Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Ar pagrįstai esame vieni pirmųjų ES vykdant transporto priemonių gamintojams/importuojamas nustatytas užduotis perdirbant transporto priemones ?

   2021-11-25

Toks klausimas kyla žinant, kad kompetentingos institucijos jau daugiau kaip trys metai „nesugeba“ patikrinti transporto priemonių importuotojus atstovaujančių licencijuotų organizacijų ataskaitų. Kaip bebūtų keista tai netrukdo teikti ataskaitas Europos Komisijai apie sėkmingai įvykdytas užduotis. Kokiais duomenimis grindžiamos minėtos ataskaitos? Gal tuo tikslu ir buvo įsigyti dideli kavos kiekiai vienoje iš ministerijų? 

 

 

Įdomus ir AAD bei AAD Valdybų kontroliuojančių institucijų „avinėlių tylėjimas“ tikrinant kaip transporto priemonių importuotojai vykdo jiems nustatytas prievoles  - finansuoti eksploatacijai netinkamų transporto priemonių tvarkymą (ENTP). Stebėdami akivaizdžius pažeidimus, minėtų institucijų pareigūnai žiūri pro pirštus. Stebina ir pačių transporto priemonių importuotojų požiūris į akivaizdžius trūkumus jų GPAIS apskaitose. Neturėdami įrodančių dokumentų GPAIS sistemoje apie tai, kad jų skiriamos lėšos ENTP tvarkymui pasiekė tikslą – rizikuoja sulaukti rimtų nuostolių.

 

Bendrą vaizdą dar galima papuošti ir išskirtinai dideliu nelegalia ENTP tvarkymo veikla užsiimančiųjų kiekiu ir visame šiame kontekste lyderiavimas, vykdant ENTP tvarkymo užduotis, atrodo daugiau nei keistai.

 

Individualią atsakomybę pasirinkę transporto priemonių importuotojai, LR aplinkos ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-554 „Dėl Reikalavimų visuomenės švietimui ir informavimui atliekų, kurioms taikomas gamintojo atsakomybės principas, tvarkymo klausimais tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka teikia informaciją visuomenei apie atliekų, kurių tvarkymui taikomas gamintojo atsakomybės principas: transporto priemonių, alyvos, baterijų ir akumuliatorių - keliamą pavojų visuomenės sveikatai ir aplinkai, šių atliekų tvarkymo galimybes, netinkamo atliekų tvarkymo žalą visuomenės sveikatai ir aplinkai:

 

Eksploatacijai netinkama transporto priemonė – pavojinga atlieka, jos sudėtyje esančios medžiagos kelią grėsmę aplinkai ir žmonių sveikatai:

 

  Alyvos – alyvos atliekose randama vario, cinko, įvairių sunkiųjų metalų, chlorintų tirpiklių ir pan. Alyvų atliekose yra daug priemaišų, nes ji patenka iš variklio, transmisijos, hidraulinės sistemos. Tokiose alyvų atliekose galima rasti kone trečdalį Mendelejevo lentelės elementų. Patekę į aplinką sunkieji metalai bei toksinės medžiagos didina kancerogeninį poveikį, kuris gali sukelti vėžinius susirgimus. Alyvų atliekoms patekus į vandens telkinius jų paviršius padengiamas orui nepralaidžia plėvele, dėl ko mažėja deguonies koncentracija vandenyje, todėl jame esantys gyvi organizmai gali pradėti dusti. Ypač didelė žala daroma šioms atliekoms prasiskverbus į gruntinius vandenis, kuriuos intensyviai naudoja žmogus. Sunkieji metalai gali pažeisti nervų sistemą, inkstus, sukelti vėžinius susirgimus. Jie po truputį kaupiasi organizme, tad po kiekvieno kontakto su panaudota alyva, jų vis padaugėja. Todėl ir sveikatos problemos išryškėja tik po kurio laiko. Patekusi į aplinką panaudota alyva gali sukelti daug aplinkosauginių problemų. Vienas litras alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens ir padengti plėvele apie 1 hektarą vandens paviršiaus! Alyvai susimaišius su vandeniu, susidaro emulsija, kuri lengvai pažeidžia vandens gyvūnų kvėpavimo organus, patekusi į gruntą gali sutrikdyti augalų ir dirvožemio organizmų aprūpinimą deguonimi.

 

Aušinimo skystis – sudėtyje esantis natrio 2-etilheksanoatas toksiškas reprodukcijai, nes gali pakenkti negimusiam vaikui. Įkvėpus preparato, sudėtyje esantis etilenglikolis nėra labai lakus, garavimas intensyvėja kaitinant. Ilgai kvėpuojant garais, gali prasidėti galvos skausmai. Garai gali turėti narkotinį poveikį, sukelti kosulį, svaigulį. Ilgalaikis poveikis - dėl absorbcijos į organizmą per kvėpavimo takus galimi net inkstų, centrinės nervų sistemos, smegenų pakenkimai. Patekus ant odos, trumpai veikiant, galimas dirginimas. Kadangi etilenglikolis gali absorbuotis į organizmą per odą, ilgai veikiant odą, galimi tokie pat sveikatos pakenkimai, kaip ir ilgai kvėpuojant. Patekus į akis, jos gali būti stipriai sudirgintos, parausti. Prarijus pirmieji simptomai panašūs į apsinuodijimą alkoholiu - susijaudinimas, kalbos problemos, pusiausvyros sutrikimai, gali prasidėti pilvo skausmai, šleikštulys, vėmimas. Apsinuodijimo požymiai (galūnių drebulys, galvos svaigimas ir skausmas, dvejinimasis akyse, padidėjęs mieguistumas, širdies darbo aktyvumo pagreitėjimas, aritmija, kraujospūdžio padidėjimas - ir po to sumažėjimas, išsekimas, kvėpavimo problemos) atsiranda po 2-3 val. Stipriai apsinuodijus, pirmiausia pažeidžiama nervų sistema, po to kepenys ir inkstai. 100 ml prarytas etilenglikolio kiekis gali būti mirtinas.

 

Amortizatoriai - sudedamosios dalys: metalas, alyva, guma, plastikas. Panaudoti amortizatoriai yra pavojinga atlieka dėl juose esančios alyvos. Alyvoje gausu sunkiųjų metalų ir kitokių kenksmingų aplinkai cheminių junginių, kurioms patekus į aplinką, užteršiamas dirvožemis, o alyva gali patekti į gruntinius vandenis. Didžiąją dalį amortizatoriaus masės sudaro metalas, jo irimas aplinkoje nesukelia didelių pasekmių, tačiau metalo rūdos gavyba ir metalo gamyba iš rūdos ženkliai teršia aplinką. Metalą galima perdirbti neribotai – jo pagrindinės savybės nekinta, o perdirbant sunaudojama daug mažiau energijos negu gaminant iš rūdos. Perdirbant sunaudojama mažiau pirminių žaliavų, dėl to mažėja metalo kasybos ir rūdos transportavimo daroma žala aplinkai.

 

 

Kuro, tepalų ir oro filtrai – itin pavojingos aplinkai atliekos. Netinkamai tvarkomos jos gali kelti pavojų aplinkai, žmonių sveikatai. Filtrų atliekos yra pavojingos atliekos dėl juose esančių sunkiųjų metalų bei alyvos. Perdirbant kuro ir tepalų filtrus, išgaunamas metalas ir alyva, o iš oro filtrų – plastmasė ir filtruojanti medžiaga. Alyva yra regeneruojama arba sudeginama. Perdirbtą alyvą iš tepalo filtrų galima naudoti ta pačia paskirtimi arba visiškai kitiems poreikiams: galima gaminti aukštos kokybės bazines alyvas; ji gali būti iš naujo rafinuota ir pardavinėjama kaip variklinė alyva.

 

Perdirbant panaudotą alyvą tausojama vertinga energija: pakartotinis panaudotos alyvos rafinavimas reikalauja tik trečdalio energijos, kuri būtų sunaudojama žaliavinę naftą paverčiant alyva. Kitos išgautos medžiagos – metalas, plastmasė naudojamos gaminant kitą produkciją. Gaminant metalą sunaudojama daug energijos ir išskiriami didžiuliai šiltnamio dujų kiekiai, kurie yra tiesioginiai klimato kaitos ir pasaulinio atšilimo kaltininkai. Todėl perdirbant naudotų filtrų metalą tausojami ne tik gamtiniai ištekliai, mažiau teršiama nei gaminant metalą iš pirminių žaliavų, bet ir taupoma energija.

 

Stabdžių skystis – sudėtyje esančių medžiagų labiausiai pažeidžia organai: oda, akys, vidaus organai, kepenys. Galimas akių dirginimas, paraudimas, ašarojimas, matomumo pablogėjimas, ragenos pažeidimai, jautrumas šviesai. Nurijus gali pasireikšti pykinimas, galvos svaigimas, silpnumas, sąmonės netekimas, virškinamojo trakto dirginimas, skrandžio skausmai, viduriavimas. Gali dirginti odą. Galimas paraudimas, smarkus paraudimas, perštėjimas, niežėjimas, išsausėjimas, odos suskeldėjimas. Įkvėpus gali svaigti galva, pykinti, jaučiamas bendras silpnumas, galvos svaigimas. Didelė koncentracija gali sukelti sąmonės netekimą. Gleivinės ir viršutinių kvėpavimo takų dirginimas ir kitos medžiagos galinčios turėti savo sudėtyje žmonių sveikatai ir aplinkai pavojingų medžiagų.

 

Šios ir kitos pavojingos bei didelis kiekis nepavojingų atliekų susidaro demontuojant ENTP ir visų mūsų tikslas užtikrinti, kad jos būtų tinkamai surenkamos ir sutvarkomos. Norint užtikrinti šių atliekų tinkamą surinkimą bei sutvarkymą būtina užtikrinti skaidrų finansavimą ir griežtą kontrolę.

 

ENTP tvarkymas pradedamas pašalinant ir surenkant pavojingas medžiagas, paruošiant jas perduoti tokias atliekas tvarkančioms įmonėms. Toliau atskiriamos pakartotiniam naudojimui tinkamos dalys ir agregatai, kurie tikrinami esant poreikiui remontuojami, siekiant didinti pakartotinio naudojimo apimtis. Pakartotiniam naudojimui tinkamos dalys ir agregatai parduodami tolimesniam naudojimui pagal jų pirminę paskirtį. Pakartotinio naudojimo indėlis į aplinkos apsaugą yra vienas pagrindinių, nes sutaupo gamtinių išteklių naudojimą, padeda išvengti atliekų susidarymo. ENTP tvarkymas užbaigiamas atskiriant ir paruošiant naudoti antrines žaliavas, kurios vėliau parduodamos naudotojams/perdirbėjams. Antrinių žaliavų atskyrimas ir paruošimas naudoti yra svarbus aplinkos ir visuomenės sveikatos apsaugai, nes mažina atliekų susidarymą, sukuria žaliavas gamybai, taip taupo gamtinius išteklius.

 

 

ENTP gali surinkti ir apdoroti tik apdorojimo įmonės, turinčios leidimą išduotą vadovaujantis Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais, kuriame apibrėžtos ENTP surinkimo ir apdorojimo sąlygos. Taršos leidimai išduodami tik toms atliekas naudojančioms ar šalinančioms įmonėms, kurios turi atliekų naudojimo ar šalinimo techninius reglamentus, atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo planus, parengtus pagal nustatytus reikalavimus. Taip pat įmonės privalo turėti laidavimo draudimo sutartį ar turėti banko garantiją vadovaujantis LR aplinkos ministro įsakymu patvirtintu Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano rengimo, derinimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašu

 

Tinkamas transporto priemonių importuotojų, ENTP turėtojų bei perdirbėjų tiesioginis bendradarbiavimas užtikrina svarų ir ženklų indėlį į aplinkos apsaugą, tausoja gamtinius išteklius, apsaugo nuo žalingo poveikio visuomenės sveikatai, aplinką nuo taršos, nuo atliekų susidarymo.

 

Individualiai transporto priemonių importuotojams nustatytas užduotis vykdantys transporto priemonių importuotojų finansuojamos ENTP surinkimo vietos visose apskrityse:



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 03 27 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite