UAB
„Vairoma“ meistrai jau 17 metų remontuoja
hidraulinius ir mechaninius vairo stirpintuvus bei 4 metus, naudodami modernią įrangą, efektyviai taiso elektrinius vairo stiprintuvus.

Naujuose automobiliuose vis dažniau montuojami elektriniai vairo stiprintuvai, o ateitis priklauso elektromobiliams, kuriuose bus diegiamos tik elektrinės vairo kolonėlės. Yra 3 skirtingos elektrinių vairo stiprintuvų sistemos – kiekvienos remontas atliekamas modernia įranga – taip net iki 5 kartų sutrumpėja remonto laikas! 

ELEKTROHIDRAULINIS VAIRO STIPRINTUVO SIURBLYS
Elektrohidraulinė sistema - kai vairo kolonėlė yra hidraulinė, bet vairo stiprintuvo siurblys yra sukamas elektros variklio, esančio vairo stiprintuvo siurblio agregate (1pav.). Populiariausi automobiliai su tokiomis sistemomis: VW Polo, Opel Zafira, Opel Vectra C, Mini Cooper. Toks siurblys, turi savyje procesorių, kuris vertina parametrus, todėl pagal automobilio judėjimo greitį, vairo pasukimą, gali reguliuoti elektrinio variklio greitį. Kuo didesnis elektros variklio greitis, tuo lengviau sukti vairą. Toks siurblys yra ekonomiškesnis, nes greičiau važiuojant reikia mažesnės stiprintuvo jėgos. Mažesnės elektros sąnaudos sąlygoja mažesnes kuro sąnaudas. Elektrohidraulinio vairo stiprintuvo pagrindinis gedimas: siurblys nustoja veikti, vairas tampa itin sunkus, gedimą indikuoja vairo ikona skydelyje. Pradžioje stiprintuvas dingsta ir vėl atsiranda. Pagrindinė priežastis - į elektros variklį patekęs tepalas arba vanduo. Po siurblio perrinkimo ir komponentų perlitavimo būtinas mazgo testavimas prie apkrovos. Neturint stendo remontas užtrunka apie 5 - 6 dienas, o su stendu 1 – 2 d. Restauravimo apytikrė kaina - nuo 80 iki 300 eur. Detalesnę informaciją pateikiame išardę siurblį.

ELEKTRINĖ VAIRO KOLONĖLĖ

Elektrinė vairo kolonėlės sistema - kai elektros stiprintuvo motoras, motoro valdymo blokas ir variklio apsukų daviklis sumontuoti ant vairo kolonėlės (2pav.). Populiariausi automobilių modeliai: Volkswagen Golf 5, Passat B6, BMW 5 F10, Mercedes-benz ML W166, Audi A4. Dažnai manoma, kad tokios sistemos neremontuojamos. Mikroelektronikos komponentai montuojami ant keramikinių plokščių, kur litavimą keičia lazerinis suvirinimas (5pav.). Čia litavimo įranga nepadės. Tam tikslui „Vairoma“ 2017 įsigijo naują taškinio lazerinio suvirinimo stendą. Elektrinių vairo kolonėlių gedimai įvairūs, tačiau dažniausia bėda - mechaninis gedimas, kai po avarijos vairo kolonėlė puikiai veikia, bet girdimas pašalinis ūžimo garsas sukant vairą. Vairo kolonėlės mechaninėje dalyje yra guolis, kuris laiko dideles apkrovas, bet yra jautrus šoniniam smūgiui. Ratas stipriai trinktelėjo, padanga nesprogo, bet guolis jau ūžia. Tokiu atveju reikalingas vairo kolonėlės perrinkimas ir guolio keitimas. Svarbu keisti į orginalų guolį, kuris pritaikytas vairo kolonėlės apkrovai, nes atitikmuo skleis garsą net naujas. UAB „Vairoma“ pagrindiniams modeliams gauna naujų orginalių guolių ir lengvai pašalina šiuos gedimus. Nuo smarkesnio smūgio arba per nesandarią sistemą drėgmei patekus į vidinę dalį, dažnai sudega elektrinė jėgos grandinė. Suremontavus mechaninį pažeidimą, dažniausiai reikalingas detalės programinis kalibravimas, perprogramavimas. Tam tikslui reikalinga speciali įranga ir elektrinių vairo kolonėlių bandymo stendas. UAB „Vairoma“  endradarbiauja su partneriais užsienyje ir gali užtikrinti klientams programavimo galimybes, neįkandamas daugeliui kitų automobilių elektronikos specialistų. Elektrinės vairo kolonėlės remonto apytikrė kaina nuo 200 iki 500 eur. 

ELEKTRINĖS VAIROLAZDĖS STIPRINTUVO SISTEMA
Vairolazdės stiprintuvas (3pav.) diegiamas dažniausiai į mažesnius gamintojų modelius. Populiariausi automobiliai: Opel Meriva, Opel Corsa, Fiat Punto. Šioje sistemoje elektros variklis ir variklio valdymo blokas montuojamas ant vairolazdės, o vairo kolonėlė yra mechaninė. Tokios sistemos dažniausiai turi šepetėlinį sukimo momento daviklį (4pav.). Jis susidėvi ir prasideda gedimai: atsijungia vairo stiprinimas, nes procesorius nebemato daviklio, daviklis rodo neteisingus parametrus ir vairas pradeda suktis savaime arba pasidaro sunkesnis į vieną pusę. Šis gedimas pašalinamas keičiant daviklį nauju. Naujų daviklių gauti antrinėje rinkoje nėra galimybės, be to, jų pakeitimui bei sukalibravimui reikalingas specialus stendas. Kadangi UAB „Vairoma“ turi tokį stendą Lietuvoje tai greitai, kokybiškai ir efektyviai remontuoja šiuos mazgus pagal gamintojo reikalavimus. Vairolazdės daviklio keitimas su daviklio kaina,kainuoja nuo 200 iki 300 eur.
UAB „Vairoma“ įsigijo elektrinių vairo sistemų testavimo stendą. Šiuo metu jis – vienintelis toks Baltijos šalyse! Įmonė taip pat klientus pasitinka atnaujinusi elektros įrangą – investavo į jos kokybę daugiau nei 100 tūkst. eur. Dar daugiau – siekdama užtikrinti savo darbuotojų profesionalumą, įmonė periodiškai juos komandiruoja tobulintis pas partnerius Italijoje bei Ispanijoje. Taip pat, bendradarbiauja su  ompanijomis Lenkijoje, Rusijoje ir Ukrainoje. UAB „Vairoma“ - smulki įmonė, bet jau gali būti rinkos lyderiai vairo stiprintuvų ir vairo kolonėlių restauravimo srityje. Įmonės direktorius E. Banys akcentuoja, jog klientams siūloma daugiau nei 500 vnt. pakaitinių mazgų bei daugiau nei 1000 vnt. naudotų vairo sistemų mazgų, jei remontas klientui pasirodys per brangus.

EVALDAS BANYS
UAB „Vairoma“ direktorius
Tel. 861144900
info@vairoma.lt
www.vairoma.lt

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/kaune__analogu_baltijos_salyse_neturintis_elektriniu_vairo_koloneliu_bandymo_stendas/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.