Meistrai saugiai padidina turbodyzelinio variklio galią net 30-50%. To pasiekiama keičiant automobilio kompiuterio programinės įrangos darbo parametrus. Skirtumas – lyg važiuojant su 400 kilogramų priekaba ir be jos.
„Tame nėra jokio stebuklo – iki 60% galios rezervą savo automobilių varikliams yra numatę patys gamintojai, - sako Vitoldas Jurkonis, Kauno „Vimota chiptuning“ savininkas. – Jie patys tokį pat variklį pritaiko skirtingos galios automobiliams. Dyzelinis kuras yra labai efektyvus, reikia tik padaryti viską tvarkingai, ir automobilio galia išaugs nedarydama jokios žalos mašinai.“
Pasak „Vimotos“ vadovo, apie 80% jo klientų – 30-45 metų amžiaus žmonės. Jiems didesnis automobilio galingumas reikalingas ne tam, kad lakstytų keliais kaip be galvos. Didesnė automobilio galia protingam vairuotojui suteikia daugiau saugumo – juk, pavyzdžiui, būna, kad tiesiog būtina padidinti greitį lenkiant.
Per didžiąsias šventes, atostogas „Vimotą“ tiesiog užgriūva iš užsienio trumpam sugrįžę lietuviai. Dabar kur kas mažiau klientų Kaune būna iš Airijos – „Vimota“ ten turi tris savo atstovus. Užtat padaugėja svečių iš Skandinavijos šalių.
Maždaug nuo 1994 metų imti gaminti dyzeliniai varikliai su turbina, kuriuose yra elektroninė degalų įpurškimo valdymo sistema. Būtent juose galią galima padidinti efektyviausiai.
Keičiant programinės įrangos darbą, efektyvinama degalų įpurškimo sistemos veikla. Prieš tai darant, variklio darbas testuojamas jam važiuojant, testuojamas jis ir po pakitimų – įvertinamas dūmingumas, kiti parametrai. Jei rezultatas ne toks, kokio tikėtasi, kompiuterio programinės įrangos darbą galima dar kartą koreguoti. Vėliau galima pritaikyti automobiliui naujus purkštukus, kad jie atitiktų išaugusias variklio galimybes, daryti kitus pakeitimus.
„Galią galima padidinti ir kai kurių modelių benzinu varomiems automobiliams, – pasakoja „Vimotos“ vadovas. – O dyzeliniams varikliams be turbinos tai daryti neefektyvu, darbo gal dvigubai daugiau, o efektas trigubai mažesnis. Juose galiai didinti jau reikia rimtų mechaninių pakeitimų“.
Pašnekovas pateikė pavyzdį – 1.9 TDI variklių galia svyruoja nuo 55 iki 117 KW – tokie jie išleidžiami iš gamyklų. Perkant automobilį, kainos skirtumas gali siekti apie penkis tūkstančius litų. O analogiškas keturių cilindrų variklio galios padidinimas kainuoja 550-750 litų.
Paradoksalu, bet galios padidinimas leidžia sumažinti degalų sąnaudas. Mat variklis gauna daugiau degalų ir oro mišinio vidutinių apsukų diapazone, tad važiuojant tokiu režimu sutaupoma apie 5-20 procentų degalų. Juk kai varikliui trūksta traukos, visi spaudžiame akseleratorių.
1. iki 60% galios rezervą savo automobilių varikliams yra numatę patys gamintojai, -jie patys tokį pat variklį pritaiko skirtingos galios automobiliams.
2. Didesnė automobilio galia protingam vairuotojui suteikia daugiau saugumo – juk, pavyzdžiui, būna, kad tiesiog būtina padidinti greitį lenkiant.
Vitoldas Jurkonis
„Vimota chiptuning“ savininkas
Taikos pr. 94A 4korpusas, Kaunas
+370 674 74448, info@vimota.lt, vimota.chip@gmail.com