Smagratis: kuo jis svarbus, kaip jį tausoti ir kaip remontuoti? | ||
Agresyvus vairavimas, manevravimas sausakimšame mieste, kartais tiesiog neatsakingas požiūris į savo automobilio priežiūrą gali prišaukti bėdą ir neplanuotas finansines išlaidas. Šįkart daugiau dėmesio skirsime labai svarbiai automobilio detalei – smagračiui, be kurio sankaba negali tinkamai funkcionuoti. GEOGRAFIJA NEAPSIRIBOJO LIETUVA Penkerius metus smagračius restauruojanti MB „Smagresta“ apie šį plieninį mechanizmą žino viską: įmonė atlieka lengvųjų automobilių, sunkvežimių ir autobusų smagračių ir sankabų kapitalinį remontą bei prekiauja sankabos antdėklais. Smagračiai restauruojami specialiai tam sukurtomis profesionaliomis technologijomis ir nuolat tobulinama įranga. Tai leidžia įmonei būti pirmai smagračių remonto srityje ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Airijoje. „Smagresta“ savo produkciją eksportuoja į Vokietiją, Ispaniją, Norvegiją, Švediją bei kitas ES šalis. „Kodėl pasirinkome būtent šią sritį? Tiesiog atsirado niša. Remontininkai nesugebėjo tinkamai atlikti smagračio remonto. Bandymai dažnai baigdavosi nesėkme, o mes turėjome ambiciją - neįmanomą paversti įmanomu“, – pasakojo mažosios bendrijos vadovas Edvinas Pinkevičius. SUGERIA SMŪGIUS IR KELIONĘ PADARO PATOGESNĘ E. Pinkevičius pažymėjo, kad daugelis naujesnių automobilių yra komplektuojami su sankaba, kuri savo konstrukcijoje turi plaukiojantį smagratį, angliškai vadinamą „Dual Mass Flywheel” (DMF). Plaukiojantis smagratis buvo sukurtas tam, kad automobiliuose su mechanine pavarų dėže sumažintų vibraciją ir garsus, kurie sukeliami jungiant pavaras bei sukabinant ratus su varikliu, kai atleidžiamas sankabos pedalas. Plaukiojantis smagratis priešingai nei paprastas, kuris padarytas iš vientiso metalo lydinio, sudarytas iš dviejų dalių: pirminės ir antrinės. Sankaba ir perdavimas nėra tiesiogiai sujungti su apatiniu variklio velenu, o sujungti per tam tikrą spyruoklių, sugeriančių smūgius ir vibraciją, sistemą. Plaukiojančio smagračio viduje, priklausomai nuo gamintojo ir jo konstrukcijos, yra tam tikra amortizavimo sistema ir guolis, kuris sankabos sukabinimo metu absorbuoja garsą, vibraciją ir leidžia švelniau perjungti pavaras, sumažindamas vibraciją ir skleidžiamą garsą. Dažniausiai šios sankabos naudojamos dyzeliniuose varikliuose, kur paprastai pavaros yra jungiamos didžiausio sukimo momento metu, o kai variklis dirba maksimalia galia, reikia labai švelniai atleisti sankabą, kad nejaustumėte trūkčiojimo, o važiavimas būtų patogus ir malonus. TAMPA KAIP NAUJAS Šiuolaikinės išmaniosios technologijos jau pasiekė beveik visas sritis, tačiau kalbant apie smagračių remontą, daug svarbesnės ne technologijos, o žmogaus įgūdžiai ir patirtis. „Remontuodami susiduriame su tuo, kad kiekvienas gedimas yra labai skirtingas, į kiekvieną mechanizmą turime žiūrėti labai preciziškai ir atsakingai. Joks kompiuteris to nepadarys taip, kaip patyrusio specialisto rankos“, – įsitikinęs E. Pinkevičius. Restauravimo metu smagratis atstatomas iki gamyklinių parametrų. Remontas yra, galima sakyti, vienintelė išeitis taupiems lietuviams: mat naujas smagratis labai daug kainuoja. „Tarkim, automobilis kainuoja 1000 eurų, o jo smagračio komplektas – 700 eurų. Tikrai labiau verta remontuoti “, – vaizdžiai skaičiuoja E. Pinkevičius. LAŠAS PO LAŠO – IR DĖŽĖS GEDIMAS Ne visuomet triukšmas iš smagračio parodo jo gedimą. Diagnozuoti nėra taip paprasta – kartais vairuotojai supainioja kitų automobilio sistemų gedimą su smagračio gedimu. Neįprasti garsai užvedant variklį, važiuojant arba išjungiant variklį dažniausiai susiję su galimo dviejų masių smagračio (DMF) gedimu. Tačiau triukšmą iš tikrųjų sukelia kiti šaltiniai, esantys DMF periferijoje. „Štai variklio užvedimo metu sklinda triukšmas (pvz. barškėjimas, tarškėjimas) iš DMF, sankabos, perdavimo srityje, variklio užvedimo procesas trunka ilgiau nei įprasta. Variklis iš karto po užvedimo nesklandžiai veikia. Gali būti, kad baterijos nepakankamai įkrautos, sugadintos arba su defektais, didelės varžos starterio ir generatoriaus elektros grandinėje, starteris sugadintas ar pažeistas. Dėl to starteris nepasiekia transport priemonės gamintojo nurodytų apsukų. Dėl mažo sukimosi greičio atsiranda didelės vibracijos dvimasio smagračio (DMF) srityje. Per ilgą laiką šios vibracijos sukelia dvimasio smagračio gedimą”, – galimą scenarijų pasakojo „Smagrestos“ vadovas. Neremontuojamas smagratis galiausiai sulūžta ir sukelia kitų sistemų sutrikimų grandinę. Vienas blogiausių scenarijų – visos pavarų dėžės arba variklio gedimas. VAIRUOKITE RAMIAU – SMAGRAČIUI TAI PATIKSPagrindinė smagračio gedimo priežastis – vairavimo stilius. Jeigu automobiliu važinėjama tik užmiestyje ir lygiu keliu, smagratis procese beveik nedalyvauja – jis tik sukasi, tačiau jo vidiniai komponentai nedirba. Smagratis dirba, kai automobilis juda iš vietos ir kai stabdoma. „Jeigu vairuodami staigiai greitėjate arba stabdote, smagratis dirba. Jeigu švelniai atleidžiate sankabą, smagratis gauna mažai apkrovos. Jeigu jūsų vairavimo stilius agresyvus, smagratis tarnaus žymiai trumpiau“, – pabrėžė E. Pinkevičius.
El. paštas: info@smagresta.lt Tel. +370 60025051 | ||
Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/smagratis_kuo_jis_svarbus_kaip_ji_tausoti_ir_kaip_remontuoti/ ©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. |