Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA PAIEŠKA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI KARJERA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Patikimas vežėjas: kaip jį išsirinkti ir į ką atkreipti dėmesį?

   2018-10-12

Transporto rinkoje vyraujant didelei konkurencijai, klientas neretai susiduria su iššūkiu – kokį vežėją pasirinkti, juolab kad krovinių gabenimo rinkoje analogiškas paslaugas siūlo ir ekspeditoriai. Beveik 20 metų transporto rinkoje dirbantis verslininkas Jonas Baranauskas įsitikinęs, kad vežėjo patikimumas – viena svarbiausių sąlygų. Tad kokie tie patikimumo garantai galėtų būti, kad užsakovas neliktų prie suskilusios geldos? O tai tikrai įmanoma, nes šioje rinkoje veikia nemažai ir nesąžiningų žaidėjų.

 

Rinktis reikia atsakingai

J. Baranauskas mano, kad išsirinkti patikimą vežėją šiame technologijų amžiuje nėra jau toks sudėtingas dalykas, kaip iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, užteks tik keleto paruoštų „namų darbų“ ir jūsų krovinys gali saugiai iškeliauti.

„Visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį, kiek metų rinkoje dirba vežėjas, kokią patirtį sukaupęs ir kokią reputaciją jis yra užsitarnavęs. Klientų atsiliepimų galima rasti internete ar transporto biržų puslapiuose“, – sako verslininkas.

Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad šioje rinkoje analogiškas paslaugas siūlo ir ekspeditoriai. Praktiškai vežėjo ir ekspeditoriaus veikla yra tiesiogiai susijusi, tačiau teisiškai – tai visiškai skirtingi krovinio vežimo procese dalyvaujantys verslo subjektai, kuriems taikomi skirtingi veiklos reglamentai, skiriasi ir jų atsakomybė. 

„Įdomiausia tai, kad vežėjams taikoma begalė reikalavimų, jie turi turėti veiklos licenciją, kuri išduodama tik finansiškai pajėgiems ir profesinę kompetenciją turintiems verslo subjektams. O ekspeditorių veikla iki šiol nėra licencijuota, juo gali tapti bet kas, turintis stalą, kompiuterį ir kėdę. Iš jų nereikalaujamas joks išsilavinimas, joks veiklos draudimas, kai tuo metu  vežėjai be privalomojo civilinės atsakomybės draudimo dar turi draustis ir CMR draudimu. Praktikoje yra buvęs ne vienas atvejis, kai tokios „stalo ir kėdutės“ principu įsikūrusios ekspeditorių įmonės prapuola su visais pinigais, iki galo neįvykdžiusios savo įsipareigojimų“, – įspėja J. Baranauskas.

Tačiau jis ramina, kad per daugelį metų rinkoje įsitvirtino ir gerą vardą užsitarnavusios ekspedijavimo įmonės, kai kurių jų paslaugomis jis naudojasi ir pats. „Tokie ekspeditoriai jau yra „išgryninę“ abiems pusėms naudingas sutartis, be to, savo veiklą draudžia savanoriškai, nes praktikoje pasitaiko tikrai nemažai atvejų, kuomet atsakomybė tenka ir jam“, – pasakojo verslininkas.

 

 

 

Draudimas – vežėjų galvos skausmas

Krovinių gabenimas – gana rizikinga verslo rūšis, čia įvyksta ir avarijos, ir krovinio apgadinimai, vagystės, gaisrai… Gera žinia yra ta, kad draudimo kompanijos gali apdrausti nuo absoliučiai visų galimų rizikų, blogoji – tai brangiai kainuoja. Pastaruoju metu draudikų įkainiai pakilo net kelis kartus ir jie daugeliui įmonių tapo nebepakeliami.

J. Baranauskas pastebi, kad kai kurios įmonės draudimo paslaugų paketą riboja. „Būna, kad neapdraudžia, pavyzdžiui, priekabos. Vakarų Europoje niekas netikrins, draustas krovinys, ar ne. Tad daugelis turbūt galvoja, kam švaistyti pinigus?“ – žino verslininkas.

Ribojantys draudimo paslaugas verslininkai klientui gali pasiūlyti mažesnę kainą, tačiau mažiau sumokėjęs užsakovas tuo pačiu „nusiperka“ ir daugiau rizikų.

„Visgi džiaugiuosi, kad yra klientų, kurie suvokia, kad ir draudimas, ir vairuotojas, ir vilkikas kainuoja. Ypač „nusvilę“ klientai nebeužduoda klausimų dėl didesnės kainos, nes žino, kad gera ir patikima paslauga turi savo kainą“, pabrėžė J. Baranauskas.

 

Dirba su Skandinavijos rinka

Daug metų J. Baranausko įmonės vilkikai kursuoja maršrutu Lietuva – Švedija – Norvegija – Lietuva.  Daugiausia gabenama lengvosios pramonės gaminių.

„Iš siuvyklų, baldų įmonių Lietuvoje vežame į Skandinaviją. Tiesiog mūsų šalyje veikia švediško kapitalo įmonės, iš kurių paimame prekes ir gabename. Drabužiai iš lietuviškų siuvyklų taip pat keliauja į Švediją ir Norvegiją“, – pasakojo verslininkas.

Iš Lietuvos kroviniai vilkikais keliauja iki Klaipėdos jūrų uosto arba Estijos, tuomet keltais pasiekia Skandinaviją.

„Kelionės jūra kaina irgi nemaža, kas pabrangina mūsų teikiamą paslaugą. Sunkiau ir vairuotojams, kol jie pasiekia galutinį tašką. Sutinku, kad darbas tikrai nėra lengvas“, – pridūrė pašnekovas.

Tačiau Skandinavijos kryptis bent jau nepateikia tokių nemalonių siurprizų, su kuriais susiduria vežėjai, keliaujantys per Kale uostą. Ten jų tyko būriai migrantų iš Afrikos, kurie stengiasi įsibrauti į priekabas ir tokiu būdu pasiekti Didžiąją Britaniją. Būna, kad vairuotojai net nežino, kad gabena krovinį su nelegaliu priedu, tačiau sulaikyti pasienyje patiria didelių nemalonumų, įmonėms išrašomos milžiniškos baudos.

 

Vairuotojo patikimumas – kaip loterija

Būna, kad klientai, keldami reikalavimus vežėjams, vieną iš sąlygų nurodo, kad šie turėtų patyrusius ir patikimus vairuotojus. Atrodytų – viskas logiška, nes nuo kvalifikuoto vairuotojo priklauso ir nemaža dalis verslo sėkmės. Tačiau tokių vairuotojų trūkumas jau ne vienerius metus transporto rinkoje dirbančius verslininkus varo į neviltį.

Situaciją kiek palengvino tai, kad į „baltąjį sąrašą“ patekusios įmonės (patikimos ir neturinčios įsiskolinimų valstybei) gali parūpinti darbo vizas darbuotojams iš trečiųjų šalių – daugiausiai Ukrainos, Baltarusijos, Moldovos. „Tačiau tai problemą išsprendė tik iš dalies. Jau ir mūsų vairuotojai, lyginant su išsivysčiusiomis Europos šalimis, negali pasigirti puikiu darbo našumu, o tų vairuotojų iš trečiųjų šalių požiūris į darbą iš viso nepajudėjęs iš stagnacijos taško“, – įspėja J. Baranauskas.

Ne viena vežėjų įmonė yra patyrusi kuriozinių situacijų, kai vairuotojas kur nors užsienyje užstringa dėl savo priklausomybių – alkoholizmo ar potraukio lošti. Tuo metu vežėjui už prastovas, dėl kurių vėluoja krovinio pristatymas, kapsi baudos, kurios dažnai siekia 100 eurų už vieną pavėluotą dieną. 

Tačiau J. Baranauskas džiaugiasi, kad per daugelį darbo metų jam pavyko rasti ištikimų, patikimų ir savo darbą vertinančių vairuotojų.

 

Jono Baranausko įmonė

Ateities pl. 32, Kaunas

Tel. Nr. +370 685 60209

 







Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2019 11 15 
Kontaktai: tel. (37) 311 539, faks. (37) 311 539, Kaunas. El.paštas
©2005-2019. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite