Silpstant klausai, žmogus po truputį traukiasi iš aktyvaus socialinio gyvenimo, pamiršta savo poreikius, atsisako pramogų, prastėja jo psichologinė būklė ir gyvenimo kokybė. Šiuolaikiniai klausos aparatai šią problemą gali padėti išspręsti, bet tik tuomet, jei žmogus tinkamai jais naudojasi. Deja, nemažai klausos aparatus įsigijusių pacientų klaidingai galvoja, kad norint puikiai girdėti ir suprasti, kas kalbama, juos pakanka nešioti tik retkarčiais, esant reikalui ar vos valandą kitą per dieną. Kaip naudoti klausos aparatus, kad jie būtų efektyvūs, pasakoja UAB „Laudata“ vadovė Neringa Ivoškienė.

Net pats geriausias klausos aparatas neišspręs su prasta klausa susijusių problemų, jei jis bus nenešiojamas.

Patirtis rodo, kad net turėdami tinkamus, šiuolaikiškus, lengvai naudojamus ir prižiūrimus klausos aparatus, žmonės dažnai jų nenešioja. Todėl net pats geriausias klausos aparatas neišspręs su prasta klausa susijusių problemų, jei jis bus nenešiojamas. Geras klausymas visuomet yra susijęs su geru supratimu, už kurį yra atsakingos žmogaus smegenys. Norint, kad smegenys ne tik priimtų per klausos aparatus gaunamą garsą, bet ir jį apdorotų, priimtų taip, kaip reikia, smegenys turi būti treniruojamos. Tik nešiojant klausos aparatus mažiausiai keturias penkias valandas per dieną, smegenys įpranta nuolat klausytis ir apdoroti gaunamą informaciją, kad ji taptų prasminga ir suprantama. Žmogaus, nešiojančio klausos aparatus, smegenys įpranta klausytis ir adaptuojasi prie girdimų garsų maždaug per pusę metų. Todėl norint puikiai girdėti ir suvokti kalbą, klausos aparatus reikėtų nešioti lygiai taip pat, kaip ir akinius – įsidėti ryte, o išsiimti tik prieš miegą.

 

Klausos aparatus būtina nešioti sistemingai, laikantis specialistų pateiktų rekomendacijų ir pasitelkus artimųjų pagalbą

Vis dar yra manančių, kad norint suprasti kalbą, reikia nuolat su kažkuo kalbėtis. Tai netiesa. Nepaisant to, kokia žmogaus klausa, daugiausia yra girdimi aplinkos garsai, o girdint juos, iškyla situacijos, kai reikia klausytis ir pašnekovų. Klausos aparatų nešiojimas turėtų tapti įpročiu, nes tik tada, kai žmogus nuolat juos nešioja, smegenys yra pasiruošusios ne tik klausyti, bet ir suprasti gautą informaciją. Šiuolaikiniai klausos aparatai turi puikią funkciją, kuri leidžia klausos protezavimo specialistui pamatyti, kiek laiko pacientas nešiojo klausos aparatą ir kokioje aplinkoje jis dažniausiai būna. Tuomet gali paaiškėti, kad žmogus klausos aparatų beveik nenešioja, arba nešioja nuolatos, bet jo gebėjimas girdėti ir suvokti kalbą negerėja, nes didžiąją laiko dalį jis praleidžia visiškoje tyloje. O nesiklausant aplinkos garsų, nebendraujant su žmonėmis nėra ir ko mokytis klausyti. Todėl vienišiems arba visiškai apkurtusiems žmonėms, kuriems yra atlikta kochlearinė implantacija, tiesiog būtina klausos reabilitacija. Pacientams skiriamos nedidelės užduotys, pavyzdžiui, kasdien pabendrauti su žmonėmis, stengiantis juos išklausyti ir suprasti, ką jie kalba. Būna tokių pacientų, kuriems be tikslinės reabilitacijos sunku pasiekti teigiamus rezultatus, bet dažniausiai tai yra dėl ligų, jų komplikacijų ar patirtų traumų greitai apkurtę žmonės. Todėl be artimųjų pagalbos išvystyti girdėjimo įgūdžius jiems yra sudėtinga. Klausos aparatus būtina nešioti sistemingai, laikantis specialistų pateiktų rekomendacijų ir pasitelkus artimųjų pagalbą. Tik tuomet galima pasiekti geriausius rezultatus.

 

Klausos aparatai turi būti nuolat reguliuojami pagal žmogaus poreikius

Be to, klausos aparatus būtina nuolat reguliuoti. Girdėjimo procesas yra dinamiškas, o ne statiškas, tad visai natūralu, kad kyla netikslumų tam tikrose girdėjimo situacijose. Klausos aparatai turi būti nuolat reguliuojami pagal žmogaus poreikius (pvz., triukšmingoje mokykloje dirbančio mokytojo, išpažinčių klausančio kunigo ar vienišo žmogaus, daugiausiai laiko praleidžiančio priešais televizorių, poreikiai labai skirtingi). Tačiau poreikiai atsiranda tik tuomet, kai žmogus nuolat nešioja klausos aparatus ir jie tampa jo kūno dalimi. „Jei naujose situacijose iškyla girdėjimo ar kalbos suvokimo problemos, pacientas nedelsdamas turėtų kreiptis į jam klausos aparatus parinkusį specialistą, kuris juos atitinkamai sureguliuos“, - pataria N. Ivoškienė.

 

 

 

 

 

 

 

 

UAB „LAUDATA“

Vadovė Neringa Ivoškienė

Tvirtovės al. 86-1, Kaunas

Tel. +370 630 00453

El. p. info@laudata.lt

www.laudata.lt

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/ka_daryti_kad_klausos_aparatai_tikrai_butu_efektyvus/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.