Vairuotojai, persėdę už hibrido vairo, ne visada supranta naujojo automobilio specifiką. Ką svarbu žinoti hibridinių automobilių vairuotojams, į ką atkreipti dėmesį, kaip išvengti brangiai kainuojančių klaidų? Apie tai pasakoja autoserviso „Tumonis Auto“ vadovas Edvinas Tumonis.
Hibridinė transporto priemonė – ta, kurioje veikia daugiau nei vienas variklis. Dažniausiai, tai benzininis variklis derinamas kartu su elektriniu. Elektrinis variklis varomas specialios baterijos, kuri įkraunama naudojant vidaus degimo variklio galią bei energiją, gautą stabdant ar mažinant greitį. Tokia kombinacija leidžia sumažinti kuro sąnaudas ir emisijas.
Jei persėdote iš įprastinio automobilio į hibridinį, stebėkite baterijos ir hibridinės sistemos būklę.
Kaip atpažinti susidėvėjusią hibridinio automobilio bateriją?
Netikėtai padidėjusios kuro sąnaudos - pirmasis ženklas, pranešantis apie baterijos susidėvėjimą. Siekiant kompensuoti galios trūkumą, vidaus degimo variklis naudojamas dažniau nei įprastai, o tai didina kuro sąnaudas.
Kitas ženklas – įkrovos lygio šuoliai. Jeigu vienu metu baterija yra visiškai įkrauta, o paskui įkrovos lygis staiga nukrito – laikas bateriją renovuoti.
Taip pat stebėkite baterijos pasikrovimo bei išsikrovimo laiką. Jei baterija pasikrauna ir išsikrauna greičiau nei įprastai – metas apsilankyti autoservise.
Sugedusi baterija – renovuoti ar keisti nauja?
Hibridinio automobilio baterija yra sudaryta iš keliasdešimt elementų. Eksploatacijos metu, mažėja jų talpa arba genda pavieniai elementai.
Sugedusią bateriją galima renovuoti arba keisti nauja. Ką daryti? Meistrai, naudodami specialią įrangą, nustatys sugedusių elementų skaičių, likusią talpą ir ciklo valandas, ir tada galėsite priimti sprendimą.
Kokios vairuotojų dažniausiai daromos klaidos?
Dažniausios klaidos – gudravimai ir saviveikla. Pavyzdžiui, automobiliui užsiblokavus, vairuotojai nuima nuo akumuliatoriaus gnybtą, „apgauna“ sistemą ir važiuoja toliau. Šiuo triuku naudokitės tik kritiniu atveju, o geriausia – nesinaudokite iš viso, nes rizikuojate pakenkti visai sistemai.
Žmonės, neturintys specialaus pasirengimo, patys imasi išmontuoti ir renovuoti bateriją, tačiau netinkamai atlikus darbus, kyla trumpo sujungimo rizika. „Paprastame automobilyje maksimali srovė yra 12 voltų, o hibridiniame ji siekia ir 340 voltų, - pasakoja Edvinas Tumonis, – todėl darbus patikėkite specialistams, kurie prisiims atsakomybę ir suteiks garantiją.“
„Tumonis Auto“ užsiima hibridinių transporto priemonių remontu. Čia atliekami elektrinės ir mechaninės automobilio dalies remonto darbai, kompiuterinė diagnostika, remontuojamos baterijos, tvarkomi hibridinių automobilių varikliai.
TUMONIS AUTO
Edvinas Tumonis, vadovas
J. Žemgulio g. 8B, Kaunas 44151
Tel. +370 662 55990
El. p. info@tumonisauto.lt
www.tumonisauto.lt