Neseniai spaudoje cituoti prof. Deivido Graberio žodžiai „...daugybė verslo paslaugų sferoje dirbančių žmonių <...> dirba nereikalingus darbus“ primena, kad daugelis tautiečių prie nereikalingųjų priskirtų ir transporto ekspeditorius.

 

 

 

 

 

Stereotipai kyla iš praeities

Logistai klaidingai laikomi tiesiog tarpininkais, gaunančiais komisinį atlygį už tai, kad perduoda siuntą transporto įmonei. Toks požiūris gal ir buvo teisingas prieš ketvirtį amžiaus, tačiau tikrovės jau nebeatitinka.

Šiuolaikinės logistikos įmonės gabenimą realizuoja kompleksiškai: surenka krovinius terminale, komplektuoja juos pagal siuntimo kryptis, atlieka muitinės procedūras, užtikrina siuntos pristatymą gavėjo šalyje... Tiesą pasakius, išsprendžia visus su krovinio gabenimu susijusius klausimus: čia ir nepasiruošęs krovinį priimti gavėjas, neturintis iškrovimui reikiamos įrangos, ir negalintis prie gavėjo privažiuoti sunkiasvoris transportas... Tokiais atvejais krovinį vežėjas iškrauna terminale ir samdo vietinį transportą, iškrovimo techniką.

Atsitinka ir taip, kad siuntą prireikia gabenti per kelias šalis, sudėtingais maršrutais, naudojant skirtingų rūšių transportą... Tai – užduotis tik rimtai logistikos įmonei, turinčiai patyrusius darbuotojus ir partnerių bei agentų tinklą įvairiose šalyse. Paradoksalu, bet pervežimo kaina, naudojantis logistikos įmonės paslaugomis, yra mažesnė – įmonė, saugodama savo reputaciją ir kliento gerovę, pasidalija su užsakovu už urminius užsakymus gaunama iš vežėjų nuolaida. 

Patikimo logisto požymiai

Norint sukurti efektyviai veikiančią logistikos įmonę, prireikia nemažai laiko ir didelių investicijų. Rinkoje vis dar atsiranda pseudologistinių „firmelių“, siūlančių tik tą elementarųjį telefoninį tarpininkavimą, kuriuo stereotipiškai kaltinamas visas logistikos sektorius, bet tokių laikinų struktūrų veikla tesukelia tik apmaudą ir nepasitikėjimą bei iškreipia rinkos kainas. Maža to, tokios „vienadienės“ kartais pasisavina klientų pinigus arba net krovinius!

Kaip atskirti tikrą profesionalą nuo nepatikimo „tarpininko“? Pasidomėkite, kiek laiko įmonė yra rinkoje, ar ji yra verslo asociacijų narys. Paprašykite pateikti įmonės veiklos atsakomybės draudimo polisą. Solidi įmonė draudžia savo atsakomybę pagal Lietuvoje priimtas ekspedijavimo sąlygas LEBES ir atsako ne tik už savalaikį krovinio pristatymą, bet ir už patį krovinį per visą gabenimo ciklo trukmę. Jei logistikos įmonė draudimo neturi arba yra apsidraudusi tik nuo kelių dažniausiai pasitaikančių nesklandumų (pristatymo klaidingu adresu arba didelio vėlavimo) – pasitikėjimo ji nekelia.

Pasitikėjimą logistikos sektoriumi galėtų padidinti bent minimalus logistinės veiklos licencijavimas valstybinių institucijų lygmeniu. Deja, tai nėra daroma, neva dėl vengimo riboti sveiką konkurenciją.

 

 

UAB „NORDCARRIER BALTIC“

direktorius Audrius Pačkauskas

Tel. nr. +370 37 302374

El. p. audrius@nordcarrier.lt

 

 

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/logistas__tai_daug_daugiau_nei_tarpininkas/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.