Lingės ir amortizatoriai yra svarbios automobilio važiuoklės dalys. Apie jas bent šiek tiek išmanyti verta kiekvienam vairuotojui.

Susidėvėjęs amortizatorius kelia pavojų transporto priemonės stabilumui, tokio automobilio svyravimas gali tapti nevaldomas. Tada greičiau dėvisi padangos. Daugelyje sunkvežimių amortizatorius dirba kartu su lingine pakaba. Tokiu atveju susidėvėjęs amortizatorius kelia grėsmę svarbioms ir brangioms važiuoklės dalims - lingėms, lingių įvorėms, pirštams ir kronšteinams. Nuo to kenčia ir važiuoklės stabilizatoriai, atsiranda didelė dėvėjimosi grandininė reakcija.
„Susidūrėme su atvejais , kai klientai sulaužo naujas kokybiškas vokiškas linges tik todėl , kad nepastebėjo, jog amortizatoriai susidėvėję, - sako Robertas Leparskis, Kauno UAB „Jotvainis“ vadybininkas.
Pasak pašnekovo, apkaba, dar kitaip vadinama sąvarža - labai svarbi lingės konstrukcijas laikanti detalė.  Servise keičiant lingę, labai svarbu pakeisti ir lingės apkabas, o ypač - apkabų veržles. Šios turi buti ne mažesnės kaip 10 klasės ir su atsilaisvinimo stabdžiais - su kapronu arba su kapronu ir cokoliu. Kai kurie apkabų gamintojai tiekia apkabas su paaukštinta veržle. Teoriškai ilgesnis sriegio apvijų skaičius taip pat turi veikti kaip atsarga, jog veržlė tinkamai prisukta , jog veikiama vibracijų neatsilaisvins. Apkabų veržlės negali būti perveržiamos arba nepriveržiamos. Todėl geriausia, kai servisuose tokiais atvejais naudojami raktai su dinamometrais.
Atsilaisvinus apkabai, lingė lūžta per vidurį. Tokiu atveju lingė praranda bet kokias garantijas, ji nepriimama reklamacijai – nuostoliai dideli.
„Jei jau sutaupėte apkaboms ar susidėjote senas veržles, taip gali atsitikti visiškai naujai ir kokybiškai lingei“, - sako pašnekovas.
Visi žino, kad keičiant vienos pusės amortizatorių, pageidautina keisti ir kitos pusės, o dar geriau - tuo pat metu keisti visų ašių amortizatorius. Tada ilgiau tarnauja ne tik amortizatoriai, bet ir visa važiuoklė. Taip pat yra ir su lingėmis.
„Prieš 18 metų, kai tik pradėjome prekiauti lingėmis, tapome vieninteliais  Vokietijos gamyklos „Schomaecker“ atstovais, - pasakoja UAB „Jotvainis“ vadybininkas. - Tai didžiulė daugiau kaip 100 metų patirtį turinti gamykla. Vokiečiai ypač stebėdavosi, kad lietuviai reikalauja tik vienos ar kelių lakštų iš lingės paketo. Mat pakeitus vieną lingės lakštą, dažniausiai arba lūžta įdėtas į lingės paketą naujas lingės lapas (jam tenka didžiausia apkrova), arba lingę tenka keisti per pusmetį dalimis.“

1. Susidėvėjęs amortizatorius kelia grėsmę svarbioms ir brangioms važiuoklės dalims– lingėms, lingių įvorėms, pirštams ir kronšteinams.
2. Atsilaisvinus apkabai, lingė lūžta per vidurį. Tokiu atveju lingė praranda bet kokias garantijas, ji nepriimama reklamacijai – nuostoliai dideli.

Robertas Leparskis
Kauno UAB „Jotvainis“ vadybininkas
Savanorių pr. 271, Kaunas, tel. +370 37 314031
prekyba@jotvainis.lt
www.jotvainis.lt

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/linges_ir_amortizatoriai_ka_reikia_zinoti_vairuotojui/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.