Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Ar apgadinti automobilio ratlankiai vėl gali tapti kaip nauji?

   2022-11-23

Gerų prabangių automobilių ratlankiai gali kainuoti nepaprastai daug, todėl jie turi būti tinkamai prižiūrimi, o atsiradus pažeidimams, tvarkomi. Klasikinių, senų, brangių automobilių ratlankiai šiandien nebegaminami, todėl automobilių savininkai juos itin tausoja. Ką reikia žinoti apie ratlankių remontą ir restauravimą? Ar senas, pažeistas ratlankis jau yra neišvengiamai sugadintas, ar jis vėl gali tapti kaip naujas? Apie tai pasakoja GAGA Studio (UAB Dogeta) vadovas Andrius Mažeika.

 

 

Kodėl automobilio ratlankius svarbu tinkamai prižiūrėti?

Ratlankiai dažniausiai remontuojami dėl estetinių priežasčių – žmonės, investavę pinigus į automobilį, prestižą ir komfortą, nori, kad jų automobilis atrodytų nepriekaištingai. Tačiau problema ne vien estetinė – pažeisti dažai, paviršiaus deformacijos sudaro sąlygas korozijai, ir kuo labiau korozija pažeidžia ratlankį, tuo brangesnis bus jo remontas. Tai tikrai nesmagu, turint omeny, kad naujas ratlankis kainuoja labai daug, o kalbant apie klasikinius senus automobilius – jo tiesiog nėra kuo pakeisti.  

Specialistai rekomenduoja ratlankius reguliariai apžiūrėti  – po auto įvykių, įvažiavus į duobę, atsitrenkus į šaligatvio bortą, kelio stulpelius, gali atsirasti deformacijos, geometrijos pažeidimai, įtrūkimai, nuskilti ratlankio fragmentai ir kt.

 

Netinkamas paruošimas dažymui gali sugadint ratlankius

Automobilių savininkai pernelyg lengvai susitaiko su mintim, kad apgadintas daiktas nebebus kaip naujas. Tačiau šiuolaikinės technologijos leidžia renovuoti ratlankius praktiškai atkuriant gamyklinius parametrus – tiek naujų, tiek klasikinių senų automobilių.

Ši naujoji technologija yra cheminis ratlankio dažų šalinimas. Ratlankio restauravimas susideda iš keleto etapų – nuriebinimas, degazavimas, gruntavimas, dažymas, lakavimas – o tinkamas dažų pašalinimas yra visa ko pagrindas. Tradicinė smėliavimo technika „sušiaušia“ ratlankio paviršių, jis nebeatrodo kaip naujas, smėliuojant nusitrina originalūs gamykliniai žymėjimai, įrašai ir ženklai. Šalinant dažus cheminiu būdu, ratlankiai plaunami vonioje su šarminiu tirpalu, taip absoliučiai nekenkiama paviršiui ir išsaugomi visi gamykliniai užrašai.

Šitaip nuvalytas ratlankis tampa kaip naujas – tiesiog atkuriami gamykliniai parametrai. Tai ypač svarbu renovuojant senų, klasikinių automobilių ratlankius, nes viso automobilio vertė priklauso nuo to, kaip tiksliai atkuriami originalūs parametrai.

„Pasitaiko, kad automobilių savininkai nežino apie tokias galimybes, susitaiko su mintimi, kad ratlankis neatrodys kaip naujas, ir atiduoda juos renovuoti į bet kurias dirbtuves, esančias arčiausiai namų, - teigia Andrius Mažeika. – Nereikėtų to daryti, nes kartą „sušiaušus“ paviršių, jo paprasčiausiai nebeišlyginsite.“

 

 

Dažymas nėra trūkumų užmaskavimas dažais

Antrasis etapas, remontuojant ratlankius, yra dažymas. Dažymo tikslas nėra užtepti dažus ir paslėpti trūkumus. Dažymo tikslas – maksimalus dažų sukibimas su ratlankiu, maksimali apsauga nuo aplinkos poveikio ir nepriekaištinga išvaizda.

Prieš atiduodami ratlankius remontui, pasikalbėkite su serviso specialistais. Jei pašalinus senus dažus išryškėja fiziniai paviršiaus pažeidimai, jie turi būti šalinami – nelygumai išlyginami, įtrūkimai suvirinami. Ratlankiai prieš dažant turi būti nuriebinami, gruntuojami, o nudažius – lakuojami. Visi etapai yra absoliučiai svarbūs – gruntas užtikrina maksimalų sukibimą ir apsaugo nuo korozijos, kokybiškas lakas suteikia spindesio, didina paviršiaus atsparumą fiziniams pažeidimams bei UV spinduliams, todėl dažų spalva ne taip greitai išblunka.

Atsiminkite – ratlankį galima tiesiog nudažyti, tačiau galima restauruoti ir padaryti taip, kad jis atrodytų tarsi naujas.

 

Vibropoliravimas – kas aliuminį paverčia chromu

Tai, žinoma, metafora, nes aliuminis ir toliau lieka aliuminiu, tačiau vibropoliravimas suteikia aliuminio detalėms chromo spindesio. Vibropoliravimas yra paviršiaus šlifavimas smulkiomis granulėmis vibruojančiame įrenginyje.

Kam naudojamas vibropoliravimas? Dažniausiai – atnaujinti nusidėvėjusius, naujumą ir spindesį praradusius aliumininius ratlankius. Tokiu būdu gali būti atnaujinamos bet kokios aliumininės vidaus ir išorės apdailos arba variklio skyriaus detalės. Pastaroji paslauga – variklio skyriaus detalių vibropoliravimas – ypač populiari klasikinių senų automobilių savininkų tarpe.

Šitaip nupoliruotos detalės įsigyja spindesio, jų paviršius tampa glotnesnis ir mažiau teplus, prie jo mažiau kimba įvairaus pobūdžio purvas.

 

Kada geriausias laikas pasirūpinti ratlankiais?

Dauguma žmonių apžiūri ratlankius rudenį arba pavasarį – kai keičiamos padangos. Tuo metu, ratlankių remonto dirbtuvės turi didžiausią darbo krūvį, o pas geriausius specialistus susidaro nemažos eilės. Kad nereiktų patirti streso, laukimo ir skubėjimo, pasirūpinkite ratlankiais ne piko metu.

 

GAGA Studio yra žinomi kaip automobilių kėbulų priežiūros profesionalai. Jų specializacija – technologijos, kurios leidžia atnaujinti automobilio išvaizdą ir užtikrinti jo ilgaamžiškumą – automobilių dengimas apdailos plėvelėmis arba nano danga, lyginimas be dažymo ir poliravimas.

GAGA Studio vieninteliai Kaune taiko naujausią, detalių paviršiui nekenkiančią, cheminę dažų šalinimo technologiją.

 

Andrius Mažeika, direktorius

GAGA Studio / UAB Dogeta

Lygioji g. 3a, Kaunas

+370 609 77212

+370 647 28084

El.paštas: info@gagastudio.lt

www.gagastudio.lt

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 19 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite