

 

Tačiau net ir tinkamai eksploatuojant automobilį, laikui bėgant purkštukai ima rūdyti, per ilgą laiką metalui besiliečiant prie kito metalo, jie tiesiog „prikepa“ ir tarsi suauga su varikliu, jų išėmimas tampa nepaprastai sudėtingas. Negana to, pro purkštukus dėl netvarkingo ar laiku nepakeisto sandariklio gali imti sunktis nesudegusio kuro masė, todėl jie aplimpa įvairiais teršalais ir suodžiais, kurie sukietėja ir neleidžia jų pasiekti. Tokiu atveju, purkštuką išimti iš variklio tampa itin sudėtingas iššūkis, reikalaujantis ne tik specifinių žinių, preciziškumo, kantrybės, bet ir specialios įrangos bei įrankių.

 

 

Kaip ištraukti užstrigusį kuro purkštuką?

Mechanikas Valdemaras sako, kad per ilgametę savo darbo patirtį yra prisižiūrėjęs visokių purkštukų išėmimo kuriozų: žmonės „prikepusius“ purkštukus bandydami ištraukti ne tik juos nulaužia ar sutrupina, bet ir privirina įvairių „ausų“, kablių, už kurių bando išimti užstrigusias detales, pila ant jų įvairių rūšių stabdžių ir kitokius skysčius, pakelia ir pakabina mašinas už purkštuko, tačiau šie net nepajuda iš vietos. „Toks savadarbis bandymas ištraukti purkštuką dažniausiai pridaro daugiau vargo nei naudos, po jo purkštuką tampa kur kas sunkiau ištraukti, o ir darbų kaštai taip pat išauga, – pasakoja mechanikas Valdemaras, – Todėl paklibinus purkštuką su tam tikra optimalia jėga ir nepavykus jo ištraukti, geriau šį darbą patikėti specialistui“.

 

Ištraukti užstrigusį purkštuką dažnai pasitelkiama hidraulinė įranga, kuri užstrigusią dalį gali traukti net iki 20 tonų jėga, tad akivaizdu, jog paprastas pasukinėjimas ir paklibinimas daugeliu atvejų neduoda jokios naudos. „Net ir naudojant specialią įrangą dažnai nutinka taip, jog purkštukas lūžta pusiau ir dalis jo lieka variklio viduje, – sako Valdemaras, – „Tuomet naudojami grąžtai, įsriegiami įvairiausi sriegiai, kurių pagalba išsukamos nulūžusios detalės“. Negana to, šiam itin atsakingam, tikslumo reikalaujančiam darbui reikia išskirtinių įrankių, neretai paties mechaniko sugalvotų – Valdemaras bendradarbiauja su metalo apdirbimo paslaugas teikiančiomis įmonėmis ir gaminasi specifinius, vienetinius, paties sukurtus įrankius.

 

 

Sunkumai, kylantys dėl pakaitinimo ir uždegimo žvakių

Panašios problemos kyla iš variklio išsukinėjant pakaitinimo žvakes, tik jos yra plonesnės ir dažniausiai daug sunkiau prieinamos nei degalų purkštukai. Dažnai variklio konstrukcija būna tokia sudėtinga, kad norint prieiti prie žvakių reikia nuimti nemažai variklio detalių. „Pasitaiko atvejų, kai dėl mano žinių ir patirties purkštuko ar žvakės ištraukimas užtrunka vos kelias minutes, o žmonės bandydami tai padaryti savarankiškai, jau būna sugaišę dienas ar net savaites, – patirtimi dalinasi Valdemaras, – Tačiau neretai reikia plušėti ir pusdienį, ir ne tik sugalvoti, išsiaiškinti, kaip ištraukti užstrigusią dalį, bet ir susikurti bei pasigaminti įrankius, su kuriais bus lengviau tai padaryti“.

 

Valdemaras automobilių mechaniko darbą dirba jau virš 20 metų, iš kurių apie 10 specializuojasi užstrigusių, nulūžusių detalių, tokių kaip purkštukai, žvakės, įvairūs varžtai ir kt. pašalinimu ir ištraukimu bei įvairių sriegių atstatymu. Jo paslaugomis neretai naudojasi autoservisai, neturintys tinkamos įrangos ir specialistų su reikiamomis žiniomis ir patirtimi. Mechanikas dirba tiek savo dirbtuvėse, tiek atvyksta į vietą visoje Lietuvoje.

 

 

MECHANIKAS VALDEMARAS

Tel. +370 657 72303

Juozapavičiaus pr. 7, Kaunas

El. p. valdemaras.aretas@gmail.com

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 11 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite