Daugelis vartotojų rinkos dalyvių šiais laikais ieško kuo pigesnio varianto tam, kad įsigytų prekę ar gautų paslaugą. Bet, kaip byloja tautosaka, „skūpas moka du kartus“. Autoservisai ir nuolat gendančių ir dėmesio reikalaujančių automobilių taisymas – ne išimtis. Didžioji dalis Lietuvos keliais riedančių automobilių savo komplektacijoje turi turbiną. Nėra technikos, kuri negenda. Kas nutinka, kai sugenda turbina? Tai matome pagal variklio sūkius, pajuntame pagal trauką, tiksliau, jos nebuvimą. Kartais klaidingai manoma, kad turbina genda savaime: tiesiog kaip mechanizmas, išvargintas nuolatinio naudojimo ir dėvėjimosi, bet, iš tikrųjų, turbinos gedimus gali sąlygoti begalė kitų faktorių. Paprastai jau nutinka taip, kad sugedusi turbina – tiesiog kitų, jau buvusių gedimų ar priežiūros stygiaus rezultatas.

70 PROCENTAI SUGEDUSIŲ TURBINŲ – PRIEŽIŪROS STYGIAUS REZULTATAS.

„Didžioji dalis sugedusių turbinų – rezultatas per mažo automobiliams skirto dėmesio: ne laiku keičiami tepalai, neatliekama diagnostika ir gyvenimo būdas „nuo gedimo iki gedimo“ – pasakoja Lietuvos sporto meistras, čempionas ir turbinų serviso „ETA Servisas“ savininkas Ramūnas Čapkauskas. - „Didžiausia žmonių problema yra noras susitvarkyti greitai ir pigiai, ne iki galo išanalizuojant gedimą, siekiant ne tik pašalinti sugedusią dalį, bet ir pačią gedimo priežastį. Neužtenka išimti vieną turbiną ir įstatyti kitą – tai problemos neišspręs, tik atidės jos paieškas kiek vėlesniam laikotarpiui su dar daugiau investicijų. Būtina atlikti pilną automobilių diagnostiką ir, pakeitus turbiną, imtus prevencinių priemonių, kad gedimas nepasikartotų. Tą visada kartojau savo serviso klientams. Jeigu norime, kad technika mums tarnautų, ja reikia rūpintis“.

SENOS TURBINOS PAKEITIMAS NAUJA PROBLEMOS NEIŠSPRENDŽIA.

Lietuvoje žmonės, atvažiavę į servisus, nėra linkę gilintis į esamas problemas – jiems aktualu, kad kuo greičiau galėtų sėstis į savo automobilį ir palikti serviso teritoriją. Problema iškyla prabėgus kiek laiko po pakeistos turbinos, jeigu tikroji gedimo priežastis nebuvo pašalinta – greitu metu tas pats automobilis su sugedusia turbina vėl grįš į autoservisą.

Ramūnas Čapkauskas: „Yra tokia autoservisų kategorija, kurie jiems atvežtas sugedusias turbinas tiesiog pakeičia restauruotomis. Bet tai nereiškia, kad problema jau išspręsta – ji išspręsta trumpam ir ne kokybiškai, neįsigilinus į gedimo priežastis, pašalinant tik rezultatą. Štai čia ir kyla nepasitikėjimas ne tik meistrais, bet ir automobilių servisais. Gedimo rezultato pašalinimas problemos neišsprendžia“.

Kiekvienas savininkas gedimui kelią gali užkirsti ir pats. Ramūnas Čapkauskas: „Terminai ir datos, kada keisti automobilines alyvas ar kitus būtinus tikrinti ir keisti skysčius – skirtos ne servisui, o automobilių savininkui. Netgi ir pakeitus turbine restauruota, nereiktų pamiršti visų kitų automobilio elementų, kurie užtikrina sklandų darbą“.

Anot technikos specialistų, pasirūpinus automobilio turbina, būtina pakeisti variklio alyvos filtrą, pačią alyvą, išplauti tarpinį oro aušintuvą bei pajungimo žarnas, oro filtrą, alyvos padavimo sistemos vamzdelius. Šalia viso šio jau ganėtinai netrumpo sąrašo – patartinas EGR, karterio, alsuoklio filtro plovimas. Sąrašas – ganėtinai netrumpas, o panašu, kad didžiosios dalies problem ir gedimų galima išvengti tiesiog atsakingai elgiantis su automobiliais. Atsakingai reikia rinktis ne tik priemones savo automobiliams prižiūrėti, bet ir servisus, kuriuose juos ir remontuosime.

R. Čapkausko „Eta servisas“ pasirūpins ne tik jūsų transporto priemonės turbinų gedimais, bet ir atliks diagnostiką, ar pritrūkus galios, pašalins traukos problemas tiek lengviesiems automobiliams, tiek mikroautobusams.


 

RAMŪNAS ČAPKAUSKAS
UAB „Eta servisas“
Elektrėnų g. 8, Kaunas
+370 698 22390
servisas@manoservisas.lt
www.turbinutaisymas.lt

 

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/atkreipkite_demesi_automobilio_turbinos_gedimas__kitu_problemu_rezultatas_1/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.