Prekių išmuitinimas – kompleksiška procedūra, reglamentuojama įvairių įstatyminių aktų. Su kokiomis problemomis susiduria fiziniai ir juridiniai asmenys, pirkdami ir importuodami prekes? Kuo rizikuojate, pasirinkę netinkamą muitinės tarpininką arba pirkdami ir bandydami išmuitinti prekę savarankiškai? Apie tai pasakoja įmonės Tranzito Paslaugų Centras direktorius Giedrius Lubas.

 

Perkate automobilį iš Šiaurės Amerikos šalių, Anglijos arba Norvegijos –  nepadarykite klaidos

Į Lietuvą dažnai importuojami automobiliai iš Norvegijos, Anglijos, Kanados arba JAV. Žmones žavi jų techninė būklė ir jų kaina, tačiau atgabenus automobilius į Lietuva, dažnai laukia netikėtumai. Žmonės džiaugiasi, nebrangiai įsigiję automobilį, tačiau pirkimo sutartis muitinės specialistams atrodo nepakankamas dokumentas pagrįsti kainai, ir jie nustato prekės vertę pagal specialų žinyną. Būna, kai vietoj numatytų 200 Eur tenka mokėti net 2000 Eur muito mokesčio.

Kad taip nenutiktų, kreipkitės į kvalifikuotus muitinės tarpininkus. Jie žino, kokių papildomų dokumentų reikia muitinei, kad jie neturėtų priekaištų pirkėjui. Išleisite keliasdešimt eurų, o sutaupyti galite iki poros tūkstančių.

 

 

Sandėliavimas – svarbi importo ir eksporto procedūrų dalis

Automobiliai, atvykę į Lietuvą, bet nepraėję muitinės procedūrų, laikomi specialiuosiuose muitinės sandėliuose. Susisiekite su muitinės tarpininkais ir pasirūpinkite šiuo klausimu iš anksto.

Tai galioja ir kitoms prekėms - maisto produktams, medikamentams, alkoholiui, tabako gaminiams. Kol nėra atliktos muitinės procedūros, prekės laikomos specializuotuose, šiai produktų grupei skirtuose sandėliuose. Pasidomėkite, ar jūsų muitinės tarpininkas galės pasirūpinti įvežtų prekių sandėliavimu, kol bus sutvarkytos muitinės procedūros. Kitu atveju jūsų laukia stresas, nuostoliai ir netgi baudos.

 

Lengvatinės prekių kilmės sertifikatai nėra išduodami automatiškai

Kai tarp šalių yra pasirašyti tarpvalstybiniai susitarimai dėl abipusio muito mokesčio nebuvimo, importuojamos prekės atleidžiamos nuo muito mokesčio, o joms išduodamas lengvatinis kilmės sertifikatas. Įmonei, užsiimančiai importu, tenka dokumentais pagrįsti prekių kilmę, o tai – sudėtinga procedūra.

Rinkdamiesi muitinės tarpininką, paklauskite  – ar jam yra tekę dirbti su konkrečia produktų grupe ir konkrečioje šalyje pagamintomis prekėmis, ar žino, kurios institucijos atsakingos už sertifikatų išdavimą, ir ar turi patirties dirbant su šia institucija.

Jei nepavyks išimti sertifikato ir teks mokėti muito mokestį – išaugusi prekių kaina turės pasekmių jūsų verslui.

 

UAB „Tranzito paslaugų centras“ teikia kompleksines logistikos paslaugas ir atlieka visas be išimties muitinės procedūras. Įmonės specialistai dirba 24 valandas per parą, taip pat savaitgaliais ir švenčių dienomis, taip išvengiama prastovų, jei krovinys atvyksta penktadienį vakare arba švenčių išvakarėse.

 

 

Giedrius Lubas, direktorius

Tranzito paslaugų centras

Taikos pr. 94-318, LT-51179 Kaunas

Tel. 8 687 71344

info@tpc.lt

www.tpc.lt

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/kaip_pasirinkti_tinkama_muitines_tarpininka/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.