Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Pneumatinė sunkvežimio stabdžių sistema: kaip prižiūrėti?

   2014-10-03

Sunkvežimių remonto ir dalių specialistai vienu balsu tvirtina: sunkvežimių savininkai per mažai dėmesio skiria savo automobilių stabdžių sistemai. Taupant šioje srityje, galima susilaukti rimtų problemų. Pneumatinė sunkvežimio stabdžių sistema yra visiškai kitokia nei lengvųjų automobilių. Taip yra todėl, kad lengvųjų automobilių stabdžių sistemoje  „jungiamąją“ dalį nuo pedalo iki rato stabdžio atlieka hidraulinis skystis, o sunkvežimio sistemoje paprastai tai atlieka oras. Paprastai sunkvežimio stabdžių sistemoje oro slėgis svyruoja nuo 8 iki 13 barų.  Šį darbą atlieka oro kompresorius.  Dažniausi gedimai būna susidėvėjusios kompresoriaus galvos tarpinės. „Nors šis gedimas ir neturės tiesioginės žalos oro sistemai, tačiau esant nesandarumui, bus prarastas pneumatinės sistemos efektyvumas, sistemoje slėgis bus žemesnis, o tuo pačiu ir stabdžių efektyvumas kris. - pasakoja Gytis Bidočius, UAB „Sunkdeta” komercijos direktorius. -  Šį gedimą galima šalinti keičiant visą kompresoriaus galvutę, tačiau pigesnis ir populiaresnis būdas yra įsigyti kompresoriaus galvutės remontinį komplektą, kuriame bus visos reikiamos tarpinės“. Antra pagal dažnumą problema yra susidėvėję kompresoriaus cilindrų žiedai. Šis gedimas jau gali padaryti žalos ir kitoms pneumatinės sistemos detalėms, ypač kai tepalinis žiedas „nesurenka“ tepalo ir šis patenka į oro sistemą. Dėl to oro sistemos detales pasiekęs tepalas sugadina gumines dalis ir tenka keisti brangiai kainuojančius oro sistemos vožtuvus.   Toliau pneumatinėje sistemoje yra daugybė įvairias funkcijas atliekančių oro vožtuvų. Pasak UAB „Sunkdeta” komercijos direktoriaus, jų priežiūrai labai svarbu yra laiku keisti oro sistemos sausinimo filtrą. Anksčiau šis filtras turėjo tik vieną funkciją- surinkti iš sistemos drėgmę, kad esant minusinei temperatūrai stabdžiai funkcionuotų ir neužšaltų. Naujos kartos filtruose atsirado galimybė iš pneumatinės sistemos surinkti ir tepalą. Nors šie filtrai ir kainuoja brangiau, tačiau surinktas iš oro sistemos tepalas leidžia prailginti oro vožtuvų eksploatavimo laiką. Iki ratų pro oro vožtuvus „atėjęs“ suslėgtas oras patenka į stabdžių kamerą arba energoakumuliatorių. Paspaudus stabdžių pedalą, į stabdžių kamerą patekęs oras spaudžia membraną, kuri jėgą perduoda įsukai, o pastaroji-  stabdžių svirčiai (būgniniai stabdžiai) arba suportui (diskiniai stabdžiai).  Stabdžių kameros dažniausi gedimai yra trūkusi viduje esanti membrana, sulūžusi spyruoklė arba prarūdijęs korpusas.  Jeigu esant pirmiems dviems gedimams stabdžių kamerą galima dar remontuoti, tai trečiuoju atveju reikia keisti visą dalį komplekte. Su energoakumuliatoriumi yra šiek tiek sudėtingiau.  Šis viduje turi didelės jėgos spyruoklę, kuri veikia kaip rankinis stabdis. Kol į energoakumuliatorių nepaduodamas oras,  spyruoklės pagalba jėga perduodama įsukai, o ši jį perduoda- į stabdžių svirtį arba suportą. Nors kai kurias energoakumuliatoriaus dalis galima pakeisti, tačiau UAB „Sunkdeta“ komercijos direktorius įspėja, kad šio mazgo žmonės geriau neremontuotų ir neardytų dėl smalsumo, o keistų jį visą. Remontininkai net juokauja, kad šią dalį galima remontuoti tik vieną kartą gyvenime. Viduje esanti suspausta labai stipri spyruoklė gali labai rimtai sužaloti. Paskutinė sistema pneumatinių stabdžių sistemoje yra stabdžių svirtis su velenėliu (būgninių stabdžių sistemoje) arba suportas (diskiniuose stabdžiuose). Populiarėjant diskinių stabdžių sistemai ir pamažu traukiantis iš rinkos būgniniams stabdžiams, plačiau aprašysime suportų priežiūrą. Kiekvieną kartą keičiant sunkvežimio stabdžių kaladėles, būtina labai atidžiai apžiūrėti stabdžių suportų apsaugines gumas, sako specialistai. Paviršutiniškos apžiūros čia nepakanka – būna, kad iš pirmo žvilgsnio tvarkingos gumos yra nesandarios. Tokiu atveju jos praleidžia drėgmę ir purvą. Šiems patekus į suportų vidų, vidaus mechanizmai pradeda rūdyti, strigti. Tada jau ima prastai veikti visa sunkvežimio stabdžių sistema. Stabdymo kelias ilgėja, o tai labai nesaugu, ypač esant sunkiai pakrautai transporto priemonei. Stabdžių kaladėlės ima strigti, jos prikimba prie diskų. Kaladėlės dyla ir jas reikia daug greičiau keisti. Ne tik padidėja tokio automobilio degalų sąnaudos, bet ir kyla pavojus, kad nuo kaistančio rato bus sugadintas rato guolis ar netgi kils gaisras, sudegs ne tik brangus automobilis, bet ir krovinys. „Lietuvoje sunkvežimių, kaip ir kitų automobilių savininkai linkę pirkti dalis, kurios iki tol buvo naudotos kituose automobiliuose, - pasakoja Gytis Bidočius, UAB „Sunkdeta” komercijos direktorius. - Kai kuriais atvejais tai racionalus sprendimas. Bet stabdžių suportams jis vargu ar tinka. Įsigijus tokį suportą, gali nutikti taip, kad situacija ne pagerės, o dar pablogės. Juk į neeksploatuojamų sunkvežimių suportus patenka drėgmė, šie neeksploatuojami užstringa. Apskritai, suportų atveju ypač pasiteisina taisyklė, kad uždelstas remontas kainuoja gerokai brangiau, nei padarytas laiku“. „Stabdžių suporto dalis tiksliai galima parinkti tik suportą išardžius, - perspėja UAB „Sunkdeta“ komercijos direktorius. –Tam tikrų modelių suportų viduje gali skirtis kreipiančiųjų diametras, ilgis. Mūsų konsultantai šioje srityje yra labai patyrę, jie tikrai gali padėti teisingai pasirinkti“. UAB „Sunkdeta“, kurios būstinė yra Kaune, Ateities plente, patogioje privažiuoti vietoje, prekiauja visų rūšių detalėmis Europos šalyse gamintiems įvairių markių sunkvežimiams. Pasak pašnekovo, europietiškų  sunkvežimių dalys  pasirinktos dėl to, kad tokios transporto priemonės akivaizdžiai dominuoja Lietuvos vežėjų automobilių parkuose.  Tarp dalių, kuriomis prekiauja įmonė – ir detalės įvairiausių konstrukcijų stabdžių suportams. „Sunkdeta“ nesispecializuoja tik tam tikros rūšies sunkvežimio dalių prekyboje, priešingai, čia siekiama, kad klientas galėtų gauti viską iš vienų rankų. „Sunkdeta“ gali pasiūlyti sunkvežimių kėbulo, važiuoklės, elektros bei oro sistemų, kitas dalis. Jei įmonės sandėliuose tam tikru metu nėra kokios nors detalės, būna, kad ji per parą ar panašiu laiku pristatoma. „Asortimentui skiriame daug dėmesio. Jei nutinka taip, kad kokios nors dalies neturim, tai reiškia, kad kitą kartą mes jau ją turėsime, - sako komercijos direktorius. – Nesvarbu, kad mums reikia daugiau vietos sandėliuose. Svarbiausia, kad klientas pas mus grįžtų, o jis grįš tada, jei bus patenkintas. Jis paprastai būna patenkintas, jei vienoje vietoje gali gauti viską, ko jam reikia – tada gali sutaupyti laiko“. Įmonė kitąmet švęs savo veiklos 20-metį – darbą ji pradėjo 1995 metais. Nuo pat pradžių prekiauta būtent sunkvežimių dalimis, įmonė evoliucionavo kartu su rinka. Buvo laikas, kai joje dominavo rusiški ir kitų į Rytus nuo Lietuvos esančių šalių gaminti sunkvežimiai – tada „Sunkdeta“ prekiavo jų dalimis  Bet rusiškas mašinas ir pasenusias konstrukcijas laipsniškai pakeitė europietiškos mašinos ir modernios jų sistemos. „Nors UAB Sunkdeta parduotuvė yra tik Kaune, tačiau parduodame dalis visoje Lietuvoje , tiekiam detales ir įvairios su sunkvežimiais susijusios technikos gamintojams, - pasakoja pašnekovas.- Noriai dalis perka ir servisai bei vežėjai. Jei siuntos vertė viršija 500 litų, visoje Lietuvoje prekes pristatome nemokamai.„ UAB „Sunkdeta”, kurios būstinė yra Kaune, Ateities plente, patogioje privažiuoti vietoje, nesispecializuoja tik tam tikros rūšies sunkvežimio dalių prekyboje, priešingai, čia siekiama, kad klientas galėtų gauti viską iš vienų rankų. Įmonė gali pasiūlyti sunkvežimių kėbulo, važiuoklės, elektros, optikos, oro sistemos, bei kitas dalis. Jei įmonės sandėliuose tam tikru metu nėra kokios nors detalės, ji pristatoma per kuo trumpesnį laiką.

Gytis Bidočius
UAB „Sunkdeta” komercijos direktorius
Ateities pl. 31, Kaunas,
+370 37 328273, +370 670 74104
www.sunkdeta.lt

 



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 11 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite