Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Kaip padidinti automobilio variklio galingumą ir sumažinti išlaidas kurui bei techninei priežiūrai

   2019-10-17

Transporto priemonės variklio galingumą galima padidinti išjungiant greičio ribotuvus, padidinant sukimo momentą bei pagerinant kitas charakteristikas, modifikuojant variklio ECU (elektroninio valdymo įtaiso, valdančio variklio su elektronine kuro įpurškimo sistema darbą) programą. Vidutinis galios padidinimas, neperkraunant variklio, transmisijos, važiuoklės ir kitų mazgų, siekia 20-30%. Padidinus variklio galingumą padidės automobilio greitis, važiuojant normaliu režimu iki 10 % sumažės kuro sąnaudos, vairuotojui nebereikės dažnai keisti pavarų įkalnėje ar mažinant greitį.

Prieš didinant variklio galią, būtina atlikti detalią variklio diagnostiką, išmatuoti sistemos funkcionalumą, o atlikus modifikaciją – įvertinti, ar variklis dirba taip, kaip turėtų.

 

 EGR vožtuvo atjungimas

EGR vožtuvas (Exhaust Gas Recirculation) yra skirtas variklio išmetamųjų dujų grąžinimui į įsiurbimo kolektorių, kuriame patekęs šviežias oras yra maišomas su išmetamosiomis dujomis. Jis, kaip vožtuvas, yra atidarinėjamas/uždarinėjamas 0-100%, tokiu būdu reguliuojant išmetamųjų dujų patekimą į įsiurbimo kamerą. Varikliui dirbant laisvais sūkiais ir važiuojant kruiziniu greičiu (žemais sūkiais), vožtuvas didžiąją laiko dalį būna pradarytas. Automobiliui įsibėgėjant EGR vožtuvas uždaromas tam, kad turbinos sukeliamas slėgis neišeitų pro pradarytą EGR vožtuvą į išmetimą.

 

Tačiau EGR vožtuvas dažnai mechaniškai stringa nuo susidėvėjimo, susikaupusių suodžių, ir automobilio trauka sumažėja. Kai EGR vožtuvas blogai funkcionuoja, maksimali galia juntama tik esant didesniems variklio sūkiams, o greitėjant prie mažų sūkių pro duslintuvą išmetamas juodų dūmų debesis, variklis dirba netolygiai, ilgainiui prietaisų skydelyje užsidega variklio klaidos leputė ir įsijungia avarinis režimas, automobilio trauka visiškai dingsta. Žinoma, galima mėginti išvalyti suodžius, keisti EGR vožtuvą dėvėtu arba nauju ir tikėtis, kad jis dar kažkiek laiko nekels rūpesčių. Tačiau pats pigiausias ir efektyviausias, sutaupyti leidžiantis variantas yra EGR vožtuvo išprogramavimas. Atjungus vožtuvą nebesirenka suodžiai įsiurbimo kolektoriuje, be jo turbina sukelia slėgį nuo žemesnių variklio sūkių, dėl EGR vožtuvo gedimo niekada neužsidegs variklio gedimo lemputė ir nedings trauka. Teoriškai variklis turėtų sunkiau šilti, nes negauna šiltų išmetamųjų dujų, bet praktiškai tai nepastebima. Kadangi EGR vožtuvo funkcija nereikalinga variklio darbui, jis išprogramuojamas, bet paliekamas savo vietoje. EGR vožtuvo diagnostika ir išprogramavimas gali padėti sutaupyti nuo 100 iki 700 eurų.
 

DPF filtro atjungimas

DPF (Diesel Particulate Filter) – tai filtras, skirtas sugerti išmetamųjų dujų suodžius. Filtras sulaiko didžiąją dalį variklio suodžių, kurie išmetami į aplinką. Išmetamųjų dujų slėgio daviklis stebi DPF filtro pralaidumą ir, pasiekus tam tikrą užsikimšimo lygį, variklio valdymo kompiuteris aktyvuoja regeneraciją. Smulkiųjų dalelių filtro DPF valymas įjungiamas varikliui pasiekus darbinę temperatūrą, važiuojant tolygiu greičiu. Didėjant filtro užsikimšimui regeneracija kartojasi vis dažniau, nes filtras nesugeba visiškai išsivalyti. Regeneracijos metu borto kompiuteryje pastebimos padidėjusios kuro sąnaudos, iš duslintuvo pasipila balkšvi dūmai, dažnai juntamas svilėsių kvapas nuo užkaitusios išmetimo sistemos. DPF FAP filtras dažniausiai užsikemša dėl didelės automobilio ridos, trumpų kelionių (iki 10km) mieste, naudojamo prastos kokybės kuro, nesandarios oro įsiurbimo sistemos, turbinos gedimo, blogai funkcionuojančių kuro purkštukų, blogo EGR vožtuvo ir sudegusių temperatūros/slėgio daviklių. Regeneracijos metu turbinoje esanti alyva yra kaitinama išmetamųjų dujų, todėl greičiau praranda tepimo savybes, o išmetamosios dujos pakyla iki 500 ir daugiau laipsnių, todėl turbina tarnauja trumpiau. Besikemšant DPF filtrui padidėja išmetamųjų dujų slėgis į turbinos ašelę, ilgainiui turbina pradeda leisti tepalą ir taip galutinai užkemša išmetamųjų dujų filtrą. Regeneracijos metu variklio cilindro sienelėmis dalis kuro patenka į variklio karterį ir tokiu būdu alyva praskiedžiama kuru, tad trumpėja variklio eksploatacijos laikotarpis. Be to, padidėja kuro sąnaudos ir reikia dažniau keisti alyvą. Laiku neatlikus DPF filtro valymo arba išjungimo Jūsų automobilio trauka sumažės, o išmetimo sistema užsikimš. Jeigu filtras nėra visiškai užsikimšęs, jį galima išvalyti, bet tai gana brangi paslauga. Ekonomiškiausia – tiesiog išjungti DPF filtrą ir pamiršti su juo susijusias bėdas visam laikui. Išjungus DPF filtrą pailgės variklio ir turbinos eksploatacijos laikas, pasikeis variklio skleidžiamas garsas ir padidės variklio galingumas. Sumažės kuro sąnaudos.

 

„Autoelektra“ programuoja automobilių variklių valdymo kompiuterius jau nuo 2010 metų. Siekiant automobilio variklio galios padidinimo bei ekonomijos, įmonės specialistai šalina DPF/FAP smulkiųjų dalelių filtrus, EGR recirkuliacinius vožtuvus, TVA/SWIRL įsiurbimo oro sklendes, AdBlue sistemas bei kitus mechanizmus, kurie nėra būtini variklio darbui. Atliekama automobilio diagnostika. Variklio kompiuterio programos nuskaitymui ir įrašymui naudojama oficiali „Fgtech“, „MagicMotorsport“ ir kita įranga. Programos koregavimo darbams naudojama „Winols“, „Swiftec“ ir kita oficiali įranga.

 

 

 

 

 

 

„AUTOELEKTRA“

Saulėtekio g. 10, Domeikava, Kauno r.

Mob. tel.: +370 678 72043

El. paštas: info@autoelektra.lt

www.autoelektra.lt

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 11 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite