Tokia idėja daugeliui dar atrodo visiška nesąmonė. Elektromobilis mums geriausiu atveju asocijuojasi su lėtai judančiu posūkiuose troleibusu, kuriam vis nuslysta vienas ūsas. O ar matėte, kaip šauna iš vietos modernus elektromobilis su nedidelės galios varikliu?

Elektrinio variklio varomame automobilyje nereikalingos tokios pavaros, kaip įprastiniame. Juk elektros variklis gali pasiekti maksimalų sukimo momentą vos įjungtas. O sukimo momentas gerokai didesnis nei analogiškos galios mechaniniame variklyje.
Įsėdame į perdirbtą „Toyota iQ“ su elektriniu varikliu. Nuspaudus akseleratorių, automobilis staigiai šoka į priekį iš vietos. Jokio pavarų perjunginėjimo, triukšmas minimalus. Iki 100 km/h greičio iš vietos įsibėgėjame per 12 sekundžių. Po kapotu – variklis, kurio sukimo momentas – 200 Nm, maksimalus galingumas – 65 kW.
Mes ne Frankfurto automobilių parodoje, o prie Kauno. UAB „Elinta“ perdaro „Toyota iQ“ automobilius į elektromobilius ir pervadina juos „Elinta iQ“.
„Elektrinių automobilių technologijos tobulėja labai greitai, - sako Laurynas Jokužis, „UAB „Elinta“ projectų“ vadovas. – O nedidelei įmonei įmanoma šioje srityje pralenkti didelių koncernų serijinius automobilius. Pavyzdžiui, mes jau nenaudojame ličio jonų akumuliatorių, kurie montuojami žymiausių elektromobilių gamintojų serijinės gamybos mašinose. Mūsų elektromobiliuose – pažangesni ličio-geležies fosfato akumuliatoriai“.„Elinta iQ“ vienu akumuliatorių pakrovimu gali nuvažiuoti iki 130 kilometrų. Perdaryta į elektromobilį „Toyota iQ“ tampa miesto automobiliu su kai kuriomis sportiniams automobiliams būdingomis savybėmis. Toks automobilis leidžia patirti vairavimo malonumą - jis nepaprastai manevringas dėl specifinių elektros variklio savybių. Be to, pasikeičia jo ašių apkrovimas, abi ašys apkraunamos po lygiai, kaip sportiniame automobilyje. „Kietai“ važiuojant miesto posūkiuose jūsų nemėtys.
Po „Toyota iQ“ variklio gaubtu įsikuria elektros variklis. Bet jis yra tik geležies gabalas be specialios labai sudėtingos valdymo sistemos. „Elinta Motors IDS 70“ – taip vadinasi toji sistema, kuri montuojama šalia variklio. Akumuliatorių blokai „Elinta iQ“ automobilyje pakeičia galines sėdynes – automobilis tampa dviviečiu. Bagažinė net padidėja, ji siekia 180 litrų. Viduje sumontuojamas planšetinis kompiuteris su 7 colių ekranu– jis leidžia sekti ir automobilio veiklos parametrus, ir naršyti internete. Automobilyje išlieka visos saugumo ir komforto sistemos, kurias jame „įdiegia“ „Toyota“.
Visai „Elintos“ įdiegtai sistemai suteikiama 2 metų garantija. Garantinis aptarnavimas suteikiamas servisuose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, meistrai pagal iškvietimą atvyksta į gedimo vietą visoje šalyje.  Įmonės specialistai remontuoja visų gamintojų elektromobilius.
„130 kilometrų šiuo automobiliu nuvažiuosite 70-80 km/h greičiu, - pasakoja pašnekovas. – Maksimalus greitis siekia 130 km/h, bet tada akumuliatoriai „sėda“ greičiau“.
„Elinta Motors“ pristato ir „Iveco Daily“ mikroautobusą su tokiu pat varikliu, kaip „Elinta iQ“ – jis gali važiuoti iki 80 km/h greičiu.
Elektromobilio akumuliatorių bloką reikia krauti dvi valandas. Viešose vietose elektromobilių akumuliatorių krovimo stotelės jau veikia Vilniuje ir Kaune. Tokių automobilių krovimo stoteles siūlo ir „Elinta Motors“ – jas galima įrengti visur, kur yra trifazis elektros tinklas, pavyzdžiui, garaže.
„Siūlome dviejų modelių krovimo stoteles, - sako UAB „Elinta“ projektų vadovas. – Vienos jų skirtos asmeniniam naudojimui. Viešam naudojimui skirtos stotelės skiriasi savo dizainu, taip pat atsparumu – juk stovės viešoje vietoje. Pastarosios stotelės turi ir vartotojų autorizavimo kortelių nuskaitymo modulį.“
„Elinta Motors“ specialistai gali perdaryti ne tik „Toyota iQ“, jie gali paversti jūsų benzinu varomą automobilį elektromobiliu.
„Toks perdarymas kainuoja nuo 55 000 litų, - pasakoja pašnekovas. – Mūsų sistema tinka ir lengvajam automobiliui, ir krovininiam automobiliui iki 3,5 tonos. Darbas užtrunka iki poros mėnesių. Matyt, labiau tikslinga tai daryti kelerių metų automobilyje, kai baigiasi jo variklio garantijos terminas.“
„Elintos“ perdaryti elektromobiliai gauna visus reikiamus sertifikatus, jie gali būti registruojami bet kurioje Europos  Sąjungos šalyje.
Laurynas Jokužis įsitikinęs – elektromobiliams priklauso ateitis. Jau dabar jų vairuotojai turi lengvatų – gali nemokamai statyti savo mašinas miestuose, kur kitiems automobiliams tai mokama. Kitose Europos šalyse lengvatų elektromobilių savininkams daugėja, tokios lengvatos, matyt, ateityje suteis postūmį elektromobilių plėtrai ir Lietuvoje.

1. „Elinta iQ“ vienu akumuliatorių pakrovimu gali nuvažiuoti iki 130 kilometrų. Perdaryta į elektromobilį „Toyota iQ“ tampa miesto automobiliu su sportiniams automobiliams būdingomis savybėmis. Toks automobilis nepaprastai manevringas, be to, pasikeičia jo ašių apkrovimas - abi ašys apkraunamos po lygiai, kaip sportiniame automobilyje. „Kietai“ važiuojant miesto posūkiuose jūsų nemėtys.
2. Po „Toyota iQ“ variklio gaubtu įsikuria elektros variklis. Bet jis yra tik geležies gabalas be specialios labai sudėtingos valdymo sistemos „Elinta Motors IDS 70“, montuojamos šalia variklio. Akumuliatorių blokai „Elinta iQ“ automobilyje pakeičia galines sėdynes – automobilis tampa dviviečiu. Automobilyje išlieka visos saugumo ir komforto sistemos, kurias jame „įdiegia“ „Toyota“.
3. „Elinta Motors“ gamina elektromobilių akumuliatorių krovimo stoteles – jas galima įrengti visur, kur yra trifazis elektros tinklas, pavyzdžiui, garaže. Pilnai pakrauti „Elinta iQ“ akumuliatorių bloką reikia dviejų valandų.
4. „Elinta Motors“ specialistai gali perdaryti ne tik „Toyota iQ“, jie gali paversti jūsų benzinu varomą automobilį elektromobiliu.

Laurynas Jokužis
UAB „Elinta“ projektų vadovas
Terminalo g. 3, Biruliškių k., Kaunas
Tel. 8 37 351 987, info@elinta.lt, www.elinta.eu

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/atsibodo_automobilis_perdarykite_ji_i_elektromobili/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.