Dažniausiai ratlankio pažeidimai atsiranda važiuojant duobėtais keliais, atsitrenkiant į šaligatvių bortelius ar avarijų metu. Atsiradus pažeidimams svarstoma ar verta jį remontuoti, ar geriau įsigyti naują. Apie ratlankių remonto galimybes pasakoja Kęstutis Šliumba, autoserviso ksratai.lt Kaune savininkas, daugiau kaip 20 metų besispecializuojantis šioje srityje.

 

NEDIDELIS DEFEKTAS – AR VERTA NERIMAUTI?

Jeigu ratlankis yra sulinkęs važiuojant per duobes, ratas išsibalansuoja, bet nedreba, rodos, viskas gerai. Problemos atsiranda maždaug po 10 000 kilometrų. Padanga visada atkartoja ratlankio apvalumą ir įlenkimo vietoje ilgainiui nudyla jos protektorius. Tada žmonės skundžiasi, kad padanga bloga, tačiau iš tiesų būna kaltas ratlankis, todėl rekomenduojama tiesinti net ir nedidelį sulinkimą.

 

 REMONTUOTI AR NEAPSIMOKA?

Verta remontuoti, kada:

·         ratlankio remonto kaina yra mažesnė negu naujo;

·         sudėtinga rasti tokį patį egzempliorių.

Neverta remontuoti:

·         jeigu yra pažeista trapecija, lūžę visi stipinai. Tokios būklės ratlankio jau neįmanoma atgaivinti.

·         R16 ar R17 dydžio ratlankius, kurie nėra labai brangūs (apie 100 eurų) neapsimoka remontuoti, nes galima laisvai rinkoje rasti pakaitalą sulūžusiam.

 

RATLANKIO REMONTO KAINA

Maži pažeidimai ar minimalūs įlenkimai kainuoja 10-20 eurų. Didesni defektai gali atsieiti ir daugiau nei 100 eurų, tačiau vis tiek verta juos atkurti, jeigu tai išskirtiniai, firminiai vienetai, kurių Lietuvoje rasti neįmanoma. Pavyzdžiui, vienas ksratai.lt klientas, atvažiavęs retu amerikietišku automobiliu, su didžiuliais 24 colių ratlankiais, atviravo, jog niekur neranda tokio dydžio Lietuvoje. „Tokio ekskliuzyvinio ratlankio remontas reikalavo iš mūsų pastangų ir kūrybos, reikėjo pasigaminti naujas detales, tačiau darbą atlikome sėkmingai, nors ir užtrukome ilgiau. Remontas klientui kainavo 150 eurų. Tokio ratlankio siuntimas iš Amerikos būtų užtrukęs iki pusės metų ir atsiėjęs daugiau nei 280 dolerių. Paskaičiavus laiko ir finansų sąnaudas, geriausias sprendimas tapo remontas“, – atvirauja K. Šliumba.

 

AR TARNAUS ILGAI?

Su remontuotu ratlankiu važiuojama ilgai ir sėkmingai, lygiai taip pat kaip ir su nauju. Žinoma, jeigu atsitinka autoįvykis lūžti gali tiek remontuotas, tiek naujas. 

 

AR KENKIA LYGINIMAS KAITINANT?

Kartais žmonės būna įsitikinę, kad geriausias ratlankio lyginimo būdas yra šaltasis. Jie bijo, jog karštuoju būdu, virinant ir kaitinant pasikeis metalo struktūra ir jis nebus toks tvirtas. Tiesa ta, kad yra ratlankių, kuriems kaitinimas beveik nekenkia, o retesniais atvejais kenkia sąlyginai, tačiau važiavimo kokybei tai neatsiliepia. Dažnai kaitinimas yra vienintelis ir tinkamiausias būdas juos atkurti. Taip remontuojami net sportininkų ratlankiai. Tiesa, jie dažniausiai būna aliuminio kaltiniai, patys brangiausi ir labai tikslių parametrų. 

 

Taigi, verta atkurti ratlankį, kurio remonto kaina yra mažesnė negu naujo, nes jis dar ilgai tarnaus kelyje.  

 

 

 

K. ŠLIUMBOS ĮMONĖ

Didžioji g. 107, LT-45473 Kaunas

Tel: +370 685 53328

El. p. ks4ratai@gmail.com

www.ksratai.lt

 

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/eksperto_nuomone_ar_verta_remontuoti_ratlankius_ar_pirkti_naujus/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.