Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Dažniausios automobilių elektrinės dalies bėdos šaltuoju metų laiku

   2021-11-25

Kokios gali būti pasekmės, jei vairuotojas ignoruoja užsidegusias gedimo indikatoriaus lemputes prietaisų skydelyje, kokios dažniausios problemos atgena vairuotojus į autoservisus rudenį ir žiemą, teiraujamės nuo 2000-ųjų darbo patirtį turinčio automobilių elektrinės dalies eksperto, „Autošaltis“ vadovo Sauliaus Jasiūno.

 

Pasak meistro, gedimo indikatoriaus lemputės informuoja vairuotoją apie įvairių automobilio sistemų gedimą. Kalbant apie automobilio elektrinę dalį, dažniausiai kyla kuro įpurškimo sistemos problemų. Jei prietaisų skydelyje užsidegė geltona lemputė, kelionę pabaigti dar galima. Svarbu nedelsti ir laiku pasikonsultuoti su specialistu. Pavyzdžiui, galbūt kažkas negerai su kuro ir oro mišiniu. Ilgai eksploatuojant, gali sugesti katalizatorius (jo remontas atsieina 1–1,5 tūkst. Eur), išmetamųjų dujų, kietųjų dalelių (PDF) filtras. O užsidegus raudonai indikatoriaus lemputei, kelionės tęsti jau nerekomenduojama. Reikia kviesti techninę pagalbą, kuri nugabentų automobilį į autoservisą. Deja, neretai vairuotojai to nepaiso. Jei bando važiuoti toliau degant raudonai lemputei (ji rodo rimtą gedimą), rizikuoja sustoti pakelėje. Taip galima pažeisti kitas automobilio sistemas ar net variklio darbą. Tuomet remontas kainuoja ir keliolika ar keliasdešimt kartų brangiau.

 

„Šiuolaikinės mašinos modifikuotos, jų konstrukcijos sudėtingesnės. O žmonės po senovei mėgsta pataupyti ir tepalus, ir aušinimo skystį. Jeigu anksčiau pakeitus tepalus būdavo galima pravažiuoti tam tikrais automobiliais 70 tūkst. km., tai su dabartinėmis automatinėmis greičio dėžėmis (priklausomai nuo jų tipo) – tik 30 tūkst. km. Praktiškai keičiant variklio tepalus, tuo pačiu reikia pakeisti ir automatinės greičio dėžės, tačiau nemažai automobilistų dar nežino šių naujovių. Įsigiję naują mašiną, nepasidomi koks variklis, kokia greičių dėžė ir kiti techniniai bei eksploatavimo parametrai, o paskui turi problemų ir išlaidų.

 

Apie automobilio šildymo sistemos gedimus

Pasak Sauliaus Jasiūno, jei salonas nepakankamai prišildomas, jau ženklas, kad yra sistemos gedimų. Arba, jei žmogus įsigijo automobilį, kuris buvo pritaikytas Azijos šalių rinkai, pečiukas gali būti mažiau galingas, nes ten švelnesnės klimato sąlygos. Šiaurės šalims gaminamuose automobiliuose pats šildymo elementas yra  montuojamas didesnis, kad mūsų žiemomis pajėgtų aprūpinti saloną pakankama šiluma.

 

 Ekspertas pastebi, kad dažniausiai šildymo sistemos sutrikimų kyla dėl naudojamo nekokybiško aušinimo skysčio (antifrizo), taip pat susikaupusių kalkių nuosėdų, kurios užkemša variklio aušinimo sistemą.

 

„Kuo anksčiau pašalinama problema, tuo pigiau atsieina remontas. Kartais užtenka vien praplauti sistemą. Nors ji netampa 100 proc. nauja, tai labai veiksminga ir kainuoja 40 – 60 eurų. O jei ji labai užsikimšusi, už pečiuko šildymo elemento pakeitimą tenka mokėti 4 – 4,5 šimto eurų. Tad geriau netaupyti ir, kaip priklauso pagal instrukciją, kartą per sezoną keisti antifrizą, ko, deja, beveik niekas nedaro“, – sako  „Autošalčio“ vadovas. 

 

 

ABS užtikrina saugumą kelyje

Meistras pastebi, kad kai keliai tampa slidūs dėl purvo, nukritusių lapų, tik tuomet daugelis vairuotojų suskumba remontuoti prastai veikiančią stabdžių antiblokavimo sistemą. Nors apie gedimus signalizuoja geltona indikatoriaus lemputė su užrašu ABS, bet daugelis vizitą į servisą vis atidėlioja.  Kai  ši sistema netvarkinga, iškyla slydimo ir avarijų grėsmė. ABS užtikrina saugumą ir neleidžia užblokuoti rato, kad jis čiuožtų, t. y. maksimaliai sutrumpina stabdymo laiką, nes padeda išsaugoti švarų protektorių.

 

„Neretai pasitaiko, kad žmonės įsigyja automobilį, kurio ankstesnis šeimininkas tiesiog ištrynė iš kompiuterio metamas klaidas, apgavo sistemą. Ir kol neatsitiko koks nors įvykis kelyje, net neįtaria, kad neveikia ABS sistema ar nėra saugos oro pagalvių. Todėl labai svarbu profilaktiškai patikrinti automobilį. Kai neveikia ABS, stipriau paspaudus stabdžio pedalą, ratai užsiblokuoja ir slysta. Tai gali kainuoti gyvybę. Dažnai ir patys vairuotojai „užgesina“ indikatorių lemputes, nes jei dega bent viena iš jų, nepraeisi ir techninės apžiūros“, – sako Saulius, pabrėždamas, kad pavėlavus tenka mokėti brangiau. Kai sugenda antiblokavimo sistemos valdymo blokas (smegenys), remontas  kainuoja ir 350 – 400 Eur. Jei problema – tik daviklis, nutrūkę laidai, jo keitimas, sistemos diagnostika atsieina gerokai pigiau – apie 100 Eur. 

 

Apie kondicionierių pildymą, arba kodėl slides reikia ruošti vasarą

„Autošalčio“ vadovo teigimu, net kondicionierių užpildyti ar remontuoti patartina dar rudenį ar prasidėjus žiemai, nes pavasarį išaugus paklausai, padidėja ir eilės, ir medžiagų bei paslaugų kaina.  Be to, kondicionierius labai praverčia ir šaltuoju metų laiku. Kai veikia tik šildymo sistema, bet nedirba kondicionierius, vairuotojai sugaišta laiko, kol nuo stiklų nugaruoja rūkas, susikaupęs kondensatas. O užrasoję langai neužtikrina saugaus vairavimo sąlygų. Pasak eksperto, įjungus kondicionierių, rasojimas nuo langų pašalinamas vos per 3 sekundes (20 – 30 kartų greičiau).

 

Specialistas taip pat pataria pildyti kondicionierių ne atsitiktiniuose punktuose, esančiuose prie prekybos centrų, o pas profesionalius meistrus.

 

„Jei sistema nesandari, po dviejų savaičių ar mėnesio ji vėl bus tuščia. Pildyk nepildęs – pinigų išmetimas į balą. Yra kelių rūšių freonas: vienas kainuoja nuo 30 iki 50 Eur, kitas – nuo 80 iki 120 Eur. Smarkiai padrasko daugelio kišenę. Klientai atvažiuoja ir sako: „Ką tik pildžiau prie prekybos centro, bet ir vėl tuščias“. Minėtuose kondicionierių pildymo punktuose suteikiama tik užpildymo paslauga. Niekas nesigilina, ar sistema kiaura, ar ne. Tokiu atveju, kai kondicionierius neatlieka savo darbo, nevėsina salono, svarbu išsiaiškinti priežastį, ar nėra freono nuotėkio, kur problema, o ne kaip jį vėl papildyti, – aiškina meistras. –  Gali būti kalti korozijos pažeisti aliuminio vamzdeliai ar radiatorius. Nelygu kokiomis sąlygomis eksploatuojamas automobilis, kondicionavimo sistema gali prarūdyti po 2–3 metų ne tik dėl korozijos. Veikiant slėgiui ir aukštai temperatūrai, ji irgi tampa nesandari.“

 

 

UAB „AUTOŠALTIS“

Automobilių elektrinės dalies remontas, kondicionierių pildymas, profilaktinė patikra.

Vadovas Saulius  Jasiūnas

Tel. +370 616 55913

Partizanų g. 87 A, Kaunas (18 boksas)

El. p. sjautosaltis@gmail.com

www.autosaltis.lt

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 03 27 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite