Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Automobilio remontas – lyg mikrochirurgija

   2014-10-01

Lietuvoje yra servisų, kurie savo klientams siūlo paslaugas, sudėtingumu ir juvelyriškumu primenančias mikrochirurgiją. Toks remontas atliekamas naudojantis specialia įranga, ten, kur plika akimi jokių gedimų nematyti.
 Kai kurių markių automobilių, gamintų 1998-2003 metais, dyzelinių variklių kuro siurbliai būdavo gaminami naudojant savotišką technologiją, kuri tiesiog užprogramuota gedimams. „Tokio kuro siurblio elektroninės dalies viduje yra labai mažai apčiuopiamų detalių, - pasakoja Mindaugas Jarukaitis, Kauno įmonės „Chiptuning.lt“ inžinierius. – Kaip montažinė plokštė čia naudojama keraminė plokštelė. Joje detalės prie kontaktinių taškų yra prijungiamos auksiniais ir aliumininiais siūlais. Bet visą šią subtilią sistemą veikia aukšta temperatūra, vibracija, todėl siurblys ilgainiui išeina iš rikiuotės“. Pasak pašnekovo, gamintojas net nebuvo numatęs galimybės remontuoti tokias sistemas. O gamintojo atstovai tos elektroninės dalies kaip atskiros detalės dažniausiai nepardavinėja, siūlo įsigyti kartu su siurbliu, o  taip pirkti – nepigu. „Kadangi poreikis buvo pakankamai didelis, ėmėmės tokių sistemų remonto, - pasakoja „Chiptuning.lt“ inžinierius. – Tai darbas, reikalaujantis specialios įrangos, naudojant ir mikroskoskopą, nes plika akimi dažniausiai šių sistemų gedimai neįžvelgiami“. Tokie gedimai būdingi „Opel“, „Audi“, BMW, „Saab“ markių automobiliams. „Chiptuning.lt“ daug dėmesio skiria „Opel“ automobilių elektroninių sistemų remontui. „Opel“ koncernas, kuris iki 2002 metų gamino labai paprastus automobilius su labai mažai elektronikos,  vėliau radikaliai juos pertvarkė – automobiliuose imta montuoti apie porą dešimčių elektroninių mazgų. Tie mazgai, kaip ir visa elektroninė įranga, kartais genda. „Tokių mazgų remontas turi specifinių ypatybių, - pasakoja pašnekovas. – „Opel“ automobilių elektroniniai mazgai yra programiškai „suporuoti“ tarpusavyje tame automobilyje, kuriame juos sumontavo gamintojas. Todėl nepakanka pakeisti tokius mazgus, juos reikia ir iš naujo „pririšti“ prie automobilio elektroninių sistemų. Tai kartais reikia atlikti ir suremontavus elektroninius mazgus, ypač jei juose buvo keičiama programinė įranga. Autorizuoti „Opel“ remonto centrai turi galimybę sugedusius elektroninius blokus pakeisti tik naujais, o tai daryti nepigu. „Chiptuning.lt“ turi galimybę vietoj naujų blokų įstatyti naudotus, įsigytus automobilių laužynuose. Įmonės specialistai priderina tokius blokus prie automobilio kompiuterių programinės įrangos, tad klientas gali gerokai sutaupyti. Gamintojas nebuvo numatęs ir „Opel“ automobiliuose montuojamų pusiau automatinių „Easytronic“ greičio dėžių elektroninių valdymo blokų remonto galimybės – „Chiptuning.lt“ specialistai tokį remontą atlieka. Pašalinus gedimus, pavarų dėžė iš naujo kalibruojama – automobilis gali vėl be priekaištų tarnauti savininkui. „Mūsų įmonė apskritai orientuojasi į sudėtingesnės automobilių elektronikos arba įrangos, pagamintos naudojant modernias šiuolaikines technologijas, remontą, - sako pašnekovas. – Viena iš mūsų veiklos sričių – tai variklio kompiuterių remontas ir programavimo darbai, susiję su variklio galingumo didinimu“. „Chiptuning.lt“, didindama variklio galingumą, neužsiima mechaninėmis modifikacijomis, kurios dažniau taikomos sportiniams automobiliams. Variklio galia ir kuro sunaudojimas koreguojami perprogramuojant variklio kompiuterį. Tai siekiama daryti optimaliai, nepadarant žalos automobilio sistemoms. „Toks variklio galingumo didinimas kur kas efektyvesnis automobiliams su dyzeliniais varikliais, pasakoja „Chiptuning.lt“ inžinierius. – Tokių variklių degalų sunaudojimas, padidinus jų galingumą, netgi sumažėja, o benzinu varomų variklių degalų sunaudojimas tokiais atvejais išauga. Benzininiams varikliams , padidinus jų galią, kartais atsiranda šalutinių rūpesčių – tarkim, reikia naudoti aukštesnio oktaninio skaičiaus benziną, o jis brangesnis“. Gana dažna paslauga, kurią teikia įmonė – pagalba sprendžiant problemas, susijusias su automobilių kietųjų dalelių filtrų sistemomis  - DFP, FAP. Neretai įsigiję automobilį žmonės susiduria su atvejais, kai gamintojų įdiegtos smulkiųjų dalelių filtro ir katalizatoriaus sistemos būna pašalintos nesąžiningų ar menkai nusimanančių meistrų. Tokiais atvejais reikia atilikti tam tikrus programavimo darbus  - mat be jų  automobilio variklio kompiuteris, esant pašalintoms minėtoms sistemoms, leidžia varikliui veikti tik avariniu režimu.       Įmonė taip pat remontuoja automobilių borto kompiuterius bei prietaisų skydelius – dažniausiai juose genda informaciniai ekranėliai. Šių prietaisų gedimai dažniausiai pasitaiko automobiliuose, pagamintuose iki  2005 metų. Remontuojamos ir vairo sistemų elektroninės dalys, šalinami gamintojų sumontuotų audio ir video sistemų gedimai. „Chiptuning.lt“ įkurta prieš 15 metų, 1999-aisias. Būtent tada ėmė augti programavimo ir elektronikos remonto paslaugų poreikis automobiliams. 1. Kai kurių markių automobilių dyzelinių variklių kuro siurblių elektroninės dalys jo viduje sukonstruotos ant  keraminės plokštelės. Detalės čia prie kontaktinių taškų yra prijungiamos auksiniais ir aliumininiais siūlais. Bet visą šią subtilią sistemą veikia aukšta temperatūra, vibracija, todėl siurblys ilgainiui išeina iš rikiuotės. Gamintojas net nebuvo numatęs galimybės remontuoti tokias sistemas. O gamintojo atstovai tos elektroninės dalies kaip atskiros detalės dažniausiai nepardavinėja, siūlo įsigyti kartu su siurbliu. Tokių sistemų remontas atliekamas naudojantis specialia įranga bei mikroskoskopą, nes plika akimi dažniausiai šių sistemų gedimai neįžvelgiami“. 2. „Chiptuning.lt“ orientuojasi į sudėtingesnės automobilių elektronikos arba įrangos, pagamintos naudojant modernias šiuolaikines technologijas, remontą.  Viena iš įmonės veiklos sričių – tai variklio kompiuterių remontas ir programavimo darbai, susiję variklio galingumo didinimu. Didindama variklio galingumą, įmonė neužsiima mechaninėmis modifikacijomis, kurios dažniau taikomos sportiniams automobiliams. Variklio galia ir kuro sunaudojimas koreguojami perprogramuojant variklio kompiuterį. Tai siekiama daryti optimaliai, nepadarant žalos automobilio sistemoms.

Mindaugas Jarukaitis
„Chiptuning.lt“ inžinierius
Statybininkų g. 9, Kaunas
8 616 58101
www.chiptuning.lt

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 19 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite