Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Technika info straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Produkto pakuotė – kokią naudą galite gauti, pasirinkę tinkamą sprendimą?

   2022-09-05

Pramonės sektoriuje, tiek didmeninėje, tiek mažmeninėje rinkoje, susiduriama su klausimu –kaip bus pateikiamas produktas galutiniam vartotojui? Tinkamai parinkta pakuotė gali duoti didelę naudą visuose gamybos, logistikos ir pardavimo etapuose – supaprastinti sandėliavimą, transportavimą, mažinti nuostolius ir grąžinimus, didinti pasitenkinimą įgytu produktu ir net atlikti pardavimų vadybininko funkciją. Kaip pasirinkti tinkamą pakuotę, kad gautumėt visokeriopą maksimalią naudą? Apie tai pasakoja UAB Moon Projects (Bold Brands) direktorius Motiejus Gaigalas.

 

 

Pakuotės atnaujinimas – kada ir kam rekomenduojama tai daryti?

„Laikas nuo laiko, pakuotes atnaujinti rekomenduojama visiems, – sako direktorius Motiejus Gaigalas. – Rinka nėra statiška, rinka yra gyvas organizmas. Keičiasi gamintojai, produkcija, konkurentai, keičiasi ir vartotojų poreikiai bei lūkesčiai. Taip pat ir jūsų produktas, ilgą laiką vizualiai neatnaujintas, gali imti atrodyti morališkai pasenęs. Įprastai pakuotės dizainas atnaujinamas kas 3-5 metus.“

Kada yra kritiniai momentai, kada primygtinai rekomenduojama keisti produkto pakuotę?

Pirma – kai pastebite, jog dauguma konkurentų atnaujina savo produkciją. Pasikeitusi pakuotė pritraukia dėmesį, sudaro augimo, keitimosi ir atsinaujinimo įspūdį – trumpai tariant, žmonės intuityviai nori išbandyti tai, kas nauja.

Antra, pakuotes rekomenduojama atnaujinti jaunoms augančioms įmonėms, kai baigiasi chaotiškas, intuityvus verslo augimas, įmonė turi keletą sėkmingų produktų, tačiau jų vizualika ir komunikacija nėra vieninga.

Trečias variantas, kada rekomenduojama atnaujinti pakuotę – kai siekiama naujų strateginių tikslų, norima pasiekti naujas vartotojų grupes ar įsitvirtinti naujose rinkose.

 

 

Pakuotė – antrasis pardavimų vadybininkas?

Pakuotė iš dalies atlieka pardavimų vadybininko ar konsultanto funkciją savitarnos parduotuvėse.

Žmonės apsipirkimui skiria vidutiniškai 15-30 min., o vienai prekei tenka itin mažai dėmesio. Svarbu ne tik išsiskirti iš konkurentų, bet taip pat greitai ir suprantamai pristatyti produktą. Vartotojas viską turi suprasti per 5-10 sekundžių. Tai ypatingai svarbu, kai kalbama apie nekasdienio vartojimo prekes, kai jos parduodamos savitarnos parduotuvėse, o greta nėra konsultanto. Daugelis žino tą jausmą, kai atvykus nusipirkti klijų tapetams ar dienos šviesos atspalvio aukšto energetinio efektyvumo lemputės, tenka ilgai vaikščioti tarp lentynų, galvojant – kur gi tas konsultantas?

Tokiu atveju laimi tas produktas, kurio pakuotė aiškiausiai ir suprantamiausiai suteikia reikiamą informaciją. Klientas renkasi produktą, kuris nepalieka klausimų ir abejonių, o tai padidina pardavimus.

 

Prekyba internetu – kaip netinkama pakuotė „pakiša koją“?

Šiandien, daugelis verslų keliasi į internetą arba paraleliai fizinėms parduotuvėms, turi elektronines parduotuves. Čia pakuotėms galioja kitokie reikalavimai.

Pirma, prekės siunčiamos per siuntų tarnybas, todėl rekomenduojama rinktis fiziniams pažeidimams atsparesnes pakuotes – pavyzdžiui, trapaus stiklo buteliukas, įvyniotas į lengvai plyštantį popierių, nebūtų tinkamiausia išeitis.

Antra, prekiaujant internetu, pirkėjas negali paimti produkto į rankas ir apžiūrėti, tad visi pakuotės elementai turi būti dideli ir gerai matomi vartotojui, apsipirkinėjančiam mobiliuoju telefonu.

Trečia, pirkimo internetu patirtis yra specifinė – tarp prekės pirkimo ir jos fizinio įteikimo pirkėjui yra laiko tarpas, per kurį pirminė motyvacija pirkti ir emocijos, siejamos su pirkiniu, susilpnėja, pirkėjas apsigalvoja, ir tam tikras procentas prekių yra grąžinamos pardavėjui.

Tiek produkto, tiek transportavimo pakuotė atlieka dvi funkcijas – pragmatinę ir emocinę. Pragmatinės funkcijos yra prekės apsauga siuntimo metu, vartojimo instrukcijos, kurios atspausdinamos ant produkto pakuotės ir kt., emocinės funkcijos – tai vartotojo pasitenkinimas, išgyvenamas paėmus į rankas pakuotę su atpažįstamu prekės ženklu, teigiamos emocijos ir pozityvūs lūkesčiai, patiriami išpakuojant prekę, stiprinamas popardaviminis pasitenkinimas įsigijus prekę, ir mažinamas grąžinimų skaičius.

 

 

Tinkama pakuotė žaliavas paverčia preke – ką tai reiškia?

Cemento, proteino miltų, trąšų ir kitų sveriamų produktų gamintojai, ypač tie, kurie veikia „verslas verslui“ segmente, dažnai teigia – esą, mūsų sektoriuje pakuotės nėra svarbios.

„Verslas verslui“ sektorius remiasi kitokia logika, tačiau tiek čia, tiek ir kitur, pakuotės atlieka magišką vaidmenį – paverčia žaliavą produktu. Tai išsprendžia daugybę problemų – tampa lengviau komunikuoti su klientais, verslo partneriais, žaliavų tiekėjais, formuoti pirkėjų lojalumą, atstovauti produktą tarptautinėse parodose ir užmegzti naujus verslo ryšius.

„Galima ūkininkui atvežti trąšas paprastam maiše ir paduoti A4 popieriaus lapą su instrukcijomis, – sako Motiejus Gaigalas, – bet galima atvežti specialiuose prekės ženklu pažymėtuose maišuose, ant kurių galima rasti tokią informaciją, kaip produkto sudėtis, saugumo reikalavimai, galiojimo terminai, vartojimo instrukcijos ir kt. Tai bus visai kitos kokybės ryšys su klientu.“

 

Investicija į pakuotes – būdas sutaupyti?

Tam tikras produktas ar produktų grupė neduoda pakankamo pelno? Paradoksaliai skamba, tačiau investicija į pakuotę arba jos atnaujinimą gali padėti sutaupyti.

Pirmiausia, siūloma optimizuoti pakuotės formą taip, kad ant vienos paletės būtų galima sutalpinti daugiau produkcijos vienetų ir kad pakuotės būtų atsparesnės pažeidimams. Tai padės sumažinti transportavimo kaštus ir nuostolius dėl pažeidimų.

Jei kalba eina apie prekių grupę, rekomenduojama visai produktų grupei sukurti standartinę pakuotę, o diferencijuotus produktus, pritaikytus skirtingoms rinkoms ar skirtingoms amžiaus grupėms, žymėti ant pakuotės klijuojamais skirtingais lipdukais.

Geras dizaino sprendimas neturi būti brangus, jei tinkamai techniškai paruoštas, jis gali sumažinti spaudos kaštus. Mažinant pakuotei naudojamo popieriaus kiekį ir spalvų skaičių, pakuotės gamybos kaštus sumažinsite net iki 30 proc.

 

Kaip neapsirikti, renkantis pakuotės dizainerį?

Pirmiausia, apsibrėžkite savo poreikius – ar norite ilgalaikio, strateginio sprendimo, ar jums rūpi šiai dienai turėti gražią pakuotę prekei, ir to pakaks. Kartais užtenka ir vienadienio, paprasto spendimo ir, jeigu toks sprendimas jus tenkina, patyręs laisvai samdomas pakuočių dizaineris per savaitę sukurs bent tris pakuotės dizaino variantus.

Jei orientuojatės į ilgalaikę perspektyvą – rinkitės agentūrą, kuris pateiks jums ne tik pakuotės dizainą, bet visą strateginį sprendimą t.y. išanalizuos jūsų konkurentų rinkodarą ir jų produkciją, jūsų padėtį rinkoje, jūsų produkto specifiką ir jo privalumus, vartotojų lūkesčius, įsigilins į jūsų įmonės veiklos specifiką, gamybos, pakavimo, logistikos ir transportavimo ypatybes. Jie nepateiks 3 variantų per savaitę, tačiau pasiūlys pagrįstą ir apsvarstytą ilgalaikį sprendimą.

 

 

UAB Moon Projects (Bold Brands) veikia rinkoje jau 10 metų ir specializuojasi prekės ženklų ir pakuočių dizaino kūrime. Įmonė kūrė pakuočių dizainą tokioms įmonėms, kaip Volfas Engelman, Kauno grūdai, Kika Group, BIC, Rūta, Valentis ir kt. Bold Brands specializuojasi tiek naujų projektų įgyvendinimu, tiek žinomų produktų dizaino atnaujinimu, tiek specifinių funkcinių ar produktų komunikacinių problemų sprendimu.

Įmonė orientuojasi į strateginius sprendimus ir ilgalaikį bendradarbiavimą, kai atsiranda ryšys su klientais, o dizaino kūrėjai žino ir supranta įmonės misiją, viziją, strategiją bei jos poreikius.

UAB Moon Projects siekia būti ilgalaikiu partneriu produkto vystyme, jo augime ir evoliucijoje.

 

 

Motiejus Gaigalas, direktorius

UAB Moon Projects (Bold Brands)

P. Lukšio g. 39-58, Kaunas

Tel. +370 674 66660

hello@boldbrandsagency.com

 





Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2025 05 12 
Kontaktai: tel. , faks. , Kaunas. El.paštas
©2005-2025. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite