Lietuvos keliai nėra priešiški motociklininkams: daugeliu atveju jie lygūs, saugūs ir leidžia pasimėgauti ir greičiu, ir manevringumu. Tačiau, kaip rodo meistrų praktika, nors motociklai ir genda, didžiausias į servisus patenkančių gedimų kiekis – dėl netinkamos ir nesavalaikės priežiūros, atliktos neprofesionaliomis rankomis. 

 

 

Dviratį draugą svarbu patikėti patyrusioms rankoms

Neabejotina, motociklo remontui geriausia pasirinkti patyrusį, gerą reputaciją turintį meistrą. Kadangi Lietuvą pasiekia nemažai naudotos technikos, turėjusios nelabai kvalifikuotą priežiūrą, kone 80 % gedimų, patenkančių į servisus, būna kilę dėl kvalifikacijos stokos. Dėl šių priežasčių geri meistrai niekuomet nepritrūksta užsakymų – tai pirmasis požymis, į kurį vertėtų atkreipti dėmesį. Be to, vertėtų pasidomėti ir jo įrankių kolekcija – kokybiški motociklų remonto įrankiai kainuoja nepigiai ir į juos investuoti sau leidžia geriausi meistrai.

 

Viename iš gerai žinomų Kaune motociklų servisų – Skirmanto g. įsikūrusioje bendrovėje „Eremga“ – galima pamatyti kone vieną iš pilniausių įrankių kolekcijų. Bendrovės vadovas Rimantas Milušauskas leidiniui teigė turįs visus įmanomus įrankius, kokių tik gali prireikti jo verslui. Dvidešimt metų praleidęs ties motorolerių remontu, jis nukreipė savo dėmesį į specializuotą sritį, skirtą palyginti siaurai vartotojų grupei: cilindrų ir alkūninių velenų remontą. Be to, restauruoja ir vintažinę mototechniką.

 

„Nuo šešiolikos metų užsiimu motosportu ir motociklais, – pasakoja jis. – Iš pradžių tai buvo viso gyvenimo meilės mastelio pomėgis, o vėliau jis peraugo ir į verslą. Tam nemažai įtakos turėjo galimybė tiesiogiai iš JAV įsigyti seniausios motoremonto įrankių gamintojos – „Sunnen“ – produkcijos.“

 

Kildindama savo šaknis iš paprasto autoremonto furgonėlio, pradėjusio savo veiklą apie 1924-uosius, bendrovė „Sunnen“ per kone šimtą metų nenutrūkstamos veiklos sukūrė pasaulinį verslą, tiekiantį savo klientams aukščiausio tikslumo produkciją. Derindamas stabilų tiekimo tinklą su pirmaujančiomis technologijomis, „Sunnen“ sujungia tekinimo, matavimo ir honingavimo įrankius į vieningą sprendimų kompleksą. Kažkada, pradėjęs nuo legendinio „Harley Davidson“, koncernas tiekia savo įrankius visų modelių amerikietiškų motociklų mėgėjams. Šie įrankiai yra visiškai pritaikomi ir europinėms realijoms.

 

Darbas atrodytų nesudėtingas, bet...

Motoremontas iš pirmo žvilgsnio neatrodo itin sudėtingu dalyku. Tačiau dirbtuvių savininkas prisipažįsta, kad kone kiekvieną dieną tenka pasidomėti naujausiomis technologijomis. Juk „pacientai“ į dirbtuves atkeliauja kuo įvairiausi. „Jau dvidešimt metų diena iš dienos turiu reikalų su motociklais, – atvirai dėsto jis, – ir vos ne kasdien atvažiuoja kažkas, ko dar esu nematęs! Kaip tik tame ir slypi didžiausias iššūkis, juk visą tą galybę motociklų modelių reikia sutaisyti, ir sutaisyti kokybiškai. Stūmokliai keičiasi, cilindrai remontuojasi. Jei tik ne visiškai sulaužytą variklį atveža, sutaisyti jį pavyksta.“

 

Kaip tik tas faktas, kad kiekvienas motociklų gamintojas tokį reikšmingą variklio darbui mazgą, kaip cilindrai, daro vis kitaip, serviso meistrų akyse liudija, jog cilindrų apdirbimas dar nėra iki galo ištobulintas ir jam dar nėra atrasta idealaus gamybos būdo. Kartais, siekdami aukštesnės variklio darbo kokybės, meistrai tokius cilindrus net pagamina patys.

 

 

Lietuvos motociklų rinka, „Eremgos“ vadovo pasakojimu, yra išties įvairi. Čia neišeitų išskirti net populiariausio modelio, nes jų yra atvežta be galo daug. Tad ir remontui tenka turėti nemažą kiekį atsarginių dalių. Tarkim, vien tik skirtingų gamintojų stūmoklių yra apie keturis šimtus rūšių, ir kone kiekvieną dieną į dirbtuves atkeliauja variklis, kuriam detales tenka užsakinėti iš gamintojo. „Ilgokai pavažinėję po parodas, užmezgėme draugystės ryšius su keliais detalių gamintojais Europoje ir draugaujame su jais jau gerus penkiolika metų, – pasakoja R. Milušauskas. – Tai daugeliui motosporto fanų pažįstami „Meteor“ iš Italijos bei Barselonoje reziduojantis „Barikit“. Nors mūsų kiekiai dėl nedidelės rinkos ir maži, tačiau nuo šiol detales gauname tiesiai iš gamintojo!“ Gerą ilgametės draugystės su atsarginių dalių gamintojais ir kokybiško darbo patirtį liudija ir statistika: 2019 m. su „Eremgos“ įrengtais stūmokliais motokrosą važiavęs čempionas buvo vienas, o šiemet tokių jau yra keturi.

 

Užsakymų apimtis nemažėjo

Pasaulinę ekonomiką kuriam laikui gerokai pristabdžiusi naujojo „Covid-19” viruso pandemija palietė ir Lietuvos verslą. Tačiau „Eremgos“ klientų srautai kokie buvo, tokie ir liko. Meistrų spėjimu, tam galėjo turėti įtakos tai, kad Lietuvos motociklininkų rinka yra nedidelė ir labai stabili. Tas, kas pelno jos pasitikėjimą ir įrodo, jog jam galima saugiai patikėti savo dviratį draugą, užsakymų turės visada.

 

„Būtų pernelyg drąsu teigti, kad mes Lietuvoje esame geriausi, – sako bendrovės vadovas. – Yra dar keli kolegų kolektyvai, kurie teikia panašias paslaugas ir daro tai gerai. Tačiau tikrai žinau, kad mūsų meistrai patirties turi daugiausia, ir mes turime didžiausią remonto įrangos kolekciją. Į kurią investuota tikrai nemažai laiko, lėšų ir pastangų.“

 

 

 

UAB „EREMGA

Skirmanto g. 2, Kaunas

Tel. +370 698 30800

www.eremga.lt

 

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/mototransportas__patikimu_meistru_rankose/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.