Stabdžių sistema – vienas svarbiausių automobilio saugumo elementų, todėl būtina nuolat atlikti kvalifikuotą šios sistemos patikrinimą. Ne veltui buvęs „Formulės-1” čempionas Mika Häkkinenas, paklaustas kokius automobilius laiko gerais, atsakė, kad tuos, kurie gerai stabdo.
Laukti iki paskutinės akimirkos kol automobilis taps nevaldomas, nelinkęs nei vienas vairuotojas, tačiau į pirmuosius simptomus, rodančius, jog stabdžių sistema neveikia sklandžiai, dėmesį kreipiame tikrai ne visuomet.Vienas tokių – vairo ar viso automobilio kėbulo drebėjimas, vos tik nuspaudus stabdžio pedalą. „Jei taip nutinka, reiškia, kad stabdžių diskai deformavosi ir sukasi kaip „aštuoniukė“. Prisiglaudus stabdžių kaladėlėms, atsiranda „mušimas“ ir vibracija“, - pasakojo UAB „Kauno melga“ direktorius Ginas Maksevičius.Vienintelis efektyvus tokios problemos sprendimo būdas – stabdžių diskų tekinimas. Šiai paslaugai naudojamos profesionalios stabdžių tekinimo staklės, kurios turi automatinį suderinimą su automobilio stebule, o tai leidžia itin tiksliai nutekinti stabdžių diskus nenuėmus jų nuo automobilio. Ši paslauga yra ypač aktuali „jautriems“ sportiniams BMW, „Mercedes“ markių automobiliams. Priežasčių, kodėl netolygiai dėvisi ir deformuojasi stabdžių diskai, gali būti įvairių. Pavyzdžiui, įkaitę stabdžių diskai gali pakeisti savo savybes po intensyvaus stabdymo pervažiavus per balą ir staigiai juos atvėsinus. „Taip pat problema gali išryškėti dėl stringančio stabdžių cilindriuko ar netolygiai nuvalius tvirtinimo plokštumą su didesne nei leidžiama paklaida. Gali nutikti ir taip, jog stabdžių diskas yra geras, bet drebėjimą sukelia deformavusi stebulė“, - pasakojo G.Maksevičius. Specialistas pažymi, kad nauji stabdžių diskai taip pat nėra idealūs ir gali išeiti iš tolerancijos ribų, todėl stabdžių tekinimą rekomenduojama atlikti ir jiems. „Nauji diskai jau gamykliškai ar transportuojant gali būti deformuoti daugiau nei leidžia gamintojas, pvz. išmetus juos iš pusės metro aukščio ant kieto paviršiaus, deformacijos nuokrypis būna didesnis nei leistinas. Specialistai pastebi, kad iš dešimties naujų diskų, vos vieni būna visiškai idealūs“, - subtilybes atskleidė G.Maksevičius. „Kauno melgos“ servisuose moderniais stendais tikrinami stabdžiai, keičiamos stabdžių kaladėlės, diskai, cilindriukai, būgnai, žarnelės bei vamzdeliai, remontuojami stabdžių suportai, kompiuterine diagnostika nustatomos ABS daviklių problemos.
1. Lietuvoje ypač populiarėja paslauga, kai vairuotojas atvežęs savo automobilį į „Kauno melgos“ autoservisą atsiima jį jau su nauju techninės apžiūros talonu. Specialistai nemokamai patikrina automobilio būklę, jei reikia, jį sutvarko ir pristato klientui jau visiškai tvarkingą.
2. „Kauno melgos“ servisuose moderniais stendais tikrinami stabdžiai, keičiamos stabdžių kaladėlės, diskai, cilindriukai, būgnai, žarnelės bei vamzdeliai, remontuojami stabdžių suportai, kompiuterine diagnostika nustatomos ABS daviklių problemos.

Ginas Maksevičius
UAB „Kauno melga“ direktorius
Taikos pr. 127D
+370 68757221, +370 698 50501
Kuršių g. 9b, +370 616 28401
www.melga.lt

„Taikos” Melga, Taikos pr. 127D
8 37 35 34 90, +370 698 50501
kaunas@melga.lt

Darbo laikas: I-V:8.00-18.00, VI:09:00 - 14:00
„Kuršių” Melga, Kuršių g. 9b
8 37 33 78 72, +370 616 28401, kursiai@melga.lt
Darbo laikas: I-V:08:00-18:00, VI:09:00 - 14:00

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/ka_daryti_jei_stabdant_automobili_dreba_vairas_arba_visas_kebulas/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.