Lietuviai jau nėra tokie nepasitikintys automatinėmis pavarų dėžėmis, kaip prieš dešimtmetį. Tik kartais jie tampa per daug drąsūs ir ima prižiūrėti savo pavarų dėžes patys. O tai derėtų patikėti tik profesionalams.
Automobiliuose, gamintuose maždaug iki 2000 metų, vairuotojas pats galėdavo patikrinti automatinės pavarų dėžės tepalo lygį. Naujesnėse to vairuotojas negali padaryti – reikia periodiškai nuvažiuoti į specializuotą servisą.
„Lietuviai – užsigimę meistrai, tik gaila, kad jie kartais imasi meistrauti ten, kur nereikėtų, - pasakoja Marius Juodviršis, prie Kauno, Domeikavoje, veikiančios UAB „Margirdas“ vadovas. – Jie imasi tikrinti automatinės pavarų dėžės tepalo lygį patys – mat yra girdėję, kad tai galima padaryti atsukus kažkur esantį kontrolinį varžtą. Varžtų ten yra ne vienas, tad nieko stebėtino, kad atsuka ne tą. Pasekmė – dingęs atbulinis ar kuris kitas bėgis ir reikia remonto“.
Visų naujesnių automobilių pavarų dėžėse naudojamas sintetinis tepalas, tad jį keisti būtina nuvažiavus kiekvienus 120 000 kilometrų.
„Tepalą keisti reikėtų tik specializuotuose servisuose, - sako serviso vadovas. – Jų darbuotojai gali nustatyti, ar tai iš viso galima daryti. Mat kai kuriais atvejais tepalo pakeitimas tik pablogina padėtį, vietoj to reikia remontuoti pavarų dėžę, laikinai dar galima išsisukti pakeitus vien filtrą.“
„Kai kuriuose BMW markės automobiliuose ant karterio parašyta, kad automatinės pavarų dėžės tepalo keisti nereikia, - pasakoja pašnekovas. – Iš tiesų jo nereikia keisti garantinio laikotarpio metu – juk amžino tepalo dar niekas neišrado. Bet kartais būna sunku tuo įtikinti klientus“.
„Margirdas“ specializuojasi remontuoti automatines pavarų dėžes. Naujesnių automobilių pavarų dėžės prieš remontą turi būti testuojamos kompiuteriu. Taip nustatoma, ar gedimas mechaninis, o gal jis elektroninis. Gali būti, kad problema slypi automobilio elektros sistemoje.
„Turėjome atvejį, kai automatinės pavarų dėžės elektronika neveikė todėl, kad saugikliai buvo apsioksidavę“, - pasakoja „Margirdo“ vadovas.
Daugiau dėmesio automatinei pavarų dėžei reikia žiemą. Automobilį reikia pašildyti prieš važiuojant, specialistai taip pat nerekomenduoja šaltai laikomo automobilio statyti taip, kad iš karto reikėtų važiuoti atbulam. Mat važiuojant atbuliniu bėgiu, tepalų slėgis pavarų dėžėje gerokai didesnis, o šaltas tepalas - sustingęs . Kai kuriems automobiliams nuo to gali išeiti iš rikiuotės atbulinis bėgis.
„Nemažai vairuotojų „sudegina“ automatinę pavarų dėžę, kai žiemą bando išvažiuoti užklimpę iš pusnies“, - pasakoja „Margirdo“ vadovas. - Jei vairuotojas perjungė pirmą bėgį, dar nereiškia, kad toks bėgis jau įsijungė ir pavarų dėžėje – tam dažnai reikia palaukti kelias sekundes. To nepadarius, automatinė pavarų dėžė gali išeiti iš rikiuotės“.
Visų naujesnių automobilių pavarų dėžėse naudojamas sintetinis tepalas, tad jį keisti reikia nuvažiavus kiekvienus 120 000 kilometrų.
Marius Juodviršis
UAB „Margirdas“ vadovas
Mob. +370 612 44485