Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Remontas už draudikų pinigus: velnias slypi detalėse

   2012-09-26

Patekote į avariją ir sugadinto automobilio remontą Jums apmokės draudimas? Kaip ir visais gyvenimo atvejais, galite rinktis iš keleto būdų, kaip elgtis.

„Gerai, aš kaltas, bet kam ta eismo įvykio deklaracija. Susitarkim taip: sumokėsiu, kiek kainuoja remontas, ir ramu.“
Tokį pasiūlymą esame girdėję ne vienas. Suprantama, įvykio kaltininkui taip daryti naudinga. Pirmiausia, dėl to, kad nereikės mokėti poros šimtų litų baudos – ją, net ir nekvietus į įvykio vietą policijos, kaltininkui vis tiek tenka susimokėti. Antras dalykas – po tokio įvykio kaltininkui reikia gerokai daugiau mokėti draudžiantis automobilį.
Bet tas, kuriam taip siūloma, turi blaiviai galvoti savo galva. Ar jis pajėgus įvertinti avarijos pasekmes ir žalą tuoj pat, be jokio konsultanto? O ką, jei kitą dieną ar savaitę paaiškės, kad žala kur kas didesnė, negu atrodė iš išorės?
„Į stovinčio mano automobilio galą įvažiavo ties šviesoforu, - pasakojo vienas neseniai nukentėjęs avarijoje pažįstamas. – Išlipom, apžiūrėjom mašinas. Vos įlenktas buferis, visiškas menkniekis, kaltininkas pasiūlė 200 litų. Paskambinau draugui, kuris neseniai turėjo panašių problemų. Jis man ir sako: nejuokauk, gali kainuoti ir visus 500 litų. Tiek mokėti kaltininkas atsisakė. Nuvažiavau į draudimo kompaniją. Ten ir sako: gal pora tūkstančių, žiūrėkite, kėbulo geometriją reiks atstatinėti“.
Jei jau nuvažiavote į draudimo kompaniją, vėl galite rinktis vieną iš dviejų kelių – galite remontuoti automobilį servise, už tai sumokant draudikams, taip pat galite reikalauti, kad draudimo kompanija jums sumokėtų pinigus, o tada jau ieškotumėte, kur sutvarkyti automobilį.
„Sunkiai įsivaizduoju atvejį, kaip galima išlošti ir nenukentėti pasiėmus pinigus iš draudimo kompanijos“, - sako Eimantas Jazokas, Kauno automobilių serviso „Autobroliai“ vadovas. – Nebent tada, kai automobilis jau visiškai niekam tikęs ir nesiruošiate jo remontuoti. Kitas dalykas, kad žmonės pagalvoja tokiu būdu išspręsiantys savo einamąsias pinigines problemas: va, girdi, dabar turėsiu pinigų Kalėdų dovanoms, o su remontu kaip nors vėliau. Vėliau tenka išleisti gerokai daugiau, nes vidutinė žąla transporto priemonei yra apie 3000 Lt, ir tiksliai ją nustatyti eiliniam vairuotojui yra neįmanoma.“
Pasak pašnekovo, draudikai pinigus išmoka be PVM, tad remontuojant legaliam servise, jau pritrūksite daugiau nei penktadalio sumos. Be to, draudimo kompanijos tokiu atveju taiko ne tokias pat nuostolių apskaičiavimo metodikas, verta žinoti ir kai kuriuos kitus niuansus. Tarkim, Kaune tokiu atveju draudimo kompanija skaičiuoja serviso darbo įkainius pagal Kauno regiono valandinį vidurkį. Tas vidurkis apie 30-40% mažesnis nei Kauno miesto servisų. Kai sudėsite į krūvą visas darbo valandas, kurias teks sugaišti meistrams po rimtos avarijos, nepasidžiaugsite dėl tokio skaičiavimo.
Draudikai pagal savo metodikas paprastai įvertina remonto metu sunaudotas medžiagas – dažus, glaistą, gruntą - 10-15 procentų pigiau, nei jos realiai kainuoja. Toks įkainis taikomas, kai draudikai moka servisui už remontą. Bet kai pinigai mokami automobilio savininkui, kaina sumažinama net ir iki 50 procentų.
„Gavus pinigus iš draudimo kompanijos iš anksto, gresia dar vienas pavojus, - pasakoja serviso „Autobroliai“ vadovas. – Draudimo kompanijos atstovas įvertina žalą apžiūrėdamas automobilį iš išorės, o pažeidimų labai dažnai randame nuardžius automobilį. Gausite pinigus, pradėsite remontą, o paskui meistrai ras daugiau pažeidimų. Tokiu atveju reikia važiuoti į draudimo kompaniją papildomai apžiūrai ir gaišti laiką, o kas, jeigu automobilis jau remontuojamas ir su juo važiuoti negalima? Mes turėjome tokį atvejį remontuodami Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubo automobilį – juos remontuojame, nes esame komandos rėmėjai. Iš išorės atrodė, kad po avarijos pažeistas tik žibintas. O mes nuėmę bamperį viduje radome triskart didesnės žalos. Mes tokiu atveju iš karto susisiekiame su draudimo bendrove bei užregistruojam papildomus pažeidimus, pasirūpinam dėl apmokėjimo, ir problemos kaip nebūta.
Drausto automobilio savininkas, išskyrus tik kai kuriuos KASKO draudimo sutarčių atvejus, pats turi pilną teisę rinktis, kokiame servise jis remontuos sugadintą automobilį. Ir tai nebūtinai turi būti oficialaus gamintojo atstovo servisas, o jei pasirinkote, įsitikinkite ar būtent ten bus atliekamas kėbulo remontas. Nes Kaune vos keletas gamintojų atstovų turi savo kėbulo remonto cechus, kiti naudojasi subrangovų paslaugomis.
„Orientuojamės į kokybiškas paslaugas tokiems klientams, - sako „Autobroliai“ vadovas. – Teikiant tokias paslaugas, svarbu, kad jas užsakovas gautų iš vienų rankų, kad tame pačiame servise būtų pilnai remontuojamas ir kėbulas, ir važiuoklė . Galime pasiūlyti klientams nemokamus pakaitinius automobilius remonto metu – turime jų net septynis.“
Esama visokių specifinių gedimų, kurie neretai „išlenda“ kaip yla iš maišo jau po remonto. Pasak pašnekovo, jei automobilis gauna smūgį į ratą, po kiek laiko kaip smūgio pasekmė pradeda ūžti rato guolis.
„Tokiais atvejais mes guolį iš karto keičiam nauju, - sako serviso vadovas. – Apskritai stengiamės dirbti ne draudiko, o automobilio savininko naudai. Surandam dalis, kurios pagal vertę atitinka buvusias automobilyje iki avarijos. Juk jeigu dalis pakeisi naujomis, savininkui teks primokėti – priklausomai nuo automobilio amžiaus ir variklio galios, skaičiuojamas įvairus nusidėvėjimas. Tarkim, 14 metų automobiliui šis rodiklis siekia 70 procentų, maždaug 10 metų automobiliui – apie pusę kainos“.

1. Draudikai pinigus sugadinto automobilio savininkui išmoka be PVM, tad remontuojant legaliam servise, jau pritrūksite daugiau nei penktadalio sumos.
2. Drausto automobilio savininkas, išskyrus tik kai kuriuos KASKO draudimo sutarčių atvejus, pats turi teisę rinktis, kokiame servise jis remontuos sugadintą automobilį. Ir tai nebūtinai turi būti oficialaus gamintojo atstovo servisas.
3. Draudimo kompanijos atstovas įvertina žalą apžiūrėdamas automobilį iš išorės, o gali būti dar ir iš išorės nematomų pažeidimų.
4. „Mes turėjome vieną atvejį remontuodami Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubo automobilį – juos remontuojame, nes esame komandos rėmėjai, pasakoja Eimantas Jazokas, Kauno serviso „Autobroliai“ vadovas. - Iš išorės atrodė, kad po avarijos pažeistas tik žibintas. O mes viduje radome triskart didesnės žalos“.

Eimantas Jazokas
Automobilių serviso „Autobroliai“ vadovas
H. ir O. Minkovskių g. 134, Kaunas
+370 641 00006, vadovas@autobroliai.com



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 11 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite