Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Vairo kolonėlė: jei tvarkėte traukes, būtinai pakeiskite apsaugines gumas

   2013-09-25

Keičiant ar restauruojant vairo traukes, būtina pakeisti ir vairo kolonėlę saugančias gumas. To nepadarius, vairo kolonėlės velenas ilgainiui pradeda rūdyti ir sugenda.
Keičiant ar restauruojant vairo traukes, vairo kolonėlės senos apsauginės gumos dažnai pažeidžiamos. To pažeidimo gali net nesimatyti, bet net ir nedidelės skylutės pakanka, kad pro ją į vidų patektų drėgmė. Sukiojant vairą, drėgmė ir purvas pro tą skylutę įtraukiami į aplink vairo kolonėlę esančias ertmes. Nuo drėgmės surūdija vidinės detalės ir pažeidžiami riebokšliai. Per pažeistus riebokšlius iš vairo kolonėlės cilindro išteka vairo stiprintuvo skystis.  
„Problema labai panaši, kaip su pusašių šarnyrais, dar vadinamais „granatų“  vardu, - pasakoja Evaldas Banys, UAB „Vairoma“ direktorius. – Pažeidus juos saugančias gumas, šie šarnyrai irgi sugenda. Tik tiek, kad pusašių šarnyrų problemos žinomos visiems servisų darbuotojams ir daugeliui vairuotojų, o į vairo kolonėlių gumų pažeidimą dažnas numoja ranka.  Kai į mūsų servisą atvažiuoja žmogus su vairo kolonėlės problemomis, iš karto klausiame: ar nebuvo neseniai pakeistos  vairo traukės? Dažnai paaiškėja, kad taip: traukės pakeistos, o gumos paliktos tos pačios. Neretai taip rekomenduoja daryti ir mažiau patyrę meistrai: jiems atrodo, kad gumos išliko sveikos, tad galima sutaupyti. Bet iš tiesų tai yra ta vieta, kur taupantis praranda dar daugiau. Gumos kainuoja apie 20 litų, o suremontuoti  vairo kolonėlę gali kainuoti apie tūkstantį litų“.
Vairo kolonėlių apsauginės gumos gali būti pažeidžiamos ir atliekant ratų suvedimą. Bėdos gali pridaryti vien bandymas nuimti jas ir pasižiūrėti, ar po jomis viskas tvarkoj.
Pažeidus vairo kolonėlės cilindro galuose esančius guminius žiedus (riebokšlius), iš cilindro išbėga tepalas. Tepalui išbėgus, po kurio laiko sukiojant vairą ima girdėtis zyzimas – vairo kolonėlės siurblyje trūksta tepalo. Taip vairo kolonėlės gedimą galima pačiam pajusti, jei kolonėlė hidraulinė. Specialistas pataria: jeigu jau taip atsitiko, o važiuoti dar kurį laiką būtina, reikia nuolat papildyti tepalo. Važinėjant be tepalo, gali iš rikiuotės išeiti siurblys.
„Pastaruoju metu vis daugiau naujų automobilių modelių, kuriuose hidraulinės vairo kolonėlės yra pakeistos elektrinėmis, - pasakoja pašnekovas. – Pažeidus gumas tokiose kolonėlėse, vanduo patenka ant elektrinių dalių, ir jos sugenda – tada tenka keisti visą vairo kolonėlę, nes kol kas sunku gauti atsarginių dalių“.         
Pasitaiko, kad vairo kolonėlės ima barškėti: tai reiškia, kad atsilaisvino kolonėlė ar nurūdijo dantys, įvorės. Trinktelėjus per duobę, gali atsilaisvinti prispaudimo spyruoklė, o vairuotojas nieko neįtardamas važinėja toliau. Viskas baigiasi tuo, kad išsidaužo centrinis vairo kolonėlės dantračio dantukas. Iškart nesutvarkius gedimo, gali tekti keisti kolonėlę, tai kainuos žymiai brangiau nei sureguliuoti.
Norint išvengti didelių problemų, protinga atvažiuoti į servisą ne tik pajutus problemą, kartkartėmis tikslinga vairo kolonėlę patikrinti ir profilaktiškai.
UAB „Vairoma“ yra viena iš nedaugelio Lietuvoje vairo kolonėlių remonto įmonių, čia dirba 10 metų šios srities patirtį turintys meistrai. Įmonės specialistai patys sukonstravo stendą, skirtą vairo kolonėlių gedimų diagnostikai, tai dažnai pagreitina ir atpigina remontą. Šio stendo pagalba galima patikrinti ir išimtas iš automobilio, ir jame esančias kolonėles.

1. Pažeidus vairo kolonėlės cilindro galuose esančius guminius žiedus (riebokšlius), iš cilindro išbėga tepalas. Tepalui išbėgus, po kurio laiko sukiojant vairą ima girdėtis zyzimas – taip vairo kolonėlės gedimą galima pačiam pajusti, jei kolonėlė reguliuojama hidraulinės sistemos pagalba.
2. Pastaruoju metu vis daugiau naujų automobilių modelių, kuriuose hidraulinės vairo kolonėlės yra pakeistos elektrinėmis. Pažeidus apsaugines gumas tokiose kolonėlėse, vanduo patenka ant elektrinių dalių, ir jos sugenda – tada tenka keisti visą vairo kolonėlę.

Evaldas Banys
UAB Vairoma direktorius
Kaunas, Vandžiogalos g. 106B
Tel. 8 611 44994
www.vairokoloneles.lt



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 04 19 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite