Nuo šių metų lapkričio 1-osios Europos Sąjungoje Įsigalioja nauja padangų ženklinimo tvarka. Specialistai teigia, kad tai didžiausias pokytis padangų pramonėje per pastaruosius 50 metų.

Europos Parlamentas išleido naują direktyvą, numatančią, kad kiekviena Europoje parduodama nauja lengvųjų automobilių ir sunkvežimių padanga nuo 2012 metų lapkričio 1 dienos turės būti aiškiai paženklinta. Ženklinant turės būti nurodyta padangų įtaka degalų naudojimo efektyvumui, padangos sukibimas su šlapia danga bei išorinis riedėjimo triukšmas. Šis reikalavimas galioja padangoms, pagamintoms po šių metų liepos 1 dienos.
„Naujieji reikalavimai palankūs tiems, kas gamina ar pardavinėja kokybiškas padangas“, - sako Gintaras Debesys, įmonės „Ratai Visiems“, prekiaujančios padangomis bei ratlankiais, savininkas. – Juk šis ženklinimas iš esmės ir įvedamas dėl to, kad Europos rinka būtų apsaugota nuo nekokybiškų Kinijos kompanijų gaminių. Kinijos gaminiai paprastai neatitinka nei triukšmo lygio, nei degalų sąnaudų, nei sukibimo reikalavimų. Kinai pristato savo produkciją Vokietijos mieste Esene vykstančioje tarptautinėje padangų parodoje. Jų, kaip ir kitų Azijos gamintojų, padangų ženklinimas yra visai kitoks. Jis mažiau išmanančiam pirkėjui gali sudaryti labai kokybiško gaminio įvaizdį, bet iš tiesų jų ženklai atitinka visai kitokius vertinimo kriterijus.“


 

Padangų ženklinimo etiketė:


Įmonės „Ratai Visiems“ vadovas patenkintas, kad įvestas naujas ženklinimas. Mat „Ratai Visiems“ prekiauja tokių padangų gamintojų kaip „Michelin“, „Goodyear“, „Bridgestone“, „Continental“ padangomis.
„Manau, kad ir pardavėjui patogiau prekiauti ne vieno gamintojo padangomis, ir pirkėjui naudingiau pirkti tokioje įmonėje, - įsitikinęs pašnekovas. – Mes neturime intereso būtinai parduoti vieno ar kito gamintojo padangas, tiesiog siekiame parduoti kokybišką produktą. Tokiems, kaip mes, naudingiau, kad vartotojas daugiau žinotų apie prekę – toks klientas pasiryžęs daugiau mokėti už kokybę.“
„Ratai Visiems“ siūlo iš esmės visus minėtų prekių ženklų gaminius – nuo lengvųjų ar krovininių automobilių iki žemės ūkio ar industrinių mašinų specialių padangų. Paklausiausių gaminių įmonė pakankamai turi sukaupusi sandėliuose, retesnių gali užsakyti tiesiog pas gamintojus. Čia perka ne tik pavieniai pirkėjai, bet ir didžiosios transporto ir prekybos įmonės.
„Ne veltui esame didžiausia krovininių padangų prekybos įmonė Baltijos šalyse“, - sako įmonės vadovas.   
Gintaras Debesys nemano, kad naujoji tvarka kaip nors pakeis

   Degalų naudojimo efektyvumas:     
                                                                    įpročius tų pirkėjų, kurie perka naudotas ar restauruotas padangas.
„Tokie pirkėjai dažniausiai stokoja pinigų, tad yra tiesiog priversti pirkti patį pigiausią daiktą, - sako pašnekovas. – Bet manau, kad apie Kinijoje gamintas naujas padangas jų pirkėjams vertėtų žinoti daugiau. Ten padangos gaminamos taupant medžiagų sąskaita. Jų karkasas silpnesnis, gumos sudėtis daug blogesnė negu Europoje gaminamų padangų. Važiuojant duobėtu keliu tokios padangos gali plyšti ten, kur geresnių gamintojų padangos be vargo atlaikys, rida daug mažesnė, sukibimo savybės prastesnės.       

Etikečių principas – panašus į šaldytuvų

Naujoji padangų ženklinimo etiketė yra ne tik išoriškai panaši į „energetinio naudingumo etiketes“, klijuojamas ant parduodamos buitinės technikos – pavyzdžiui, šaldytuvų, šaldiklių ar indaplovių. Net padangų etiketėse nurodomos klasės yra tos pačios – nuo „A“ iki „G“. „A“ žymi aukščiausią klasę, o „G“ – prasčiausią. Žemiausia sunkvežimių padangų klasė naujojoje etiketėje yra „F“.
Skirtumas tas, kad buitinės technikos etiketės yra susijusios tik su energijos naudojimu, o naujoji padangų ženklinimo etiketė nurodo padangos kokybę pagal tris aukščiau minėtus kriterijus.  Naująja padangų ženklinimo tvarka siekiama padidinti kelių eismo saugumą, efektyviau naudoti degalus bei sumažinti aplinkai žalingą padangų poveikį. 
Naujosiomis etiketėmis bus ženklinamos lengvųjų automobilių, keturiais ratais varomų automobilių, SUV visureigių, furgonų ir sunkvežimių padangos. Naujieji reikalavimai netaikomi lenktyninėms padangoms, profesionalioms bekelės padangoms, atsarginėms arba restauruotoms, dygliuotoms padangoms, senoviškų automobilių padangoms bei toms, kurių greičio indeksas yra mažesnis nei 80 km/h. Šių reikalavimų taip pat neturės atitikti motociklų padangos.
Už padangų ženklinimą bus atsakingi padangų gamintojai, jų pardavėjai, automobilių gamintojai.
Degalų naudojimo efektyvumas važiuojant automobiliu su skirtingomis padangomis priklauso nuo to, kiek padanga deformuojasi, priešinasi riedėjimui ir išsklaido energiją. Degalų sunaudojimas važiuojant lengvaisiais automobiliais su „A“ ir „G“ klasės padangomis skiriasi maždaug 7,5 procento. Sunkvežimiams skirtumas tarp „A“ ir „F“ klasės padangų tuo požiūriu siekia 15 procentų. Sukibimas su šlapia danga lengviesiems automobiliams matuojamas atsižvelgiant į stabdymo kelią lengvajam automobiliui važiuojant 80 km/h greičiu, sunkvežimiui – 60 km/h greičiu.
Išorėje skleidžiamo triukšmo lygis bus žymimas decibelo simboliu (dB) su viena, dviem ar trimis bangomis. Trys bangos reiškia dabartinę triukšmo ribinę vertę, o dvi bangos – atitikimą reikalavimams, kurie įsigalios ateityje. Viena banga reiškia dar trimis decibelais mažesnį triukšmo lygį.  Bandymų metu padangų keliamas triukšmas matuojamas dviem mikrofonais, įtaisytais 7,5 metro atstumu nuo automobilio centro linijos 1,2 metro aukštyje.
Renkantis naująja tvarka paženklintas padangas, reikia atsiminti, kad toks ženklinimas neatspindi, kaip padangos sukimba su sausa danga, koks stabilumas jomis važiuojant dideliu greičiu. Reikia turėti omenyje, kad Šiaurės šalims skirtų nedygliuotųjų padangų sukibimo su šlapia danga bei pasipriešinimo riedėjimui savybės gali būti prastesnės – mat šiems kraštams skirtos padangos gaminamos atsižvelgiant į važiavimo ant ledo rodiklius. Tad apie žieminę padangą vargu ar protinga spręsti aklai remiantis naujųjų etikečių rodikliais.    

1. Europos Parlamentas išleido naują direktyvą, numatančią, kad kiekviena Europoje parduodama nauja lengvųjų automobilių ir sunkvežimių padanga nuo 2012 metų lapkričio 1 dienos turės būti aiškiai paženklinta.
2. Naujosiomis etiketėmis bus ženklinamos lengvųjų automobilių, keturiais ratais varomų automobilių, SUV visureigių, furgonų ir sunkvežimių padangos.
3. „Naujieji reikalavimai palankūs tiems, kas gamina ar pardavinėja kokybiškas padangas“, - sako Gintaras Debesys, įmonės „Ratai Visiems“, prekiaujančios padangomis bei ratlankiais, savininkas. – Juk šis ženklinimas iš esmės ir įvedamas dėl to, kad Europos rinka būtų apsaugota nuo nekokybiškų Kinijos kompanijų gaminių. Tikime, kad šis pokytis bus  į gerą visuautomobilių savininkams“.

Gintaras Debesys
Įmonės „Ratai Visiems“ savininkas
Tel. +370 37 390700, info@rataivisiems.lt
www.rataivisiems.lt

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/europos_sajunga_smoge_kinijos_padangu_gamintojams/
©2005-2017. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.