Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Nepriklausomas nuostolių įvertinimas

   2017-10-06

Koks bebūtų gražus ir sėkmingas mūsų gyvenimas, kartais neišvengiamai tenka patirti didesnių ar mažesnių nuostolių. Patekus į autoįvykį gali būti apgadinta ne tik transporto priemonė, bet ir sužalota sveikata. Nelaimingų atsitikimų metu patiriamos traumos ar buitiniai rūpesčiai, kai dėl netvarkingos kaimynų santechnikos užliejamas butas – tai ne tik materialiniai nuostoliai. Tokie nutikimai sukelia nemažai streso, kitaip tariant neturtinės žalos, kurią apskaičiuoti ir įvertinti labai sunku. Norint sumažinti patirtą stresą įvykus tam tikrai nelaimei, visada galima kreiptis į specialistus, gyvenimo asistentus - nepriklausomus žalų administratorius ir nuostolių bei turto vertintojus.

Koks bebūtų gražus ir sėkmingas mūsų gyvenimas, kartais neišvengiamai tenka patirti didesnių ar mažesnių nuostolių. Patekus į autoįvykį gali būti apgadinta ne tik transporto priemonė, bet ir sužalota sveikata. Nelaimingų atsitikimų metu patiriamos traumos ar buitiniai rūpesčiai, kai dėl netvarkingos kaimynų santechnikos užliejamas butas – tai ne tik materialiniai nuostoliai. Tokie nutikimai sukelia nemažai streso, kitaip tariant neturtinės žalos, kurią apskaičiuoti ir įvertinti labai sunku. Norint sumažinti patirtą stresą įvykus tam tikrai nelaimei, visada galima kreiptis į specialistus, gyvenimo asistentus - nepriklausomus žalų administratorius ir nuostolių bei turto vertintojus.
Kalbant apie autoįvykius, Lietuva yra viena avaringiausių šalių Europos Sąjungoje (pagal eismo įvykių skaičių vienam milijonui gyventojų), todėl draudimo įmonės, apdraudžiančios galimas rizikas ir reikalui esant atlyginančios žalą, yra labai reikalingos. Svarbu pabrėžti, kad draudimo paslaugų rinkos vystymosi istorija Lietuvoje yra trumpa, lyginant su išsivysčiusiomis pasaulio šalimis, todėl ir žalų administravimo lygis vis dar yra ne toks, kad draudimo kompanijų klientai pasijaustų tinkamos paslaugos gavėjais kai nutinka įvykis.
Įvykus autoįvykiui, draudimo kompanija turėtų pagal galiojančius teisės aktus žalą atlyginti taip, kad draudimo išmokos užtektų turto savininkui grįžti į buvusią turtinę padėtį. Jei transporto priemonę (automobilį motociklą, motorolerį ir kt.) tikslinga remontuoti ir turto savininkas to pageidauja, draudimo išmoka turėtų būti apskaičiuota taip, kad jos pakaktų atstatyti transporto priemonės būklę, kokia ji buvo iki įvykio. Taip pat ji turi atitikti ir visus saugumo reikalavimus bei neprarasti prekinės vertės. Kai transporto priemonė neremontuotina, nuostoliai turėtų būti apskaičiuoti taip, kad turto savininkas galėtų įsigyti kitą analogišką transporto priemonę už gautą draudimo išmoką. Kartais nutinka, kad gauta išmokos nepadengia patirtų nuostolių. Kodėl? Priežasčių gali būti įvairiausių, nuo noro taupyti draudimo išmokas iki galimai nekvalifikuotos sugadinto turto apžiūros. Transporto priemonės atstatymui skiriama išmoka privalo padengti išlaidas tiek, kiek prireiks ne tik minimaliam remontui, bet ir saugumo kelyje užtikrinimui.
Prieš dešimtmetį žalų asistavimo įmonė UAB „Asistavita“ pasirinko šūkį Tavo gyvenimo asistentas ir buvo įkurta tam, kad Lietuvoje būtų galima pasirinkti nepriklausomas paslaugas, kurios lengvina gyvenimą patyrus nuostolius. „Visada galima pasikonsultuoti su nepriklausomais žalų vertinimo ekspertais“ – teigia UAB „Asistavita“ direktorius, licencijuotas turto vertintojas Mantas Sinkevičius. „Žmonės nori ir turi žinoti, kokio dydžio išmoka jiems iš tikrųjų priklauso, patyrus nuostolį autoįvykio metu“ – pabrėžia pašnekovas. Nepriklausomi ekspertai nėra suinteresuoti draudimo išmokos dydžiu, todėl kad jų paslaugos kaina nuo to nepriklauso. Turto vertinimo veiklą Lietuvoje prižiūri valstybinė institucija „Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos“, kuri taip pat ir licencijuoja turto vertintojų veiklą su aukščiausiais išsilavinimo, kvalifikacijos ir nepriekaištingos reputacijos reikalavimais pretendentams.
Įvykus eismo įvykiui, įprastai patirtą žalą vertina draudimo bendrovė. Jeigu autoįvykio metu nukentėjęs asmuo nori nepriklausomos nuomonės ar siūlomos sumos jam užteks atstatyti transporto priemonę, jis gali kreiptis į nepriklausomus vertintojus. Nepriklausomas vertintojas žalą, patirtą autoįvykio metu, vertina pagal gamintojų ir eismo saugumo reikalavimus. Taip pat yra nustatoma transporto priemonės rinkos kaina iki įvykio ir po įvykio, prekinės vertės netekimas ir kita žala. Transporto priemonė po remonto privalo išlikti saugi eisme. „Tarkime, autoįvykio metu buvo sugadintas tik priekinis arba galinis buferis. Siekiant užtikrinti transporto priemonės saugumą, reikėtų jį pakeisti nauju dėl to, kad ta detalė nėra automobilio tik estetinio vaizdo dalis. Buferio pagrindinė funkcija yra sušvelninti patiriamą smūgį galimo sekančio susidūrimo metu“ – teigia pašnekovas. Jei draudiko ar remonto įmonės sąmatininkas rašo, kad galima keisti važiuoklės, transmisijos detales, saugos pagalves naudotomis, nevertėtų sutikti su tokiu pasiūlymu, nes taip rizikuotumėt savo ir aplinkinių sveikata ir gerove. Abejojant tokiais sprendimais, būtinai reikėtų pasikonsultuoti su licencijuotais turto ir transporto priemonių vertintojais. Nei vienas, atsakingas prieš visuomenę vertintojas, neskaičiuos transporto priemonių atkūrimo kaštų, naudojant netinkamas,  nesertifikuotas gamintojo detales.
Vakarų šalyse, kur objektyvaus nuostolių atlyginimo patirtis didesnė, o atsakomybė už netikslų vertinimą didesnė, nei draudikas, nei servisas, nei nepriklausomas vertintojas nesiūlys keisti įvairių detalių naudotomis ar pvz.: pažeistą lengvo lydinio ratlankį suvirinti ir nudažyti. Vakarų šalyse, ne pagal gamintojo reikalavimus Lietuvoje suremontuotas automobilis, patekęs į autoįvykį, gali atnešti didelių nemalonumų Lietuvos vertintojui, kuris siūlytų remontą skaičiuoti ne pagal eismo saugumo reikalavimus. Būtent dėl tokių priežasčių, nepriklausomas ekspertas Mantas Sinkevičius rekomenduoja atsitikus bet kokiai žalai, konsultuotis su licencijuotais specialistais. Kartais žmonės nesikreipia į nepriklausomus vertintojus, nes galvoja, kad tai bus brangu, ypač jei patirta žala nedidelė. „Kreiptis verta visada, nesvarbu ar autoįvykis buvo didelis ar mažas. Po nemokamos konsultacijos klientas apsisprendžia ar nori nepriklausomo įvertinimo ataskaitos ar ne. Jei po turto apžiūros matome, kad klientui mūsų paslaugomis naudotis netikslinga, apie tai būtinai informuojame“- sako „Asistavita“ direktorius Mantas Sinkevičius. Be to jei draudiko atstovas buvo neteisingai įvertinęs autoįvykio metu patirtą žalą, klientas gali reikalauti atlyginti ir nepriklausomo eksperto samdymo išlaidas.
„Mes siekiame suteikti išskirtinai tik kokybiškas žalų įvertinimo ir asistavimo paslaugas, o klientų pasitenkinimas mums yra geriausia reklama. Taip pat džiaugiamės, kad per pastarąjį dešimtmetį, kiek gyvuoja mūsų įmonė, Lietuvoje atsirado ir daugiau nepriklausomų vertintojų, nes konkurencija skatina mus tobulėti. Įmonių galinčių legaliai Lietuvoje verstis nepriklausoma turto vertinimo veikla sąrašą galima rasti internetiniame puslapyje www.avnt. lt“ – teigia UAB „Asistavita“ direktorius.





UAB „ASISTAVITA“
direktorius
Mantas Sinkevičius
info@asistavita.lt
Tel. Nr. +370 616 14143



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 03 27 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite