Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Automobilių remontas: neverta tikėti mitais

   2014-10-01

Ką būtina žinoti turintiems automobilį su automatine pavarų dėže?Kada keisti tepalus mechaninėse pavarų dėžėse? Kada truks automobilio variklio pagrindinis diržas? Kokie ypatumai papildant kondicionierių freonu? Kada serviso teikiamos garantijos nėra tik tušti žodžiai? Automatinė pavarų dėžė: paprasti, bet naudingi patarimai Nusipirkus nenaują automobilį su automatine pavarų dėže, rekomenduojama iškart pakeisti tepalus. Būtent nepakeisti pavarų dėžės tepalai sukelia didžiąją dalį automatinės pavarų dėžės gedimų. „Žmonėse vis dar gajus mitas, kad keisti pavarų dėžės tepalus dar galima ir po to, kai iš pavarų dėžės sklinda pašaliniai garsai ar atsiranda kiti blogi požymiai, - sako Raimondas Butauskas, Kauno UAB „Aukščiausia pavara“ direktorius. – Bet tuomet  tepalų keitimas jau mažai ką bepadės“. Automatinės pavarų dėžės tepalo temperatūra automobiliui važiuojant pakyla iki 140-160oC, ilgainiui  garuodamas tepalas keičia savybes, tuomet  blogėja tepimas pavarų dėžėje, ima buksuoti ir degti sankabos, laikui bėgant kietėja pavarų dėžės  gumos . Automatinių pavarų dėžių tepalus, priklausomai nuo automobilio markės ir naudoto tepalo, reikia keisti kas kartą automobiliui nuvažiavus 50 000-80 000 kilometrų. Jei buvo naudojamas pusiau sintetinis ar mineralinis tepalas, protinga pakeisti jį tuo pačiu metu, kai keičiami variklio tepalai.    Pasak pašnekovo, keisti automatinės pavarų dėžės tepalus būtina ten, kur specializuojamasi keisti būtent pavarų dėžių, o ne variklių tepalus. Mat skirtingų automobilių agregatų tepalų keitimui taikomos skirtingos procedūros, todėl nespecializuoti meistrai  gali padaryti klaidų. Keičiant pavarų dėžės tepalus standartiniu būdu, būna pakeičiama tik 30-60 procentų pavarų dėžėje esančio tepalo. Įmonės „Aukščiausia pavara“ servise siūlomas tepalų keitimas, kurio metu pašalinamas seno tepalo likutis. Taip pakeičiama 80-100 procentų pavarų dėžėje esančių tepalų. „Keisdami tepalus, lietuviai stengiasi naudoti kuo pigesnius tepalus, - pasakoja Raimondas Butauskas. – Rekomenduotume rinktis sintetines alyvas, kurios, esant aukštoms temperatūroms,  žymiai mažiau keičia savo tepimo savybes. Šios alyvos apie du kartus brangesnės už pusiau sintetines, tačiau gerokai ilgiau tarnaus pavarų dėžė. O naudojant pigesnes alyvas sutaupoma vos- 80-200 Lt“. Pasak pašnekovo, naudinga naudoti sintetinius tepalus, negu nurodoma senesnių automobilių, pagamintų 1990-2005 metais, kataloguose . Lietuvoje daug automobilių, pagamintų apie 2000 metus. Gamintojai tada nurodė, kad reikia naudoti pusiau sintetinius tepalus, nes geresnių tada tiesiog nebuvo. Įvykus rimtam automatinės pavarų dėžės gedimui, kategoriškai nerekomenduojama toliau su mašina niekur nevažiuoti, o išsikviesti specialių automobilius gabenantį transportą. Tai apsaugo nuo didesnio pavarų dėžės sugadinimo. Apie rimtus gedimus signalizuoja, pavyzdžiui, kai pradedant važiuoti, apsukos staiga šokteli, o automobilis nepajuda iš vietos; perjungus pavarą  iš „N“ į „D“ padėtį, automobilis, atleidus stabdžio pedalą, nepradeda judėti iš vietos, reikia papildomai „pagazuoti“, tada juntamas smūgis ir tik po jo pradedama riedėti, perjungiant pavaras jaučiami smūgiai ir t.t. Panašiais atvejais jokiu būdu neverta keliskart  bandyti  duoti daugiau „gazo“ tikintis, kad viskas pasitaisys. Panašiais atvejais tepalo keitimas pavarų dėžėje jau nebepagelbės.             Automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis savininkai  kartais neteisingai įvertina išlaidas, kai ryžtasi ne remontuoti pavarų dėžę, o pakeisti ją naudota. Neįvertinamos papildomos sąnaudos, susijusios su dėžės įdėjimu ir išėjimu, tepalų keitimas, kiti dalykai. Mitas apie mechaninių pavarų dėžių tepalų keitimą „Dar vienas mitas yra nuomonė, kad mechaninių pavarų dėžių tepalo nereikia keisti, jei nejaučiama jokių blogų „simptomų“, - sako pašnekovas. – Taip, mechaninėse pavarų dėžėse tepalo temperatūra nepakyla taip aukštai, kaip automatinėse, nes mechaninėse pavarų dėžėse nėra hidraulinės sankabos. Mechaninių pavarų dėžių gedimai dažniausiai pasitaiko dėl žemos kokybės tepalo. Pasitaiko, kad ir naujų automobilių, pravažiavusių vos 50 000 km, sugenda mechaninės pavarų dėžės. Dažniausiai pasitaikantys mechaninių pavarų dėžių gedimai yra susidėvėjusios pavarų dėžės detalės dėl  padidėjusio trinties koeficiento. Mechaninėse pavarų dėžėse  tepalus rekomenduojame keisti  kas 80 000-100 000 kilometrų“. Kai nutruks variklio diržas... Variklyje labai svarbi detalė yra jo pagrindinis diržas. Jam nutrūkus, sulaužoma daug svarbių variklio detalių ir tenka daryti kapitalinį remontą. „Diržo būklę net profesionalui labai sunku įvertinti tol, kol jis yra variklio viduje, - sako įmonės „Aukščiausia pavara“ vadovas. – Mat viso diržo tada nematyti, o susidėvėjusios dažnai būna atskiros jo dalys“. Keičiant variklio diržą, labai svarbu, kad darbai būtų atliekami pagal techninius reikalavimus. Kartu reikia keisti vandens pompą, velenėlių ir veleno riebokšlius, guolius įtempėjus, kai kada - vožtuvų paskirstymo dangtelio tarpinę. Diržo keitimą patikėjus nesilaikantiems procedūrų meistrams, irgi galima prisidaryti bėdos. Jei meistras uždės naują diržą tiesiog markeriu pasižymėjęs, kaip buvo uždėtas senas diržas, problema gali kilti dėl to, kad senas diržas būna išsitampęs ir neatitinka naujojo diržo matmenų. Labai tikėtina, kad tokiu principu, pasižymint markeriu, pagrindinis diržas jau buvo pakeistas, padarytos paklaidos dar iki įsigyjant automobilį. Taip dirbant, paklaida atsiranda, nes naujo ir seno diržo ilgiai skiriasi Todėl meistrai neretai pasukinėja velenėlius ir pritaiko juos prie naujojo diržo, taip padarydami papildomas paklaidas. Tada su automobiliu darosi kažkas kitaip nei visada – tai šokinėja variklio apsukos, tai galingumas. Elektroninė diagnostika tokiais atvejais nieko nerodo. Ir prasideda automobilio kelionė iš serviso į servisą, gerų dalių keitimas tokiomis pat. Ir tai trunka, kol paaiškėja, kad variklio diržas uždėtas blogai. Bėdų būna ir laiku nepakeitus generatoriaus diržo. Kartais atplyšta viena iš jo šoninių juostų, ji pasivynioja po variklio diržu ir jį nutraukia. Pakeitus pagrindinį  variklio diržą kokybiškai, automobilis apie 100 000 kilometrų turi važiuoti be jokių problemų. Freono pildymo ypatumai  Papildant  automobilio kondicionierių freonu, svarbu, kad būtų teisingai nustatomas kondicionieriaus sandarumas - esant didžiausiam darbiniam slėgiui, o taip pat esant vakuumui kondicionieriaus sistemoje. Būtina, kad būtų supiltas reikiamas kiekis tepalo.  Tepalas kondicionieriuje maišosi su freonu, pasklinda po visą sistemą ir tepa siurblį-kompresorių. Jei tepalo nepakanka, kompresorius ilgainiui užstringa. Šiuo metu labai populiaru pildyti kondicionierius naudojant pildymo stoteles. Jos palengvina išmanančių meistrų darbą, bet neišmanantiems gali sukelti problemų. Šios stotelės turi savo duomenų bazes. Dažniausiai meistrai, pildydami automobilio kondicionavimo sistemą, neatkreipia dėmesio į  tai, kokias tepalo normas naudoja stotelė. Dėl to, jei tepalo kiekis šaldymo sistemoje pasiekia kritinę ribą, užstringa automobilio kondicionieriaus kompresorius. Norite tikros garantijos? Vien žodžių neužtenka Žmonės autoservisuose neretai susiduria su įvairiausių garantijų pažadais po atliktų remontų. Deja, dažniausiai, tos garantijos tėra žodinis pažadas, neparemtas jokiais juridiniais argumentais. „Tokie dalykai turėtų būti apiforminami reikiamais dokumentais, - sako Raimondas Butauskas, UAB „Aukščiausia pavara“ direktorius. – Mūsų autoservise griežtai  laikomasi numatytos tvarkos: po atvežto remontuoti automobilio patikros iš karto sudaroma pilna sąmata, iš kurios matyti, kiek kainuos darbai ir detalės. Po to sudaroma garantijos sutartis, kurioje aiškiai surašoma, kokiems darbams ir detalėms suteikiama garantija. Sutartyje būna įrašyti automobilio spidometro parodymai, išdėstyti visi darbai, kurie daryti automobiliui. Tokie dokumentai suteikia klientui visas teises ginti savo interesus įvairiose institucijose. Visa tai įpareigoja serviso darbuotojus dirbti kokybiškai.“    Aleksote, Kalvarijos gatvėje 11, įsikūręs servisas „Aukščiausia pavara“ atlieka automatinių bei mechaninių pavarų dėžių remontą, remontuoja dyzelinius bei benzininius variklius – iki pat variklių kapitalinio remonto. Atliekama elektrinės dalies diagnostika, įvairiausi važiuoklės remonto darbai. Dėka servise besidarbuojančių patyrusių, atsakingų ir sąžiningų meistrų UAB „Aukščiausia pavara“ gali suteikti garantiją, pagrįstą įpareigojančiais dokumentais. 1. Keičiant pavarų dėžės tepalus standartiniu būdu, nuimant tik dėžės karterį, būna pakeičiama tik 30-60 procentų pavarų dėžėje esančio tepalo. Įmonės „Aukščiausia pavara“ servise siūlomas tepalų keitimas, kurio metu pašalinamas seno tepalo likutis. Taip pakeičiama 80-100 procentų pavarų dėžėje esančių tepalų. 2. Elektroninė diagnostika nieko nerodo, o automobilio variklis „kvailioja“. Ir prasideda automobilio kelionė iš serviso į servisą, gerų dalių keitimas tokiomis pat. Ir taip – kol kas nors galų gale susigaudo, kad variklio diržas uždėtas blogai. 3. Servise „Aukščiausia pavara“ griežtais laikomasi numatytos tvarkos: po atvežto remontuoti automobilio patikros iš karto sudaroma pilna sąmata, iš kurios matyti, kiek kainuos darbai ir detalės. Po to sudaroma garantijos sutartis, kurioje aiškiai surašoma, kokiems darbams ir detalėms suteikiama garantija. Sutartyje būna įrašyti automobilio spidometro parodymai, būna išdėstyti visi darbai, kurie daryti automobiliui.

Raimondas Butauskas
UAB „Aukščiausia pavara“ direktorius
Kalvarijos g. 11, Kaunas
Tel. 8 610 20024,
info@auksciausiapavara.lt
www.auksciausiapavara.lt

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 19 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite