Verslo kultūra laipsniškai keičiasi visuose sektoriuose – keičiasi technologijos, vartotojų ir darbuotojų poreikiai, keičiasi verslo aplinka. Darbo jėgai brangstant, verslas priverstas prisitaikyti ir ieškoti kitų taupymo metodų. Transporto sektorius tradiciškai buvo laikomas inertišku ir konservatyviu, tačiau pokyčiai vyksta ir čia. UAB Transaibė vadovas Vidas Kaziukaitis pasakoja apie permainas transporto bei pervežimų rinkoje ir apie tai, kaip įmonė susitvarko su iššūkiais.
 web1.jpg)
„Vairuotojas vairuotojui nelygu“ – kodėl svarbu rasti konkrečiam žmogui tinkamą poziciją
Šiandien, brangstant darbo jėgai, vis daugiau dėmesio skiriama darbuotojų pasitenkinimui darbu. Pirmoji sąlyga – kad pareigos atitiktų žmogaus poreikius, gyvenimo būdą, charakterį. „Vairuotojas vairuotojui nelygu, – pasakoja direktorius Vidas Kaziukaitis. – Mūsų įmonėje, vairuotojams siūlomos skirtingos pozicijos, pradedant kurjeriais, išvežiojančiais siuntas mieste, baigiant tolimųjų reisų vairuotojais.“
UAB Transaibė yra lyderiaujančios Lietuvoje siuntų tarnybos didžiausias subkontraktorius, teikia kompleksines paslaugas didiesiems prekyboms tinklams, taip pat užsiima duonos gaminių distribucija, teikia tarptautinių pervežimų paslaugas Vakarų Europos šalyse, o vairuotojams siūlo pačias įvairiausias pozicijas.
Kurjerio darbą renkasi jauni, komunikabilūs žmonės – kuriems patinka kasdien važiuoti nauju maršrutu ir bendrauti su klientais. Tolimųjų reisų vairuotojo darbas idealiai tinka introvertams – ypač, jei vaikai užaugę ir jiems nereikia kasdieninės priežiūros. Duonos išvežiojimas vyksta vieno regiono ribose, o nuolatiniai kontaktai su klientais perauga į ryšius, artimus draugystei. Prekybos tinklų aptarnavimas pasižymi savo specifika – tenka važinėti po visą Lietuvą.
„Šiandien, rinka keičiasi, žmonės nebesitaiksto su bet kuo, kas moka atlyginimą, nori komforto, nori gerai jaustis. Stengiamės kiekvienam vairuotojui rasti jo charakterį, jo poreikius atitinkančią poziciją, - tvirtina direktorius Vidas Kaziukaitis. – Visada kalbamės, klausiam, atsižvelgiam į amžių, į pomėgius, į šeimos situaciją ir kitus dalykus, įvertiname, kas žmogui geriausia, kad jis norėtų dirbti ir kad liktų pas mus.“
 web 2.jpg)
Lean sistema – nauda darbuotojui, įmonei ir klientui
Įmonėje yra diegiama Lean sistema, o tuo siekiama sukurti didesnę vertę klientui ir palankesnę darbo aplinką darbuotojams. Kaip tai daroma?
Vairuotojų darbo specifika tokia, kad jie dirba socialinėje izoliacijoje. Pirma, tai reiškia socialinių ir emocinių ryšių trūkumą. Antra, kolektyvas neveikia kaip komanda – vairuotojas, susidūręs su neaiškumais, neturi kieno paklausti ir kreipiasi į vadovą. Dėl to vairuotojai jaučia įtampą, taip pat prarandamas didžiulis darbuotojų potencialas – jų žinios, patirtis, gebėjimai patiems savarankiškai spręsti problemas – nes šiais įgūdžiais nėra dalinamasi.
Viena iš sėkmės strategijų yra horizontalių ryšių stiprinimas per neformalias priemones – bendrus renginius, mokymus, įvairias laisvalaikio veiklas. Darbuotojai geriau susipažįsta, dalijasi problemomis, patirtimi, o kai kyla klausimų – gali vienas kitam paskambinti. Taip atsisakoma biurokratijos, taupomas laikas, didinamas darbo efektyvumas, auga darbuotojų pasitikėjimas savimi ir pasitenkinimas darbu.
 web.jpg)
Naujos verslo kultūros principas – ne išnaudoti, o įgalinti
Lietuva nebėra pigios darbo jėgos šalis, taupymas darbuotojų sąskaita nepasiteisina, o konkurenciniu privalumu tampa maža darbuotojų kaita ir aukštas pasitenkinimas darbu. Tai pasiekiama pačius vairuotojus maksimaliai motyvuojant ir įgalinant.
„Vairuotojams akcentuojame, jog tai, kas naudinga įmonei, naudinga ir jums. Eko vairavimo programos padeda mažinti kuro sąnaudas. Vairuotojus skatiname pasisakyti, kur jie mato problemą ar gali pasiūlyti, kaip kažką padaryti geriau. Visi suprantame, kad efektyvesni sprendimai reiškia daugiau klientų, didesnes pajamas, didesnius atlyginimus,“ - teigia direktorius Vidas Kaziukaitis.
Į vairuotoją nežiūrima kaip į techninės užduoties vykdytoją, bet kaip į kompleksinės paslaugos tiekėją, naujiems darbuotojams organizuojami mokymai, supažindinama su darbo specifika, eko vairavimo principais, prekių atkrovimo ir iškrovimo niuansais, dokumentų pildymo tvarka, bendravimo su klientais ypatumais, o rezultatas – transportavimas vyksta sklandžiai, patenkinti klientai, patenkinti darbuotojai.
„Mūsų tikslas yra toks, kad darbuotojas, atėjęs į įmonę, pasiliktų čia ilgam, ir mums tai sekasi, - pasakoja direktorius Vidas Kaziukaitis. – Tie, kuriems šis darbas netinka, atkrinta po poros mėnesių, o dauguma lieka ir dirba po 10 ir daugiau metų. Nemažai žmonių padarė karjerą – didelę dalį administracijos sudaro darbuotojai, kuriuos užsiauginom iš savo vidinių resursų.“
UAB Transaibė nuo 2003 m. teikia krovinių pervežimo paslaugas Lietuvoje ir užsienyje. Kompanija priklauso tarptautinei transporto įmonių grupei cargoGO. Transaibės auto parke yra daugiau nei 200 vilkikų bei sunkvežimių ir 150 krovininių mikro autobusų. Įmonėje dirba daugiau nei 500 darbuotojų.
Transaibė yra lyderiaujančios Lietuvoje siuntų tarnybos didžiausias s subkontraktorius, taip pat užsiima duonos gaminių distribucija, teikia kompleksines transporto paslaugas didiesiems prekybos tinklams bei vykdo tarptautinius pervežimus ES šalyse.
Vidas Kaziukaitis, direktorius 
UAB Transaibė
Centrinė g. 2A, Ramučiai, Kauno raj., LT- 54466
Tel. +370 620 93002
El.paštas: info@transaibe.lt
www.transaibe.lt