Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Galingesnis variklis gali būti taupesnis ir saugesnis

   2014-10-01

Padidinti turbodyzelinio variklio galią įmanoma vien pakeitus automobilio kompiuterio programą. Atrodo paradoksalu, bet dyzeliniame automobilyje didesnė galia leidžia sutaupyti degalų.
Automobilius gamintojai pardavinėja daugelio modifikacijų, variklių galia skiriasi viena nuo kitos. Bet tai nereiškia, kad kiekvienas gamintojas siūlo daugybę mechaniškai vieną nuo kito besiskiriančių variklių. Tos pačios serijos automobilių varikliai dažniausiai niekuo nesiskiria, o skirtingą galią lemia skirtinga automobilio kompiuterio programa. „Tai reiškia paprastą dalyką - pakeitus kompiuterio programą, galima padidinti variklio galią, - sako Vitoldas Jurkonis, VšĮ „Vimota Sporto centras” vadovas. - Tai gali būti padaryta visai be jokių variklio konstrukcijos pakeitimų”. Toks automobilio tobulinimas specialistų vadinamas chiptuningu. Jis ypač efektyvus turbodyzeliniams varikliams. Paradoksalu, bet turbodyzeliniuose varikliuose padidinta galia leidžia net ir sutaupyti degalų - galingesnis variklis ekonomiškiau veikia dirbdamas mažais sūkiais. „Galingesnio variklio dažniausiai nori ne jaunuoliai, o solidūs vidutinio amžiaus žmonės, - pasakoja pašnekovas. - Važiuoti galingesniu automobiliu dažnai daug saugiau. Juk tikra bėda, kai važiuodamas mažos galios automobiliu negali ūmiai padidinti greičio lenkdamas, tai gali tapti avarijos priežastimi.” Be abejo, chiptuningas turi daugybę ypatybių, tikrai nėra taip, kad galia vienodai didėja visiems automobiliams. Efektyvesnis jis vokiškuose ir kituose europietiškuose automobiliuose. Dėl jų konstrukcinių ypatybių šiai procedūrai „pasiduoda” apie 80 procentų europietiškų automobilių, o tarp Japonijoje gamintų modelių chiptuningas gali būti atliekamas tik maždaug pusei.  Dar viena išimtis - „Toyota” markės automobiliai, juose 95 procentais atvejų negalima atlikti chiptuningo. „Taip yra todėl, kad „Toyota” automobilių kompiuteriuose yra kitokie procesoriai, kol kas nėra galimybių iš jų nuskaityti programinės įrangos, o tuo pačiu - ir jos pakeisti”, - sako pašnekovas.       „Vimota” per pastaruosius kelerius metus labai stipriai išplėtė chiptuningo paslaugas teikiančių savo atstovų tinklą. Įmonė turi arti pusšimčio frančizės pagrindais dirbančių atstovų daugelyje Lietuvos vietovių. Tokie atstovai yra visuose didžiuosiuose šalies miestuose, kai kuriuose – net po kelis. „Vimotos” atstovai taip pat dirba Alytuje, Marijampolėje, Utenoje, Kėdainiuose, Tauragėje, Plungėje, Kretingoje, Zarasuose, Rumšiškėse, Šalčininkuose, Naujojoje Akmenėje, Biržuose, Šakiuose. Negana to, paslaugos teikiamos ir kitose Europos šalyse. „Be Latvijos, orientuojamės į tas šalis, kuriose daug iš Lietuvos atvykusių imigrantų, - sako Vitoldas Jurkonis. - Mūsų atstovai dirba Airijoje, Norvegijoje, Didžiojoje Britanijoje.  Renkamės įmones, kurių veikla yra susijusi su dyzelinių variklių remontu - kitiems per ilgai užtruktų įsisavinti šį procesą”. „Vimotos” atstovai įsigyja specialiai šios įmonės užsakymu gaminamą prietaisą, nuskaitantį automobilio kompiuterio programinę įrangą ir leidžiantį ją modifikuoti. „Tai užkoduotas prietaisas, Lietuvoje niekas kitas neturi tokios sistemos”, - sako Vitoldas Jurkonis.  Keturių  cilindrų variklio galią tokiu būdu galima padidinti apie 20 kW, šešių cilindrų variklio galia gali padidėti 30-40 kW. Dar viena „Vimotos” veiklos sritis - tai motociklų, kartingų bei keturračių  tiuningas. „Tai specifinė, daugiausia į sportą orientuota veikla, - pasakoja pašnekovas. - Čia jau neapsieisi vien su programavimu, reikia daryti ir pakeitimus variklio konstrukcijoje. Tada viena arklio jėga kainuoja vos ne 1000 litų, papildoma 20-30 „arklių” galia  kainuoja keliasdešimt tūkstančių litų. Mat motociklų varžybos vyksta pagal variklių klases, tada siekiama kuo daugiau išspausti iš tam tikro tūrio variklio.” „Vimota” turi įsigijusi specialų galios matavimo stendą motociklams, kartingams, keturračiams. Automobiliams skirtą tokį stendą įmonė įsigijo dar prieš 12 metų. „Du tokius stendus mes turime vieninteliai Lietuvoje”, - sako pašnekovas. - Net nesu tikras, ar  ir kitose Baltijos šalyse kas nors turi abu tokius stendus”. „Vimota” taip pat  atlieka variklio turbinos geometrijos valymo darbus. Tai detalė, kuri yra atsakinga už slėgį turbinoje, kai ji apsineša suodžiais, slėgis ima šokinėti, todėl variklio resursas nevisiškai panaudojamas. „Vimota” taip pat suteikia dyzelinių variklių kietųjų dalelių filtro išprogramavimo paslaugas. Šiuo metu vyksta akcija - savininkams, kurie didina variklių galią, filtro išprogramavimo paslauga suteikiama nemokamai. 1. „Vimota” per pastaruosius kelerius metus labai stipriai išplėtė chiptuningo paslaugas teikiančių savo atstovų tinklą. Įmonė turi arti pusšimčio frančizės pagrindais dirbančių atstovų daugelyje Lietuvos vietovių. Tokie atstovai yra visuose didžiuosiuose šalies miestuose, kai kuriuose – net po kelis. „Vimotos” atstovai dirba Alytuje, Marijampolėje, Utenoje, Kėdainiuose, Tauragėje, Plungėje, Kretingoje, Zarasuose, Rumšiškėse, Šalčininkuose, Naujojoje Akmenėje, Biržuose, Šakiuose. Negana to, paslaugos teikiamos ir kitose Europos šalyse - įmonės  atstovai dirba Latvijoje, Airijoje, Norvegijoje, Didžiojoje Britanijoje.2. „Vimotos” atstovai įsigyja specialiai šios įmonės užsakymu gaminamą prietaisą, nuskaitantį automobilio kompiuterio programinę įrangą ir leidžiantį ją modifikuoti. Tai užkoduotas prietaisas, Lietuvoje niekas kitas neturi tokios sistemos. 3. „Vimota” turi įsigijusi specialų galios matavimo stendą motociklams, kartingams, keturračiams. Automobiliams skirtą tokį stendą įmonė įsigijo dar prieš 12 metų. Du tokius stendus įmonė turi vienintelė Lietuvoje.

Vitoldas Jurkonis
„Vimota chiptuning“ savininkas
Taikos pr. 94A 4korpusas, Kaunas
+370 674 74448,
info@vimota.lt,
vimota.chip@gmail.com

 

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 19 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite