Šiuolaikinių automobilių plaučiais vadinami turbokompresoriai arba paprasčiau – turbinos genda dėl įvairiausių priežasčių. Remontuoti turbiną kainuoja kelis kartus pigiau nei pirkti naują, tačiau  jos remontas, anot specialistų, yra sudėtingas procesas, todėl jį patikėti verta tik patikimiems meistrams.

 

 

Žalos pridaro svetimkūniai

Turbokompresorius – techniškai gana sudėtingas prietaisas, nes jo detalėms tenka atlaikyti itin aukštą išmetamųjų dujų temperatūrą, labai dideles apsukas (kartais iki 150-180 tūkstančių  per minutę), agresyvius išmetamųjų dujų cheminius junginius. Todėl nenuostabu, kad turbinos genda, o gedimų priežastys yra labai įvairios.

 

Pavyzdžiui, dėl seno ar netinkamo variklio tepalo turbinos velenėlis gali perkaisti ir sugesti. Dėl nešvarumų, patekusių į turbiną kartu su tepalu, sudyla ašelė, atsiranda disbalansas, pradeda pratekėti alyva ir tepimo sistemoje krenta slėgis.

 

Turbokompresoriai genda ir dėl mechaninių pažeidimų. Kadangi turbinos sparnuotės sukasi labai dideliais sūkiais, todėl kiekvienas svetimkūnis turbinos viduje padaro labai daug žalos. Į turbinas svetimkūniai gali patekti pro pažeistą oro filtrą, kuris praleidžia mechanines oro priemaišas (smėlio dulkes, mažus akmenukus). Turbiną taip pat gali sugadinti oro tiekimo sistemoje aplaidesnių meistrų palikti varžtai ar veržlės - jie varikliui dirbant atskrieja į turbinos šaltos dalies sparnuotę ir ją pažeidžia. Šiuo atveju sparnuotės nuolaužos net gali patekti ir į patį variklį, jį sugadinti.

 

Karštos dalies sparnuotę dažniausiai sugadina iš paties variklio atskriejusios metalinės nuolaužos – tai gali būti vožtuvų, lizdų ar žiedų nuotrupos.

 

 

Dyzelinių variklių turbinoms kenkia ir prastos kokybės kuras. Dyzeline esančios kenksmingos sudegusios medžiagos atskrieja ir prilimpa prie turbinos sienelių. Susidariusios apnašos strigdo sparnuotę, kintamą geometriją, dėl padidėjusios temperatūros gali lūžti turbinos ašis.

 

„Dažnai pasitaiko, kad sugedusias turbinas vairuotojai bando sutvarkyti patys ar tai padaryti paprašo pažįstamų meistrų, neturinčių tinkamos kvalifikacijos ir įrangos. Geriau taip nesielgti, nes turbina yra viena sudėtingiausių automobilio detalių, tad ir jos remontui turi būti skiriamas atitinkamas dėmesys“, - patarė bendrovės „Šalvis“ specialistai. Ši Kauno rajone, Linksmakalnyje veikianti bendrovė remontuoti turbinas pradėjo prieš daugiau nei 20 metų ir Lietuvoje yra didžiausią patirtį turinti serviso įmonė, vykdanti tokią veiklą.

 

Gedimą išduoda ir dūmai, ir garsas

Anot „Šalvio“ meistrų, dažniausiai pasitaikantys turbinų gedimai yra trūkęs jų korpusas, pažeista šaltos pusės sparnuotė, pažeista karštos pusės sparnuotė, sudilę slydimo guoliai, išdilusi ašelė, jos metalas pažeistas dėl netinkamo tepimo ir aušinimo.

 

Turbinos gedimą vairuotojas gali įtarti, jei iš automobilio duslintuvo pradėjo veržtis juodi arba balti bei melsvi dūmai, sunaudojama daugiau variklio tepalų, iš turbokompresoriaus sklinda neįprasti garsai, sumažėja variklio galia, padidėja kuro sąnaudos.

 

Jei vairuotojas pradeda įtarti, kad turbina sugedo, jam patariama vykti į patikimą autoservisą, kuriame turi būti atlikta visapusiška diagnostika. Tai reiškia, kad turbina turi būti išbandoma įvairiomis sąlygomis: taip patikrinama, kuri dalis iš tiesų yra sugedusi, ar nėra susijusių dalių gedimų. Pavyzdžiui, turbina gali neveikti dėl nefunkcionalaus oro filtro: tuomet reikia keisti jį, o ne turbokompresorių.

 

Jei atrandamas turbinos gedimas, ji yra išimama iš transporto priemonės ir išardoma, rastas gedimas pataisomas arba sugedusi detalė pakeičiama. Po to turbinų kriauklės (korpusai) ir kitos detalės yra nuvalomi ir nusmėliuojami, kad nebūtų jokių svetimkūnių, turbinos ašelė bei jos centrinė dalis („kartridžas“) yra subalansuojamos. Tuomet visos dalys yra patikrinamos, surenkamos ir turbina įdedama į transporto priemonę.

 

„Šalvio“ dirbtuvėse restauruotos turbinoms suteikiama vienerių metų garantija, taip patvirtinant, kad suremontuota turbina veiks puikiai.

 

Įranga užtikrina operatyvumą

Suremontavus turbiną būtinai reikia surasti ir pašalinti priežastis, dėl kurių ji sugedo. Be to, siekiant, kad nepasikartotų tie patys gedimai, po remonto būtina pakeisti tepalus, oro bei tepalo filtrus, pamatuoti tepalo slėgį, patikrinti tepimo sistemos ir kitų mazgų būklę.

 

Pasirinkti autoservisą „Šalvis“ turbinų remontui verta dėl patikimumo – turbinos reguliuojamos naudojant naujausią turbinų reguliavimo stendą,  ir dėl operatyvumo – turbinas remontuoja ilgametę patirtį turintys meistrai.

 

„Turbinų remontui naudojame tikrinimo ir balansavimo stendus, elektroninius valdiklių skanerius. Turime ir pilną metalo apdirbimo cechą, kuriame išsukame nutrūkusias smeiges, šlifuojame turbinų precizinius paviršius, privedame prie tikslių remontinių matmenų, atstatome pažeistas plokštumas“, - vardijo „Šalvio“ meistrai.

Šiame servise remontui priimami tiek automobiliai su sugedusiais turbokompresoriais, tiek nuimtos turbinos.

 

Šiuo metu pagrindiniai „Šalvio“ klientai yra ne tik Kauno, bet ir Klaipėdos, Šiaulių bei kitų miestų autoservisai, transporto įmonės, taip pat ūkininkai, fiziniai asmenys. Per daugiau nei 20 metų bendrovė sukaupė didelę patirtį, dirba tik su aukštos kokybės detales tiekiančiomis įmonėmis, tad gali užtikrinti atliekamų darbų kokybę.

 

Visų rūšių turbinų restauravimas, sunkiojo transporto remontas, industrinių variklių taisymas.

 

 

 

UAB „ŠALVIS“

Sandėlių g. 11, Linksmakalnis, Kauno raj.

Tel. +370 37 566297; +370 688 86898

El. p. info@salvis.lt

www.salvis.lt

 

 
 Nuoroda: http://www.jumsinfo.lt/lt/straipsniai/turbinu_remontas_ka_reikia_zinoti/
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos.