Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Kaip išsirinkti automobilio priekabą?

   2021-11-25

Automobilinės priekabos pastaruoju metu sparčiai populiarėja. Praktiški žmonės supranta, kad nuosava priekaba - pats optimaliausias transportavimo variantas. Tačiau daugelis besirenkančiųjų, ypač perkantys pirmą kartą, nėra susipažinę su priekabų specifika. Perkant, dažniausiai orientuojamasi į kainą, ir tik tada, kai priekaba pradedama eksploatuoti, kyla įvairių klausimų. Taigi – kaip nepadaryti klaidos, renkantis priekabą? Kaip išsirinkti priekabą, maksimaliai atitinkančią Jūsų poreikius, ir nepermokėti? Apie tai pasakoja įmonės UAB „Hovus“ direktoriaus pavaduotoja Vilma Malakauskė.

Bortinės priekabos – 3 svarbiausi dalykai
Populiariausia priekabų rūšis yra 750 kg bendros masės bortinės priekabos be stabdžių (O1 kategorija), kurias sudaro platforma su tam tikro aukščio bortais. Nesudėtinga, bet nėra ir taip paprasta, kaip atrodo.
Renkantis bortinę priekabą, atkreipkite dėmesį – ar priekaba yra suvaržyta varžtų bei kniedžių pagalba, ar jos rėmas yra vientisas, suvirintas? Nors tiek vienų, tiek kitų, leistina masė yra iki 750 kg, tačiau priekaba suvirintu rėmu yra tvirtesnė. Priekabos, suvaržytos varžtais ir kniedėmis, yra mažiau atsparios neteisingam svorio pasiskirstymui – jei pakrausite sunkesnį krovinį, o svorio centras bus pasiskirstęs ne ant ašies, kyla rizika, kad deformuosis priekabos priekinės sijos, kurių pagalba ji traukiama. Įsigijus suvirintą priekabą, taip nutikti neturėtų, nes tiek rėmas, tiek sijos yra suvirinti iš storasienių skirtingų formų vamzdžių.

Atkreipkite dėmesį, ar priekabos bortai turi suvirintą plieno rėmą su statramsčiais. Tokio tipo bortai yra kur kas tvirtesni ir nesideformuoja nuo smūgio, o atvertus priekabos krovinių dėžę,  bortai galės atlikti trapo funkciją –  bus galima įvažiuoti ar išvažiuoti su sodo technika, mini traktoriumi ar keturračiu. Pasitaiko, kad pati priekaba yra tvirta, suvirtintu rėmu, o visi keturi bortai yra pagaminti iš lakštinio metalo, suformuoti su presu ir neturi plieno rėmo su statramsčiais. Tokiu atveju, su laiku bortai deformuojasi – užteks nestipraus, suprantama netyčinio įsirėmimo į priekinį bortą įvažiuojant su motociklu ir jau „turite“ deformuotą bortą.

Vairuotojams, kuriems reikia įveikti ilgesnius atstumus ir kurie keliauja su šeima, svarbu komfortas, todėl rekomenduotina rinktis priekabą su lingine pakaba. Torsioninė pakaba neturi nei amortizatorių, nei lingių, ji yra „kieta“, todėl važiuojant su tuščia priekaba arba vežant nedidelį, iki 200 kg svorį – net ir lygiame kelyje dažnai galite jausti nemalonią vibraciją, kuri „persiduos“ nuo priekabos sukabintuvo per automobilio farkopą į kėbulą. Taip pat pakrovus krovinį į priekabą su lingine pakaba, nesudėtinga spręsti, ar priekaba nėra perkrauta – lingių padėtis visa tai „išduoda“. Penkerius pastaruosius metus net apie 95% vairuotojų renkasi priekabas su lingine pakaba su amortizatoriais.

Bortinės priekabos – keletas gudrybių, padedančių sutaupyti
Dar keletas dalykų, kurių pardavėjai, norintys Jums parduoti pigesnį, ekonominį variantą, gali ir nepasakyti.

Atkreipkite dėmesį, ar priekaba (krovinių dėžė) turi atvertimo galimybę. Ši funkcija sutaupys Jums laiko ir pinigų. Pavertus priekabą, į ją bus galima įvažiuoti – keturračiu, mini traktoriumi, motociklu ir pan. Jei šios funkcijos nėra, jums teks papildomai pirkti trapus (užvažiavimo rampas), kurie užims papildomą vietą Jūsų priekaboje, ir kuriuos reikės pritaikyti prie Jūsų turimos technikos, o pritaikius – išlieka kur kas didesnė rizika, kad technika gali nuslysti nuo trapų įvažiuojant arba išvažiuojant.



Kita gudrybė – patikrinkite, ar atsidaro bei išsiima ir priekinis priekabos bortas. Jeigu teks pervežti krovinius, viršijančius priekabos ilgį, pvz. ilgesnes lentas, vamzdžius, atidarę priekinį bortą, Jūs gausite papildomą metrą erdvės (tiek, kiek yra vietos iki priekabos sukabinimo mechanizmo). Jei turite priekabą su 2 m ilgio krovinių dėže, atidarius priekinį bortą ir tinkamai paskirsčius krovinį, kad jis apie vieną metrą išsikištų per priekį ir per galą, galėsite pervežti net iki 4 m ilgio vamzdžius, lentas ar kitus krovinius.

Vertėtų pasidomėti, iš ko pagaminti priekabos sparnai. Plastikiniai sparnai lengviau pažeidžiami, juos netyčia užkliudžius, plastmasė įprastai trūkinėja ar net „subyra“. Metaliniai sparnai yra tvirtesni, o deformavus juos galima išlyginti.

Atkreipkite dėmesį, ar priekaboje įrengtos vidinės bei išorinės kilpos krovinių tvirtinimui, kurios apsaugo nuo krovinio slidinėjimo ir užtikrina jo saugumą pervežimo metu, taip pat – ar standartinėje komplektacijoje yra hermetiški priekiniai gabaritiniai LED žibintai.

Rekomenduotina rinktis gamintoją, kuris turi pasiūlyti gausią papildoma įrangą – Tiki treiler gamintojas Jums tai gali pasiūlyti.
Vienas svarbiausių patarimų perkantiems priekabą – prieš perkant įsitikinti, ar importuotojas arba gamintojo atstovas Jūsų pasirinktam priekabos modeliui tiekia papildomą įrangą. Profesionalūs gamintojai prie bazinės priekabos komplektacijos yra sukūrę įvairių papildomų įrengimų/priedų. Pirkdami priekabą, ne visada galite numatyti ir suplanuoti būsimas veiklas. Teisingai pasirinkę gamintoją, vėliau bet kada galėsite įsigyti papildomos įrangos ir pritaikyti priekabą prie įvairių poreikių. Kokie yra populiariausi priekabų priedai?

Transportuojant daiktus, kuriuos reikia apsaugoti nuo saulės, lietaus, sniego ar nuo dulkių – galite naudoti tentinį uždangalą „kepurėlę“, o jei pageidaujate daugiau tūrio priekabos viduje, galima rinktis ir metalinį gamyklišką cinkuotą rėmą su tentu. Kroviniams apsaugoti tinka ir aerodinaminis plastikinis 4 atspalvių dangtis – jis kur kas atsparesnis fiziniams pažeidimams nei tentinė medžiaga, kur kas praktiškesnis atidarant bei uždarant jį, jau nekalbant apie ilgaamžiškumą.

Specialūs bortų paaukštinimai praverčia, kai norite transportuoti birius krovinius, pjuvenas, durpes, suskaldytas malkas, grūdus. Jei tenka pervežti medžių šakas, naminius gyvulius ir pan., rinkitės papildomus tinklinius bortų paaukštinimus – jie užtikrina krovinio saugumą pervežimo metu.

Plastikinei/aliuminiai valčiai transportuoti bortinėje priekaboje yra sukurtas mechanizmas su specialiu stovu bei gerve, skirta valties užtraukimui. Baidarių transportavimui skirtas specialus metalinis cinkuotas reguliuojamas stovas. Krovinių dėžės atvertimo mechanizmas (pokrypio suktuvas) pagelbsti, kai reikia pro priekabos galinę dalį išversti birų krovinio tūrį (pjuvenas, durpes ir pan.) Atraminės kojos užtikrina, kad priekaba, atkabinta nuo transporto priemonės, išliktų stabili. Daiktadėžės, kurios tvirtinamos prie borto krašto, skirtos susidėti tvirtinimo diržams bei raktams. Taip pat galite įsigyti atsarginį ratą bei jo laikiklį tolimesnėms kelionėms.

Priekabos, skirtos vandens transportui pervežti – ką reikia žinoti?
Valtį ar keletą baidarių nesudėtingai galima pervežti ir su standartine bortine priekaba. Tačiau, jei norite patogumo bei praktiškumo, rinkitės specializuotą valtinę priekabą – čia gali būti įrengti hermetiški LED žibintai kurie leidžia priekabą „paskandinti“ po vandeniu, priekabos saugumui užtikrinti, naudojami įvairūs užrakinimo mechanizmai (priekaba gali būti prirakinama prie transporto priemonės farkopo arba specialus užraktas tvirtinamas tiesiog prie priekabos sukabintuvo), papildomai galima įsigyti vaikščiojimo trapus – su jais, jums nereikės pačiam iki juosmens bristi į šaltą vandenį, ir kt.

Priekabos specialiajai technikai iki 3,5 tonos bendros masės – kas svarbu Jūsų ir technikos saugumui?
Specialioji technika yra keltuvai, mini ekskavatoriai, krautuvai ir kita technika, kuri sveria iki 3 tonų, o priekabos, skirtos spec. technikai pervežti, parenkamos kiekvienam klientui individualiai, priklausomai nuo jo turimos specialiosios technikos.

Jei renkatės priekabą spec. technikos pervežimui, atkreipkite dėmesį, ar šoniniai bortai sutvirtinti plieno rėmu – sunkiasvorė technika gali lengvai juos deformuoti. Įsitikinkite, kad komplektacijoje yra priekabos plotį atitinkanti atverčiama užvažiavimo rampa – tai palengvins technikos įvažiavimą ir išvažiavimą bei sumažins riziką, kad technika gali nuslysti nuo papildomai pristatomų užvažiavimo trapų. Tiki treiler komplektacijose yra speciali platforma ekskavatoriaus kaušui padėti – tokiu būdu atsiranda daugiau laisvos vietos priekaboje galimai papildomai įrangai.



Kartu su tokia priekaba rekomenduotina įsigyti atsarginį ratą su jo laikikliu, nes neretai statybvietėse jie būna atsitiktinai pradurti į grunte esamas įvairias statybines atliekas. Galima įsigyti papildomai gervę su jai skirtu kronšteinu tam atvejui, jei tektų užtraukti techniką į priekabą (jei ji sugestų objekte, pasibaigtų degalai ar pan.). 

Kaip sutaupyti, renkantis autovežį?
Pirmiausia, gerai apgalvokite ir įvertinkite savo poreikius – autovežį eksploatuosite mieste ar tolimesniais atstumais? Naudojant mieste, labai svarbu išoriniai priekabos gabaritai (ypač įvažinėjant į gyvenamųjų namų rajonus). Tarp miestų ar kitų šalių naudojant, aktualu kuo žemesnis autovežis dėl vėjo priešpriešos, užkrovus transporto priemonę, todėl ratai turi būti iš šonų – ne po priekabos apačia. Jei vis tik norėtumėte universalios dviašės priekabos (autovežio), rinkitės tokį modelį, kuris turi pilną sandarų dugną, t.y. platformą - tokiu atveju, reikalui esant, galėsite pervežti ne tik automobilį, bet ir kitus krovinius.

Platforminės priekabos – atkreipkite dėmesį į ratus
Platforminės priekabos iš pažiūros yra panašios į bortines ir skirias nuo jų vienu aspektu – čia, atsidaro ir išsiima visi 4 bortai. Tai reiškia, kad yra kur kas patogiau įkrauti ir iškrauti įvairius krovinius per bet kurią pusę, taip pat – galima pervežti didesnių gabaritų krovinius, kurių plotis viršija bendrą priekabos plotį.

Viena gudrybė, į kurią specialistai pataria atkreipti dėmesį – rinkitės priekabą platformą, kurios konstrukcija tokia, jog ratai yra po apačia, o ne šonuose. Kodėl? Platformų pločiai dažniausiai prasideda nuo 2000 mm, su lengvuoju automobiliu traukti tokią plačią priekabą jau yra nemažas iššūkis, o jei dar ir ratai iš šonų, paskui save trauksite net 2500 mm bendro pločio priekabą (tokiu pločiu keliuose važinėja 40 tonų sunkvežimiai) – tokio tipo priekabos nekompaktiškos ir nemanevringos.

UAB „Hovus“ užsiima įvairių tipų O1 ir O2 kategorijos priekabų prekyba, priekabų nuoma, taip pat prekiauja priekabų priedais ir detalėmis, teikia serviso paslaugas. Įmonė yra oficialus įgaliotas „Tiki treiler“ (Estija) atstovas.

„Tiki treiler“ – tarptautinį pripažinimą įgavusi gamykla, kuri jau 30 metų gamina įvairių tipų priekabas, skirtas visų pirma Skandinavijos ir Baltijos šalims. Apie 20 000 priekabų kasmet eksportuojama į Skandinavijos šalis, priekabos pritaikytos atšiauriam šio regiono klimatui, todėl gamyklos produkcija orientuota į aukštus standartus, funkcionalumą bei patvarumą.

„Tiki treiler“ siūlo platų asortimentą, priekabos yra pritaikytos praktiškai bet kokiems vartotojų poreikiams, taip pat vartotojams siūlomas kone didžiausias papildomos įrangos ir priedų pasirinkimas Lietuvoje, įmonės produkcijai taikoma ilgiausia, net 5 metų garantija koroziniams pažeidimams, teikiamos mobiliojo serviso paslaugos pagal iškvietimą visoje Lietuvoje, siekiant užtikrinti operatyvų tiekimą, sandėliuose palaikomas apie 1000 įvairių priekabų likutis, priekabos gali būti pristatomos klientų pasirinktais adresais.

UAB „HOVUS“
Tel. +370 606 70585, +370 649 32248;
9-ojo forto 47, Kaunas
El. p. info@hovus.lt
www.hovus.lt
www.tikitreiler.lt

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 19 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite