Duobėtos gatvės - daugelio vairuotojų problema. Ir ypač, pasbaigus žiemai, imamasi jas taisyti, lopyti, tik tie lopai išsilaiko geriausiu atveju iki kitos žiemos. Savivaldybė teigia rimtesniam remontui neturinti lėšų. Sakoma, kad kelininkai paprasčiausiai nesilaiko tradicinių duobių lopymo technologijų, kurios reikalauja, kad lopomose duobėse nebūtų drėgmės ir purvo. Šiai problemai išspręsti yra paprastas, pigus ir efektyvus sprendimas. Prieš kurį laiką Kauno rajono Akademijos gyvenvietės bendruomenė pati suremontavo Pilėnų gatvę, o sutaupytos lėšos buvo panaudotos greta esančios Mokyklos gatvės remontui. Remontui buvo panaudotas vadinamasis šaltas asfaltas, remontas kainavo apie 3 000 litų. Kelininkai planavo darbus atlikti už 40 000 litų. Šaltas asfaltas yra medžiaga, skirta ilgalaikiam kelių duobių lopymui, ji sudaryta iš specialiai parinktų ir bitumu sujungtų sudėtinių dalių. Medžiaga sandarina pavojingas dideles betono ar asfalto duobes, plyšius tiesiog per kelias minutes, ji gali būti naudojama nepriklausomai nuo to, koks lauke oras. Ji tinka naudoti greitkeliuose, stovėjimo aikštelėse, kitur. Šalto asfalto lopai tinka kaip nuolatinė danga, ji yra ilgaamžė, puikiai atnaujina kelio paviršių. Duobė ne tik gali būti užlopyta per kelias minutes, iš karto po darbų keliu jau galima važiuoti. „Paruošimas labai paprastas“, - sako Gintaras Vizbaras, UAB „Vizgintos statyba“ direktoriaus pavaduotojas. – Reikia paprasčiausiai nuvalyti paviršių šepečiu ar šluota. Rekomenduojama pašalinti atplaišas, purvą, ledą ar vandens sankaupas. Bet nėra būtina valymo darbų atlikti tobulai: nei vanduo, nei ledas duobėje neturi įtakos medžiagos sukibimui su paviršiumi“. Šalto asfalto nereikia kaitinti ar maišyti. Ši juodos spalvos medžiaga tiesiog dedama į duobę ar plyšį iš įpakavimo maišo. Jei duobė labai gili, reikėtų medžiagą kloti 5 centimetrų sluoksniais, prieš kiekvieną naują sluoksnį palaukiant, kol išdžius ankstesnis. Duobės plotis ir gylis neturi įtakos medžiagos sukibimui su paviršiumi. Keliu iš karto galima važiuoti, o užpildui visiškai sukietėti reikia iki 4 savaičių – priklausomai nuo oro sąlygų. Darbas naudojant šią technologiją yra daug paprastesnis, o tuo pačiu ir pigesnis, reikia mažiau darbininkų. Duobes lopyti galima esant bet kokiai temperatūrai, taip pat ir sningant bei lyjant. „Šaltą asfaltą pardavinėjame 20 kilogramų maišais, toks maišas apskaičiuotas užpildyti 5 centimetrų gylio ir trečdalio kvadratinio metro ploto duobei, - pasakoja pašnekovas. – Mažmeninė maišo kaina yra 25 litai, pardavinėjame medžiagą ir nefasuotą“. Šalto asfalto technologija yra sukurta Kanadoje. „Vizgintos statyba“ iš JAV importuoja tik specialią medžiagą, kuri jau Lietuvoje sumaišoma su bitumu. Toks mišinys sudaro apie 5 procentus šalto asfalto masės, likusioji dalis – akmens dalelės. „Medžiaga nesukietėja laikoma talpose, ji gali būti ilgai laikoma ir krūvose, - pasakoja pašnekovas. – Kietėjimo procesas prasideda tada, kai medžiaga supresuojama“. Skaičiuojama, kad vidutinės sąnaudos naudojant šią technologiją yra maždaug triskart mažesnės, nei dirbant tradiciniu būdu. 1. Šaltas asfaltas yra medžiaga, skirta ilgalaikiam kelių duobių lopymui, ji sudaryta iš specialiai parinktų ir bitumu sujungtų sudėtinių dalių. Medžiaga pavojingas dideles betono ar asfalto duobes, plyšius sandarina tiesiog per kelias minutes, nepriklausomai nuo to, koks oras. 2. Darbas naudojant šią technologiją yra daug paprastesnis, o tuo pačiu ir pigesnis, reikia mažiau darbininkų. Duobes lopyti galima esant bet kokiai temperatūrai, taip pat ir sningant bei lyjant.
Gintaras Vizbaras
UAB „Vizgintos statyba“ dir. pavaduotojas
Savanorių 192, Kaunas
8 37 330686, vizginta@vizginta.lt
www.vizginta.lt