Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Sveikata straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

3 būdai, padėsiantys į vaikų racioną įtraukti uogas ir vaisius

   2020-01-21

Sveika mityba yra viena iš svarbiausių sveikos gyvensenos sudėtinių dalių. Vienas iš būtiniausių produktų palaikyti sveiką ir subalansuotą mitybą – uogos ir vaisiai. Tai nepakeičiamas maisto produktas besivystantiems vaikų organizmams, todėl uogos ir vaisiai privalo būti vaikų mitybos dalimi. Kaip įtraukti į vaikų racioną daugiau uogų ir vaisių, kaip paskatinti ir mokyti juos valgyti sveikiau pasakoja ūkininkė Vita Šlapkauskienė, kuri kartu su savo vyru Mindaugu Šlapkausku ūkininkauja vaisių ir uogų ūkyje.

 

 

Kodėl valgyti uogas ir vaisius svarbu?

„Uogos ir vaisiai – tai imunitetą stiprinantis produktas ir prevencija prieš ligas“, – sako ūkininkė V. Šlapkauskienė. Uogos ir vaisiai yra puikaus skonio, maistingi, turi daug vitaminų ir ląstelienos, teikia daug naudos Jūsų organizmui ir sveikatai. M. Šlapkausko ūkyje auginama gausybė uogų ir vaisų:

·            braškės – saugo nuo širdies ligų ir stiprina imunitetą, prisotintos kaliu, kuris yra būtinas širdies veiklai;

·            avietės – tai prevencija nuo vėžinių susirgimų, jose gausu antioksidantų;

·            šilauogės – geležies, fosforo, kalcio ir kitų elementų šaltinis, šios uogos mažina tikimybę nutukti ar susirgti diabetu;

·            juodieji serbentai – pilni vitamino C, stiprina imuninę sistemą, lengvina gripo simptomus;

·            gervuogės – tai viena iš daugiausiai antioksidantų turinti uoga, padeda kovoti su infekcijomis, puoselėja odą, plaukus ir nagus;

·            vyšnios – geros nuotaikos užtaisas, gerina virškinimo sistemą, geležies šaltinis;

·            obuoliai – prisotinti pektininių medžiagų, tai gausybės vitaminų šaltinis, gerina virškinimą, tonizuoja;

·            kriaušės – tai ląstelienos, antioksidantų ir vitamino C šaltinis, stiprina imuninę sistemą;

·            slyvos – labiausiai žinomos dėl savo savybių prieš vidurių užkietėjimą, saugo nuo lėtinių ligų.

 

Jūsų pavyzdys – geriausias mokytojas

Dauguma mūsų įpročių susiformuoja dar kūdikystėje, taip pat yra ir su sveikos mitybos įpročiais. Kad vaikai valgytų vaisius ir uogas – tėvai privalo tapti pavyzdžiu ir patys juos valgyti. Besilaukiančios, vėliau žindančios motinos kūdikiams perduoda tai, ką pačios valgo. Jei jų racione nėra nei uogų, nei vaisių, tuomet tikėtina, kad ir vaikui tai bus svetimas maisto produktas. Vaikai valgo ir nori ragauti tai, ką mato valgant savo artimuosius. „Jei norite, kad Jūsų vaikas valgytų uogas ir vaisius, Jūs taip pat privalote juos valgyti – kitos išeities nėra,“ –  sako ūkininkė Vita.

 

Vaisiai ir uogos gali atstoti saldumynus ir kt. ne itin sveikus užkandžius. Vaikai, matydami tėvus kramsnojant uogas ar vaisių gabalėlius, o ne saldainius, taip pat dažniau rinksis sveikesnį variantą. „Tas pats pasakytina ir apie dirbtines sultis, limonadus, uogienes su gausybe cukraus. Vietoj pirktinių limonadų, rinkitės natūralias vaisių ar uogų sultis, kurias galėsite praskiesti vandeniu, –  pataria ūkininkė, –  Kūdikiams vietoj tyrių su pridėtiniu cukrumi, rinkitės natūralias vaisių ir uogų tyreles, iš kurių kūdikis gaus tik reikalingiausias ir sveikiausias maisto medžiagas“. Kuo anksčiau pradėsite formuoti vaikų mitybos įpročius, tuo paprasčiau bus įvesti į jų valgymo racioną ir naujų sveikų produktų bei ingredientų.

 

 

Vaisius ir uogas pateikite taip, kad jiems būtų neįmanoma atsispirti

„Paprastai padėtą obuoliuką ar kriaušę vargu, ar vaikas pasiims ir valgys, –  svarsto ūkininkė Vita, –  Bet jei jį supjaustysite skiltelėmis ir padėsite vaikui pasiekiamoje vietoje, tuomet tikimybė, kad jis suvalgys taip paruoštą vaisių, išauga“. Vaisius ir uogas vaikams reikėtų paruošti taip, kad vaikas galėtų pasiimti ir iškart dėti į burnytę. „Jei braškes padėsite dubenėlyje su nenuimtais lapeliais, tuomet jos ir liks tame dubenėlyje, bet jei nuskabysite visa, kas nevalgoma, dienos bėgyje vaikas tikrai bent kelias uogas suvalgys,“ – patarimais dalinasi Vita.

 

Mokykite vaikus apie uogas ir vaisius

Vaikai yra iš prigimties smalsūs, todėl pasakokite jiems apie tai, ką jie valgo, kodėl tai sveika ir naudinga jų organizmams. Taip pat paaiškinkite, kad nuo medžio skintas vaisius ne visada gali atrodyti taip gražiai, kaip pirktas parduotuvėje, bet yra kur kas sveikesnis. „Dauguma vaikų, paklausti, kokį obuolį rinktųsi: gražų, lygų, raudoną iš parduotuvės ar ne tokį gražų, su keliomis dėmelėmis, skintą nuo obels, pasirenka pirmąjį variantą, nes niekas jiems nepaaiškina, kad tie gražūs vaisiai dažniausiai būna apipurkšti chemija ir jau nebėra tokie sveiki,“ –  sako ūkininkė Vita.

 

 

Dar vienas iš būdų, galintis padėti vaikams pamilti uogas ir vaisius – tai artimesnė pažintis su šiais augalais. „Savo ūkyje organizuojame darželinukams ir pradinukams pažintines ekskursijas po ūkį, kur vaikai pamato, kur ir kaip auga uogos, vaisiai, gali jų patys pasiskinti ir čia pat paragauti, - pasakoja V. Šlapkauskienė, –  Parodome, ką dar su šiomis gėrybėmis galima padaryti: užšaldyti, sutrinti į tyreles, išvirti uogienes, išspausti sultis. Pavasarį vaikai gali pamatyti, kaip žydi uogų krūmeliai ar vaismedžiai – dauguma jų pirmą kartą pamato šiuos žiedelius“.

 

Mindaugo Šlapkausko vaisių ir uogų ūkis veikia nuo 2002 metų. Ūkininkas kartu su žmona Vita Šlapkauskiene augina obelis, kriaušes, avietes, braškes, juoduosius serbentus, gervuoges, slyvas ir vyšnias. Uogų perdirbimo ceche verdamos uogienės, spaudžiamos sultys, gaminami sirupai, trinamos tyrės. Čia taip pat galima įsigyti ir šaldytos produkcijos: šaldytų birių ar trintų uogų, su cukrumi ar be.

 

 

 

M. ŠLAPKAUSKO ŪKIS

Tvarkiškių k., Garliavos sen., Kauno r.

Tel.: 8 687 47506, 8 647 05475

El. p. mindaugas.slapkauskas@gmail.com

www.ms-ukis.eu

 





Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2020 07 31 
Kontaktai: tel. (37) 311 539, faks. (37) 311 539, Kaunas. El.paštas
©2005-2020. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite