Dauguma ilgųjų reisų vairuotojų žino, kaip ilgas distancijas įveikti jaukiau ir šilčiau. Retas transportininkas leidžiasi į ilgą kelionę nepasirūpinęs autonominio šildytuvo funkcionavimu savo transporto priemonėje. „Šaltuoju metų sezonu šis įrenginys ypatingai svarbus sunkvežimių ir krovininių automobilių vairuotojams, kurie įveikdami daugybę kilometrų, didelę laiko dalį praleidžia vairuojamoje transporto priemonėje“- teigia UAB „Vairada“ direktorius Virginijus Mickus.

Autonominių šildytuvų eksploatacija pakankamai paprasta. Žinoma, kaip ir bet kuriuo prietaisu, tiek oro, tiek aušinimo skysčio autonominiais šildytuvais svarbu rūpintis. UAB „Vairada“ specialistai, su autonominių šildytuvų remontu dirbantys daugiau nei 10 metų, pataria bent porą kartų autonominį šildytuvą įjungti ir šiltuoju metų laiku, kad visos sistemos dirbtų sklandžiai. Naudojami periodiškai – jie mažiau genda. Žinoma, gedimų išvengti retai kam pavyksta, tačiau laiku pastebėti, jie gali būti pašalinami be vargo ar didelių nuostolių. „Aušinimo skysčio autonominių šildytuvų dažniausiai pasitaikantys gedimai yra užstrigęs cirkuliacinis siurblys, pridegęs degiklis, užsikišusi kuro pompa. Oro autonominiams šildytuvams taip pat kartais pridega degiklis, užsikiša kuro pompa, gali perkaisti šildytuvas ar užsispausti ortakiai. Būtent dėl šių priežasčių svarbu profilaktiškai prietaisą tikrinti, kad būtų galima juo naudotis visada, kada to labiausiai reikia“ – sako Virginijus. Kadangi autonominiai šildytuvai veikia degindami automobilio kurą, siekiant užtikrinti sklandų jų veikimą, ne mažiau svarbu pastatyti papildomą degalų filtrą arba atskirą kuro bakelį.
Daugiausiai naudojami autonominiai šildytuvai pagal veikimo principą skirstomi į oro ir aušinimo skysčio šildymo sistemas. „Žinoma, pagal poreikį, vienoje transporto priemonėje gali būti įrengtos  ir abi autonominio šildymo sistemos – aušinimo skysčio ir oro“- teigia Virginijus. Įmonės vadovas sako, kad dažniau susiduriama su aušinimo skysčio autonominių šildytuvų remontu sunkiosiose transporto priemonėse: „Tai nereiškia, kad jie dažniau genda, tiesiog pasikeitus ilgų distancijų vairuotojų  darbo sąlygoms, jiems mažiau laiko tenka leisti neužvestame sunkvežimyje ir dažniau pasirenkami naudojimui aušinimo skysčio šildytuvai“.
Labiausiai Lietuvoje žinomi yra „Eberspächer“ ir „Webasto“ autonominiai šildytuvai, tačiau vien geru vardu pasikliauti nereikėtų. Ne mažiau svarbu tinkamas įrenginio montavimas, reguliari patikra, o prireikus – remontas. UAB „Vairada“ specialistų teigimu, nereikėtų laukti, kol atsiras gedimas. „Prieš šaltojo sezono pradžią verta atlikti jo diagnostiką ir jei reikalinga – remontą. Norint, kad mechanizmas tinkamai veiktų, svarbi jo priežiūra kasmet“ – pataria Virginijus.  

UAB „VAIRADA“ DIREKTORIUS
Virginijus Mickus
Tel. Nr. 837 55 66 26
El.p. info@vairada.lt
www.vairada.lt

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/autonominiu_sildytuvu_prieziura_sunkiosiose_transporto_priemonese/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.