Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Tolimųjų reisų vairuotojo profesija

   2015-10-08

Apie tolimųjų reisų vairuotojo darbą galima išgirsti daug atsiliepimų: vieni gąsdina, kad darbas sunkus ir varginantis, kiti užtikrintai teigia, kad tai yra profesija, kurios jie nekeistų į jokią kitą.Verta ar neverta tapti tolimųjų reisų vairuotoju?
Tolimųjų reisų vairuotojo darbo specifika
Tolimųjų reisų vairuotojas - žmogus, šimtus ar tūkstančius kilometrų gabenantis jam patikėtą krovinį į numatytą paskirties vietą. Galimos įvairios kryptys: dažniausiai keliaujama po Europos šalis bei įvairius Rusijos regionus. Kelionės trukmė visuomet priklauso nuo parinkto maršruto, todėl, lankant netolimas valstybes, per mėnesį vairuotojas gali įvykdyti 3-4, o esant sudėtingam ir ilgam maršrutui - tik 1-2 reisus. Darbo pobūdis visiems vairuotojams yra labai panašus: Lietuvoje į vilkiką pakraunamas krovinys ir vairuotojas jį turi pristatyti į reikiamą vietą. Kai krovinys pasiekia gavėją ir sutvarkomi visi reikalingi dokumentai, į vilkiką pakraunamas naujas krovinys, kuris yra pargabenamas atgal į gimtinę. Kuo greičiau nuvežami ir parvežami kroviniai, tuo greičiau galima imtis naujo užsakymo, todėl galimybė gauti solidesnį atlyginimą yra didesnė. Bet reikia nepamiršti, kad tolimųjų reisų vairuotojas negali važiuoti visą parą be sustojimo - darbo ir poilsio laikas yra griežtai reglamentuotas: per parą galima važiuoti 9 valandas, o dirbti leidžiama 6 dienas per savaitę.
Kaip tapti tolimųjų reisų vairuotoju?
Aptarta darbo specifika daugeliui yra labai patraukli - norinčiųjų tapti tolimųjų reisų vairuotojais yra išties nemažai. Taigi, nuo ko reikėtų pradėti? Visų pirma - reikalingas B kat. vairuotojo pažymėjimas. Jei jį jau turite ir esate ne jaunesnis nei 21 metų, jums reikia įgyti C ir CE kategorijas, kurios suteikia teisę vairuoti sunkvežimį bei priekabą. Tai dar ne viskas. Nuo 2009m. rugsėjo 10 d, remiantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyvomis, kiekvienas būsimasis tolimųjų reisų vairuotojas turi įgyti pradinę profesinę kvalifikaciją kroviniams vežti (vairuotojo pažymėjime prie atitinkamos kategorijos ši kvalifikacija žymima E 95 kodu). Pradinę profesinę kvalifikaciją kroviniams vežti bei C, CE kategorijas galima įgyti ir nuo 18 metų, tik kursų trukmė ilgėja dvigubai. „Svarbu žinoti ir tai, kad ši kvalifikacija turi būti atnaujinta periodiškai kas 5-erius metus specialiuose 1 sav. periodinio mokymo kursuose“, - komentuoja UAB „Rigveda“ vadovas Rimvydas Krocas. C ir CE kategorijų bei E 95 kodo kursai organizuojami ne viename mokymo centre ar vairavimo mokykloje. Kaip išsirinkti, kur geriausia mokytis? Visada verta rinktis laiko patikrintą, didelę, žinomą mokyklą ar mokymo centrą - tikėtina, kad mokymo kokybė bus kur kas aukštesnė, palankesnės atsiskaitymo sąlygos, mokomųjų automobilių parkas toks pat kaip ir „VĮ Regitra“. UAB ,,Rigveda“ - vienas didžiausių ir lyderiaujančių vairavimo mokymo centrų Lietuvoje, siūlantis būsimiems tolimųjų reisų vairuotojams palankiausiomis sąlygomis įgyti norimą kvalifikaciją. Atsakingas požiūris į kiekvieną klientą bei dėmesys kokybei leido jiems sukaupti ilgametę 23 metų vairavimo mokymo patirtį. UAB ,,Rigveda“ sėkmingai dirba Kaune, Jonavoje, Prienuose, Ukmergėje, Šakiuose, Kėdainiuose, didžiuojasi subūrę profesionalią administracijos, vadybos, dėstytojų bei vairavimo instruktorių komandą. Gera patirtimi bei rezultatais visuomet norisi dalintis, todėl šis mokymo centras stengiasi nuolat tobulėti ir plėsti savo veiklą. „Rigveda“ turi net 13 filialų visoje Lietuvoje, įmonėje yra daugiau kaip 50 mokomųjų, įvairių kategorijų transporto priemonių, kuriomis mokome mokinius praktinio vairavimo, be to, įmonė garsėja tuo, kad net 65 procentai ją baigusių mokinių egzaminus išlaiko iš pirmo karto, be abejo, sėkmę lemia ir motyvuoti mokiniai. Mokymo centras „Rigveda“ per metus paruošia daugiau kaip keturis tūkstančius įvairių kategorijų vairuotojų, sėkmingai bendradarbiauja su visų miestų Lietuvos darbo biržomis, tad pasirašius trišales sutartis (bedarbio statusą turintiems asmenims, Lietuvos darbo biržai ir darbdaviams), sėkmingai pabaigę mokslus asmenys integruojami į darbo rinką. Kadangi mokymo centras „Rigveda“ yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį su viena didžiausių transporto ir logistikos kompanijų Kaune „Hoptransa“, mokiniai, kurie baigia C ir CE kategorijų mokymus bei įgyja pradinę profesinę kvalifikaciją kroviniams vežti (EU 95 kodas), gauna galimybę įsidarbinti iš karto po mokymų. O jei vairuotojas planuoja keliais transportuoti ADR krovinius, tuomet jo laukia dar vieni papildomi kursai – ADR kvalifikacijai įgyti.Čia susiduriama su keturiais skirtingais kursų moduliais (A1, A2, A3 ir A4), kuriems, kiekvienam atskirai, būsimas vairuotojas turi skirti laiko ir lėšų. Pasak „Rigveda“ mokymo centro mokymų vadovo, 2014 m. Inspekcijoje kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, A1 (pagrindinio) kurso egzaminą laikė iš viso 3050 asmenų bei buvo išduota 1660 ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimų. Tai reiškia, kad sudėtingesniam transportavimui ryžtasi dar mažesnis procentas vairuotojų. UAB ,,Rigveda“ mokymo centras taip pat ruošia ir ADR pavojingų krovinių vairuotojus (A1, A2, A3, A4) bei ADR saugos specialistus (M, M1, M2, M3, M4, M5)..Mūsų mokymo centre egzaminams pasiruošę mokiniai, 76 % VKTI juos išlaiko iš pirmo karto. „Būtina paminėti ir tai, kad tolimųjų reisų vairuotojo profesija šiuo metu yra viena paklausiausių -didžiausiuose Lietuvos miestuose vairuotojų visada trūksta“, - sako UAB „Hoptrans“ transporto vadovas Rimgaudas Pauliukaitis. Žinoma, pasitaiko atvejų, kai patirties neturintys vairuotojai susiduria su įsidarbinimo sunkumais, tačiau įdėjus šiek tiek pastangų darbą gali rasti ir vairuotojai be patirties. Tolimųjų reisų vairuotojai reikalingi ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, tad tie, kurie išties myli savo darbą, gali bandyti laimę ir svetur.
Su kokiais sunkumais susiduria tolimųjų reisų vairuotojas?
Kad ir kur dirbtų tolimųjų reisų vairuotojas - Lietuvoje ar užsienyje - dažniausiai tenka susidurti su tais pačiais sunkumais. Neverta slėpti: kaip ir kiekviename kitame darbe, taip ir šiame - yra ir neigiamų darbo pusių. Vienas iš didesnių išbandymų - mityba kelionės metu: ji yra nereguliari ir toli gražu ne tokia visavertė, kokia galėtų būti. Visgi labiausiai vairuotojus kankina artimųjų ilgesys: ne visi lengvai susitaiko su tuo, kad savo šeimą mato tik laisvadieniais. Be to, šią problemą galima išspręsti ir kitu būdu. „Buvo atvejų, kai vyras su žmona kartu ateidavo registruotis į C ir CE kategorijos bei 95 kodo kursus ir abu planuodavo dirbti tolimųjų reisų vairuotojais, kadangi ir jų tėvai dirbo tokį patį darbą“, - pasakojo vieno didžiausių vairavimo mokymo centrų Lietuvoje „Rigveda“ atstovė Giedrė. Ji akcentavo tai, kad didelė dalis tolimųjų reisų vairuotojų, atvykstančių į periodinius kursus prasitęsti pradinės profesinės kvalifikacijos kroviniams vežti, savo darbu tiesiog gyvena - tai jų gyvenimo būdas, į kurį per laiką įtraukiami ir kiti šeimos nariai.
Pozityvios tolimųjų reisų vairuotojo darbo pusės
Ir ne be reikalo ši profesija taip įtraukia! Pozityvių darbo pusių yra kur kas daugiau nei neigiamų. Visų pirma, darbas yra gerai apmokamas: tokių pajamų negauna ne tik trumpųjų reisų vairuotojai, bet ir daugumos kitų specialybių atstovai. Dažniausiai tolimųjų reisų vairuotojo alga svyruoja nuo 1000 iki 2000 eurų, priklausomai nuo to, kiek darbo patirties yra sukaupta, į kokią šalį vykstama, ir nuo to, kiek įmonė yra pasirengusi mokėti savo darbuotojams. Įprastai mokamas bazinis atlyginimas bei dienpinigiai.Įgyti šią profesiją motyvuoja ne tik pinigai. Ne mažiau patraukli ir galimybė apsilankyti kitose šalyse. Ne kiekvienas gali sau leisti daug ir dažnai keliauti, o tolimųjų reisų vairuotojas didesnę dalį laiko praleidžia ne Lietuvoje, o užsienyje, tad gali susipažinti su įvairiais Europos (ir ne tik) miestais. Be to, ši profesija puikiai tinkama asmenims, mėgstantiems dirbti savarankiškai. Turbūt ir jūs pažįstate bent vieną žmogų, kuris neįsivaizduoja savo gyvenimo be automobilio? Tokiu atveju, ne tik įgyjama galimybė vairuoti didžiulį, galingą vilkiką, bet ir dienos leidžiamos užsiimant mėgstamiausia veikla – vairavimu.

 

Rimvydas Krocas
UAB „Rigveda” direktorius
Laisvės al. 45, Kaunas, 8 656 17119
rimvydas@rigveda.lt, www.rigveda.lt



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 19 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite