Daugeliui akį yra patraukę antikvarinių automobilių ekspozicijos ar paradai, rengiami įvairių švenčių progomis. Nevienodus jausmus tokie automobiliai žadina skirtingiems žiūrovams: vieniems pirmiausia rūpi techniniai sprendimai, naudoti senuose automobiliuose, kitiems –antikvarinis automobilis kaip galima investicija, tretiems – galimybė pamąstyti apie istorinę aplinką, kuri tuos automobilius supo. Akivaizdu viena: tokie automobiliai retai kam nežadina smalsumo ir nuostabos. Bet lygiai taip pat nedaug kam kyla mintis apie tai, koks ilgas procesas neretai reikalingas, kad būtų prikeltas iš užmaršties senas automobilis.
Galvojant apie antikvarinio automobilio savininką, pirmiausia kyla mintis, kad jis – tai toks auksarankis savo garaže amžinai prasmegęs keistuolis, kuris pats savo rankomis sugeba prikelti iš numirusiųjų surūdijusią griuveną. „Taip, antikvarinių automobilių pomėgis, kaip ir daugelis hobių, yra savotiška liga, lengvas išprotėjimas, - juokiasi Šarūnas Žitkevičius, senovinės auto-moto technikos asociacijos „Retroklasika“ vadovas. – Tame apibūdinime yra dalis tiesos, bet tik dalis. Tokia garažinė saviveikla gal labiau būdinga sovietinių automobilių mėgėjams. Tokie automobiliai turi savotiško žavesio, tai tam tikras epochos paminklas. Bet jiems reikalingas dalis ir dabar dar be didelių problemų ir palyginti nedidelėmis piniginėmis sąnaudomis  galima įsigyti Kauno Aleksoto turguje ar pagal „Autogido“ skelbimus . Turintiems bent tarpukario laikotarpio antikvarinių automobilių ar net ir gamintų Vakaruose iki 1960 metų klasikinių automobilių dalimis apsirūpinti jau kur kas sudėtingiau. Dažnai kokios nors konkrečios detalės paieška būda lydima nuolatinio naršymo specializuotuose interneto svetainėse, ilgalaikio susirašinėjimo su užsienio antikvarinių automobilių klubais, autolaužynais ar su kitais žmonėmis, žinančiais, kur tokių detalių galima rasti“.        

Nutinka ir taip, kad pigiau tampa ne pirkti reikiamą dalį užsienyje, o pagaminti ją Lietuvoje – ir taip nepaisant to, kad tai būna vienetinis užsakymas, rankų darbas. Be to, tarp antikvarinių automobilių savininkų – ne vien auksarankiai meistrai, o ir tie meistrai nėra pajėgus padaryti viską savomis rankomis. Tad senų automobilių restauracijos paslauga turi savo nišą. Bet toje nišoje, kaip ir visose, atsiranda apsišaukėlių. Tokie pseudomeistrai imasi restauruoti antikvarinį automobilį nepaisant to, kad neturi rimto supratimo, kokios technologijos iš tiesų turėtų būti naudojamos ir kaip tai turi būti daroma iš esmės.„Prieš restauraciją tokio automobilio dalys dažniausia būna labai smarkiai pažeistos korozijos, - pasakoja asociacijos „Retroklasika“ vadovas. – Jeigu darbai atliekami neprofesionaliai, neatsižvelgiant į įvairių metalų tarpusavio sąveiką, nesilaikant technologijų, pasekmės būna prastos. Metalai, veikiami tarpusavio cheminės ir fizinės sąveikos, ima „vaikščioti“, ir, žiūrėk, tarp restauruoto automobilio detalių atsiranda tarpai, ima blogai užsidarinėti durelės prarandama geometrija  ir t.t. Ne taip jau reta, jog jau nudažius tokį automobilį, jo savininkas iš rimtų meistrų sužino:  nėra kitos išeities, kaip tik atstatinėti kėbulo geometriją. O tai yra nepigus malonumas“.
Pasak pašnekovo, neretai antikvarinio automobilio restauravimas būna panašus į klasikinio paveikslo kopijos darymą – meno kūrinį reikia sukurti iš naujo.Asociacija  „Retroklasika“ užsiima antikvarinės technikos išsaugojimu, puoselėjimu, jos demonstravimu įvairiuose renginiuose. Asociacija labiau orientuojasi į vakarietišką ikikarinę ar iki 1960 metų pagamintą techniką, bet nenuvertina ir neatsiriboja nuo jokių automobilių. Pačiai asociacijai priklauso ne vienas iki 1945 metų pagamintas automobilis, tarp jų ir kabrioletas „Lincoln Contitental“, kurio buvo pagamint tik ribota serija – viso labo tik 201 automobilis. Restauruojant šį automobilį, daugelis dalių buvo pagaminta rankomis. 

Asociacija „Retroklasika“ jau keleri metai iš eilės surengia savo automobilių parodas automobilių ralio varžybų Lietuvos Prezidentės taurei laimėti proga, glaudžiai bendradarbiauja su Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) taip pat yra šios federacijos narė, dalyvauja tarptautiniuose senovinių automobilių raliuose Lenkijoje , Vokietijoje , Čekijoje , Latvijoje , Estijoje. „Retroklasika“  taip pat rengia kitas savo  antikvarinių automobilių parodas,dalyvauja filmavimuose ir miestų šventėse , esant poreikiui, gali išnuomoti  klasikinių automobilių.
„Tai nėra komercinė veikla tikrąja to žodžio prasme, - sako pašnekovas. – Antikvarinių automobilių klubai ir asociacijos vargu ar yra ta sritis , kuri kada nors galėtų tapti rimtu verslu Lietuvoje. Visa tai iš esmės yra hobis, į kurį tenka investuoti dažnai negaunant jokios grąžos. Bet kadangi tai pakankamai  brangus hobis, ieškome būdų, kaip bent jau sumažinti dėl jo patiriamas sąnaudas“.      

Pasak Šarūno Žitkevičiaus, asociacijos „Retroklasika“  Kaune veikiančiose specializuotose  antikvarinių ir klasikinių automobilių restauravimo dirbtuvėse , galima atsirestauruoti bet kokį automobilį nuo pradžių iki galo t.y. pradedant kėbulo , salono ,variklio , greičių dėžės , važiuoklės ,elektrinės dalies ir baigiant chromuotų detalių restauravimu. Čia taip pat atliekamos periodinės senovinių automobilių priežiūros paslaugos ,konsultuojami  klientai  antikvarinių ir klasikinių automobilių pirkimo ir pardavimo klausimais, klubas teikia vertinimo paslaugas istorinės transporto priemonės sertifikatui gauti ir su visais tuo susijusiais klausimais.„Visiškai nesiruošiame taikyti mokesčio, kurį įprasti servisai linkę taikyti už automobilių stovėjimą pas juos, - pasakoja pašnekovas. – Mes puikiai suprantame, kad antikvarinio automobilio restauravimas yra ilgalaikis procesas – jau vien dėl poreikio ilgai laukti dalių“. „Automobilių restauravimo paslaugų poreikis didelis ir netoliese esančiose Vakarų Europos šalyse, - pasakoja pašnekovas. – Kokybiškai dirbantys Lietuvos restauratoriai vykdo užsakymus iš Vokietijos, Austrijos ,Prancūzijos , Skandinavijos šalių. Tokio poreikio priežastis paprasta: šių paslaugų kainos Norvegijoje viršija lietuviškąsias apie 4 kartus, o kokybė bent jau ne prastesnė“ .

Pašnekovas pasidžiaugė, kad pavyko suformuoti meistrų komandą, kuri būtina šiai veiklai. „ Esame pasirašę bendradarbiavimo sutartį su Kauno Technikos Kolegija  rengiant transporto, mechanikos ir mechatronikos srities specialistus , studentai atlieka pas mus praktikas , susipažįsta su automobilizmo pradmenimis ne „iš vadovėlio“, šypsosi „Retroklasikos“ vadovas. Tikimės, kad kai kurie studentai baigę studijas sugrįš pas mus.„Mūsų srities meistrai, kaip ir mes patys, turi turėti to savotiško lengvo išprotėjimo, nenoro susikoncentruoti vien į lengvus pinigus, - sako Šarūnas Žitkevičius. – Juk standartiškai mąstantis žmogus, prieš imdamasis tokio darbo, pagalvos, kiek „Golfų“ jis galėtų sutvarkyti per tą laiką, kol suremontuos vieną antikvarinį automobilį“. 

Asociacijos „Retroklasika“  Kaune veikiančiose specializuotose  antikvarinių ir klasikinių automobilių restauravimo dirbtuvėse , galima atsirestauruoti bet kokį automobilį nuo pradžių iki galo t.y. pradedant kėbulo , salono ,variklio , greičių dėžės , važiuoklės ,elektrinės dalies ir baigiant chromuotų detalių restauravimu. Čia taip pat atliekamos periodinės senovinių automobilių priežiūros paslaugos ,konsultuojami  klientai  antikvarinių automobilių pirkimo ir pardavimo klausimais, klubas teikia vertinimo paslaugas istorinės transporto priemonės sertifikatui gauti ir su visais tuo susijusiais klausimais

Šarūnas Žitkevičius
Tel.:+370 678 81336
Asociacija " Retroklasika"
Perlojos g. 43 ,Kaunas
www.classiccars4you.lt
E-mail.:sarunas@classiccars4you.lt

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/senos_masineles_man_labai_patinka_1/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.