Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA PAIEŠKA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI KARJERA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Ar viską žinome apie automobilių koroziją?..

   2016-09-28

Kol pagrindinė medžiaga, iš kurios gaminami automobiliai bus metalas, tol korozija bus neišvengiama jų slapta liga. Metalų korozija (irimas aplinkos poveikyje) vyksta nuolat ir su visais metalais. Tik vieni iš jų irsta labai lėtai, kiti taip greitai, kad dėl to patiriami dideli nuostoliai (iki 2% BVP). Geriausias būdas kovoti su korozija, tai jos savalaikė prevencija.

Korozija – amžinas visų automobilių priešas, neaplenkiantis nė vienos transporto priemonės, net pačios naujausios. Metalų korozija – savaiminis metalų irimas, vykstantis dėl cheminės ar elektrocheminės metalų ir aplinkos sąveikos. Kai nauji automobiliai patenka  į gatves be papildomo antikorozinio padengimo jie nėra pakankamai apsaugoti nuo rūdžių eksploatuojant juos Lietuvos sąlygomis. Dėl šios priežasties jie kur kas greičiau ima rūdyti, o jų liekamoji vertė krenta itin sparčiai. Antikorozijos specialistai ant bet kurio modelio automobilio, eksploatuoto nors dvi žiemas gali parodyti ne vieną korozijos židinį. Todėl, bene, vienintelė išeitis – kėbulo padengimas antikorozinėmis medžiagomis specializuotame centre, turinčiame specialią diagnostinę aparatūrą, kuri gali mažiausias rūdžių dėmeles pastebėti net ir vidinėse ertmėse, pavyzdžiui, slenksčiuose ar durelėse. Specialistai teigia, jog kokybiškai apdoroto metalo atsparumas korozijai padidėja beveik 1 000 kartų, o automobilio naudojimo laikas pailgėja  penkeriais metais.

Užsienio rinkos tyrimai atskleidė, kad jei pirkėjas perka pirmą savo gyvenime automobilį, jam visai nerūpi jo kėbulo atsparumas korozijai ir atitinkamai galimybė prailginti kėbulo tarnavimo laiką. Tačiau kai pirkėjas perka jau 3-4 automobilį, paprastai vienas iš  keturių jau teiraujasi apie perkamo modelio atsparumą korozijai, o jei perka 6 automobilį, tai jau du iš penkių pirkėjų domisi šią problema. Danijoje, kur retai iškrenta sniegas, geresni keliai bei automobilių priežiūra, sėkmingai dirba virš 200 antikorozinių centrų, kuriuose kasmet apsilanko virš 10 proc. visų registruotų 2,2 mln. lengvųjų automobilių.
Deja, automobilių savininkai mūsų šalyje nesupranta, kad rūdys – tai jau rezultatas, o korozija – tai ilgas procesas. Tam yra keletas priežasčių. Pirmiausiai, transporto priemonės savininkų šykštumas – kelis šimtus eurų kainuojanti investicija retai atrodo protinga, kai automobilis dar visai naujas ir neturi jokių akivaizdžiai matomų korozijos padarinių. Deja, automobilio korozija tuo ir pavojinga, kad kai jos rezultatai tampa matomi – paprastai ką nors daryti jau būna vėlu arba labai brangu. Dar viena priežatis ta, jog, kai vakaruose gaminti automobiliai pradėjo vyrauti mūsų keliuose, savininkai pradėjo galvoti, kad jie visai nerūdija ir jokia papildoma apsauga jiems nereikalinga. Tačiau Švedijos Korozijos instituto (SWEREA-KIMAB) nuolatiniai automobilių atsparumo korozijai tyrimai liudija, kad pastaraisiais metais įvairių gamintojų automobilių atsparumas korozijai negerėja, nors deklaruojama vis ilgesnė garantija nuo korozijos. Lentelėje pateikti duomenys apie įvairių modelių polinkį rūdyti iš paskutinės  SWEREA-KIMAB ataskaitos.
Audi A4: 56 vnt., 11 %
BMW 3-serien: 90 vnt.,  4 %
BMW 5-serien: 60 vnt.,  5 %
Citroën C3: 34 vnt.,  35 %
Citroën C5: 24 vnt.,  4 %
Fiat Punto: 64 vnt.,  18 %
Ford Focus: 110 vnt.,  3 %
Ford Mondeo: 96 vnt.,  8 %
Hyundai i30: 18 vnt.,  11 %
Hyundai Santa Fe: 18 vnt.,  38 %
Kia Cee´d: 62 vnt.,  18 %
Mazda 6: 22 vnt.,  18 %
Mercedes C-klass: 24 vnt.,  8 %
Mercedes E-klass: 54 vnt.,  9 %
Opel Astra: 48 vnt.,  4 %
Peugeot 307: 38 vnt.,  8 %
Renault Clio: 10 vnt.,  0 %
Renault Mégane: 140 vnt.,  3 %
Toyota Avensis: 62 vnt.,  2 %
Toyota Corolla: 42 vnt.,  14 %
VW Golf: 136 vnt.,  13 %
VW Passat: 122 vnt.,  41 %
Volvo C30: 22 vnt.,  9 %
Volvo S40: 18 vnt., 11 %
Volvo V50: 94 vnt., 8 %
Volvo V70: 82 vnt.,  7 %
Volvo S80: 20 vnt.,  15 %

Galiausiai, naujų automobilių pardavėjai, patys neįsigilinę į gamintojo garantijos nuo korozijos esmę bei naudodami įvairiausius marketingo triukus (tokius, kaip, kaip 12 metų garantiją kėbului nuo korozijos), taip pat formuoja neteisingą automobilių savininkų požiūrį į kėbulo korozijos problemą. Ir nors automobilių gamintojai tobulina gamybos technologijas, kad rūdys ne taip greitai paveiktų metalą, tačiau nei vienam gamintojui neapsimoka kurti amžino automobilio. Bėda dar ir ta, kad Lietuvoje naujų automobilių pirkėjai nė neįtaria, kad jų automobiliai, kitaip nei tie, kuriuos įsigyja skandinavijos šalių vairuotojai, dažniausiai nebūna papildomai padengti antikorozine danga prieš juos parduodant.

Kuriuo metų laiku geriausiai atlikti papildomą antikorozinį padengimą? Jei technologijos laikomasi griežtai ir turimos visos reikalingos techninės priemonės, tai didelio skirtumo nėra. Žinoma, kai automobilis švarus ir sausas, jo paruošimas padengimui užima mažiau laiko ir pigiau kainuoja. Tačiau daug svarbiau yra ne kada, o kas atliks tą padengimą. Geriausiai kreiptis į profesionalus, kurie specializuojasi šioje srityje nuolat, turi visas reikiamas sąlygas, patirtį bei griežtai laikosi standartizuotos technologijos. Jie ne tik kokybiškai atliks darbą, bet ir išduos sertifikatą, patvirtinantį atliktų darbų kokybę bei suteikiantį garantiją bei reglamentuoja garantinį aptarnavimą.
Vienas šios nedidelės rinkos Lietuvoje lyderių – UAB „Makvis“, beveik du dešimtmečius teikianti automobilių antikorozinio padengimo paslaugas, užsiimanti didmenine prekyba antikorozinėmis medžiagomis visoms transporto priemonėms, klijais automobilių stiklų keitimui, glaistais, hermetikais, klijais kėbulo remontui, koncentratais automobilių plovykloms, automobilių priežiūros priemonėms (poliroliai, valikliai, dažai remontui), technologine įranga antikoroziniam dengimui (siurbliai, purkštuvai, antgaliai), įrankiais stiklų keitimui, įvairiomis cheminėmis medžiagomis (sandarikliai, fiksatoriai, anaerobiniai ir kiti klijai) visų transporto priemonių (automobilių, autobusų, troleibusų, vagonų, lėktuvų, priekabų, konteinerių) gamybai, surinkimui bei remontui.

UAB‘‘MAKVIS‘‘
Dariaus ir Girėno g.40-101
Vilnius
www.dinitrol.lt
TEL.+370 5 2395916
EL.p.makvis@dinitrol.lt





Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2019 05 16 
Kontaktai: tel. (37) 311 539, faks. (37) 311 539, Kaunas. El.paštas
©2005-2019. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite