Lietuvos vežėjai įneša svarų indėlį į šalies ekonomikos plėtrą. Jie sėkmingai konkuruoja su kitų Europos Sąjungos šalių kolegomis. Taip yra ir dėl geros mūsų šalies geografinės padėties, ir dėl kokybiško mūsų vežėjų darbo.
Krovinius vežančių įmonių Lietuvoje ganėtinai daug – vien nedideliuose Prienuose jų gal dešimt. Jų pagrindinis pragyvenimo šaltinis – kroviniai iš užsienio šalių.
„Krovinių srautą, gabenamą iš Lietuvos į užsienį, vežti ne taip naudinga, kaip iš Vakarų vežamus krovinius, - pasakoja Kristijonas Jucys, Prienų UAB „Pralita“ vadybininkas. – Mat gabenimo įkainiai iš Vakarų gabenamiems kroviniams didesni.“
Lietuvos vežėjai sukuria nemažą šalies bendrojo produkto dalį, bet ši veiklos šaka yra pakankamai jautri įvairiems pokyčiams – šioje srityje neretai svarbu ne tik ekonomika, bet ir politika.
„Niekam ne paslaptis, kad didelę reikšmę degalų kainai turi politiniai sprendimai, - sako „Pralitos“ atstovas. – Vienas krovininis automobilis vidutiniškai nuvažiuoja apie 120 000 kilometrų per metus, 100 kilometrų nuvažiuoti jam reikia apie 30 litrų dyzelino. Galite įsivaizduoti, kiek vežėjų įmonei gali atsieiti degalų pabrangimas pora-kita dešimčių centų.“
Didelę vežėjų sąnaudų dalį sudaro draudimo išlaidos – draudikai vis didina įmokas. O vien koks nors Rusijos politinis gestas, dar tik žadantis apriboti automobilių įvežimą į šalį, iš karto turi įtakos naudotų automobilių srautams – tai jų prekyba ūgteli tikintis, kad Rusija tuoj „užtvenks“ upę, tai nuslūgsta nuo naujo mėnesio pradžios tokio sprendimo nesulaukus.
„Tokioms įmonės, kaip mūsų, tai turi didelę įtaką, - pasakoja „Pralitos“ vadybininkas. – Mūsų įmonė turi 20 krovininių automobilių, iš jų aštuoni – tentiniai vilkikai, o likusieji –automobilvežiai. Daug automobilių vežame gal irgi dėl geografinės padėties, juk visai šalia Prienų - tokie automobilių prekybos centrai, kaip Kaunas, Marijampolė. Vežame ir naujus automobilius – juos dilerių užsakymu gabename iš Rytinėje Europos Sąjungos dalyje esančių didžiųjų automobilių koncernų gamyklų“.
Naudotus automobilius kliento iš Lietuvos užsakymu „Pralita“ yra vežusi net į Afganistaną. O dažniausi tentinių įmonės vilkikų maršrutai – į Didžiąją Britaniją, Italiją, Daniją ir atgal, įmonė veža pilnus ir dalinius krovinius.
„Ateityje planuojame plėsti veiklą – imtis logistikos, - pasakoja pašnekovas. – tam jau esame įsigiję patalpas, kuriose žadame įsirengti sandėlius. Norime ir toliau gerinti darbo kokybę.“
1. Lietuvos vežėjai sukuria nemažą šalies bendrojo produkto dalį, bet ši veiklos šaka yra pakankamai jautri įvairiems pokyčiams – šioje srityje neretai svarbu ne tik ekonomika, bet ir politika.
2. Naudotus automobilius kliento iš Lietuvos užsakymu „Pralita“ yra vežusi net į Afganistaną. O dažniausi tentinių įmonės vilkikų maršrutai – į Didžiąją Britaniją, Italiją, Daniją ir atgal, įmonė veža pilnus ir dalinius krovinius.
Paulius Juras
UAB „Pralita“ vadovas
Pramonės g. 5, Prienai
Tel. 8 319 60160