Tiek visame pasaulyje, tiek Lietuvoje griežtėjant aplinkos taršos normoms, sparčiai daugėja hibridinių automobilių. Deja, pasak Kauno rajone, Neveronyse, veikiančio automobilių serviso „Auto Daviva“, kuriame yra atliekamas hibridinių automobilių sistemos remontas bei baterijos būklės diagnostika, savininko Tomaš Levkovič, kraštiečiai hibridų vairuotojai dar pakankamai menkai išmano apie šios rūšies automobilių veikimą, kas jiems neretai brangiai kainuoja.

 

 

Daugiausia rūpesčių kelia baterija

Kaip žinia, hibridinis automobilis naudoja tiek vidaus degimo variklį, tiek integruotą pakartotinai įkraunamą energijos saugojimo sistemą. Pasak T. Levkovič, kurio autoservisas daugiausiai specializuojasi „Toyota“ ir „Lexus“ hibridų remonto srityje, būtent hibridinių automobilių baterijos jų savininkams kelia daugiausiai rūpesčių.

 

„Nusilpusi baterija yra viena dažniausių elektromobilių gedimo priežasčių. Tai, kad baterija praranda savo galią, galima pastebėti iš padidėjusių automobilio kuro sąnaudų. Deja, retas hibrido savininkas dėl to susirūpina. Nusilpus vienai ar kelioms baterijos celėms, ši gadina ir visas likusias, todėl pakankamai greitai nusilpsta visa baterija, o ilgainiui ji gali tapti nepataisoma“, – pasakojo T. Levkovič.

 

Dar viena dažna hibridinio automobilio problema yra papildomos regeneruojamos energijos aušinimo sistemos, kuri varinėja aušinimo skystį, gedimas. Anot pašnekovo, paprastai sugenda šios sistemos siurbliukai.

 

 

Šaltuoju sezonu klientų padaugėja

Šaltuoju metu T. Levkovič automobilių servisą paprastai užplūsta dar daugiau hibridinių automobilių vairuotojų. Pagrindinė to priežastis – hibridų vairuotojai užvedimo laidais padeda užkurti užgesusį kito automobilio variklį.

 

„Hibridinio automobilio greičio dėžė daugiausiai yra varoma elektra. Toks staigus energijos nutekinimas jai labai kenkia. Ne mažiau problemų gali sukelti ir elektros generavimo inventorius“, – tikino autoserviso savininkas. 

 

Vairuotojų neišmanymas – terpė sukčiams

Deja, pasak, T. Levkovič, meistrų, kurie kokybiškai, o svarbiausia – patikimai, tvarkytų minėtas problemas yra labai mažai.

 

„Vilniuje hibridinių automobilių remonto serviso paslaugos jau įsibėgėja, tačiau Kaune hibridų tvarkymas dar yra problema. Žinoma, nelegalių servisų egzistuoja, tačiau siūlyčiau nepasitikėti jų darbu – menkas vairuotojų išmanymas apie hibridų veikimo sistemą yra puiki proga pasipelnyti nesąžiningiems jų taisytojams“, – nuomonę išdėstė T. Levkovič.

 

Dar vieni spąstai – pirkti hibridinių automobilių detales internetu iš perpardavėjų. Pašnekovo teigimu, tokiu būdu galima įsigyti jau sugadintą celę, kadangi pirkėjas neturi galimybių jos patikrinti.

 

Šykštus moka du kartus

Ne ką mažiau keblu detalę internetu pirkti naują, tačiau nepasitarus su specialistais, mat yra didelė tikimybė nusipirkti tiesiog netinkamą:

 

„Na pavyzdžiui, neturėdamas pakankamai žinių apie savo automobilio bateriją, žmogus įsigyja celę internetu. Gali būti, kad ji tiks, tačiau taip pat tikėtina, kad įsigyta celė bus netinkamo voltažo ir išprovokuos visų likusių celių gedimą. Tai reiškia, kad maždaug po mėnesio teks restauruoti arba įsigyti naują bateriją. Tuo tarpu prieš restauruojant bateriją mūsų autoservise, atidžiai patikriname jos parametrus ir parenkame tinkamas baterijos dalis. Jei vis tik žmogus nori pats įsigyti celę, visų pirma, reikėtų autoservise ištirti jo automobilio baterijos parametrus“, – teigė „Auto Daviva“ savininkas.

 

Pašnekovo tikinimu, įsigyti bateriją ir ją pakeisti galima ir automobilių gamybos įmonių atstovybėse, tačiau tai kainuoja kur kas brangiau – tūkstančius eurų.

 

„Taip yra todėl, kad atstovybė baterijos restauravimu neužsiims – jos meistrai tiesiog pakeis visą bateriją. Mūsų įmonėje hibridinio automobilio baterijos restauravimas kainuoja nuo 100 Eur. Žinoma, papildomai kainuoja pačios dalys“, – pasakojo kaunietis.

Kas liečia hibridinių automobilių dalis, jų, T. Levkovič teigimu, jų atstovybėje taip pat lengvai nenusipirksi.

 

„Tačiau mūsų sandėlyje yra nemažai hibridiniams automobiliams skirtų dalių. Mes siūlome ne tik protingą kaina, lengvą detalių pasiekiamumą, tačiau atliktiems darbams suteikiame garantiją“, – vardino verslininkas.

 

 

Koks yra pavyzdingas hibrido vairuotojas?

Anot pašnekovo, blogas įprotis yra tai, kad dažnas tautietis hibridinio automobilio problemas pradeda spręsti tik tada, kai jo sistema ima rodyti klaidas arba automobilis sustoja. Siekiant to išvengti, reikėtų atlikti reguliarią diagnostiką:

 

„Manau, kad kiekvieno tepalų keitimo metu (kas 40-60 tūkst. km) pavyzdingas hibridinio automobilio vairuotojas turėtų atlikti baterijos diagnostiką. Tuo pat metu, siekiant, kad ilgiau tarnautų automobilio variklis, reikėtų pasikeisti ir variklio aušinimo skystį, maždaug kas 60 tūkst. km keisti vandens pompą. Apskritai, kadangi hibridiniai automobiliai mūsų šalyje yra dar palyginus naujiena, nemažai jų vairuotojų menkai nusimano, kaip veikia hibrido sistema ir daro daug klaidų. Tai dar viena priežastis, kodėl reikėtų dažniau atlikti gedimų diagnostiką“, – patarė specialistas.

 

 

UAB „AUTO DAVIVA“

Savininkas Tomaš Levkovič

Kertupio g., Neveronių k., Kauno r.

Tel. +370 691 79999

El. p. autodaviva@gmail.com

 

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/menkas_vairuotoju_ismanymas_apie_hibrido_veikimo_sistema_gali_brangiai_kainuoti/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.