Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI INDUSTRY TOP LITHUANIA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Auto straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Vairuotojų egzaminavimas – tik realiame eisme

   2017-10-09

Būsimi vairuotojai turi gebėti statyti automobilį realaus eismo sąlygomis, todėl jau nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. „Regitra“ lengvųjų automobilių, B kategorijos, vairuotojų įgūdžius tikrina ne egzaminavimo aikštelėse, bet realiame eisme.

Nuo 2015 metų įmonė palaipsniui mažino lengvųjų automobilių aikštelėje atliekamų pratimų skaičių ir dalis jų jau buvo perkelta bei atliekama realiame eisme. Šie pokyčiai atlikti įvertinant tai, jog eismas yra kintantis ir mokymasis neturėtų būti koncentruojamas tik į meistrišką transporto priemonės valdymą, bet ir į tai, kaip vairuotojas geba reaguoti į iškilusias situacijas ar pavojus tikrame eisme.

„Tai nėra absoliuti naujovė, jau kurį laiką žingsnis po žingsnio ėjome link šio sprendimo. Būsimiems vairuotojams neverta mokytis pagal gaireles, kurių realiame eisme nėra. Todėl labai svarbu juos išmokyti parkuotis mieste, automobilių aikštelėse, kiemuose tarp kitų automobilių. Taip būsime užtikrinti, kad išlaikę egzaminą vairuotojai sugebės statyti automobilį ten, kur jie važiuos kiekvieną dieną. Taigi egzamino perkėlimas į realų eismą leidžia geriau paruošti būsimus vairuotojus, o tai reiškia, jog, įgiję vairuotojo pažymėjimą, kelyje jie jausis saugiau ir užtikrinčiau. Tai yra visiškai normali praktika Vakarų Europoje“, – teigia „Regitros“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Praktinio vairavimo egzamino metu užduotys išliko tokios pat kaip ir aikštelėje: parkavimas lygiagrečiai, statmenai ir įstrižai, apsisukimas ribotame plote, važiavimas siauru vingiu su posūkiu (T forma) ir įkalnė. Taip pat, kaip ir prieš tai, atsitiktiniu būdu sistema atrenka vieną parkavimosi būdą kiekvienam kandidatui atskirai. Egzaminuojamas asmuo, statydamas automobilį įstrižai arba statmenai, gali rinktis, kaip parkuoti automobilį – priekiu ar galu. Tačiau svarbu, jog atliekant šiuos pratimus išvažiuojama būtų priešinga kryptini nei įvažiuota. Tuo tarpu statant automobilį lygiagrečiai, privalu tą daryti atbulomis.
„Mes siekiame į vairavimo egzaminą žiūrėti kiek plačiau. Aikštelėse parkavimosi vieta jau būna iš anksto paruošta, o štai realiame eisme vairuotojas turi pats nuspręsti, kur jam geriau pasistatyti automobilį. Šiandien mes duodame šiek tiek laisvės asmeniui, egzaminuotojas tik nurodo, kad, pavyzdžiui, reikia prisiparkuoti štai šioje aikštelėje, galbūt susiaurina pasirinkimą iki poros eilių, tačiau esmė ta, jog žmogus gali pats rinktis, kokia vieta jam patogiausia. Taigi tinkamų sprendimų priėmimas taip pat yra labai svarbus vertinant vairavimo egzaminą“, – įsitikinęs S. Šuminas.
Tikrinant egzaminuojamo asmens automobilio statymo įgūdžius, yra viena svarbi sąlyga – parkuoti prašoma ten, kur yra nubrėžtos linijos arba stovi bent vienas automobilis. Taip pat, jei kandidatas mato, jog automobilis netelpa į jo pasirinktą pirminę parkavimosi vietą, jis gali pasitaisyti pasirinkdamas kitą ir tai nėra laikoma klaida.
„Mes turime kompetentingus egzaminuotojus, kurie yra apmokyti stebėti vairuotojo elgesį bei priimti būtinus sprendimus ir taip išvengti avarinių situacijų. Nėra jokio pagrindo baimintis, jog egzaminuojamieji gali apibraižyti ar aplamdyti aikštelėse stovinčius automobilius. Juk didesnė grėsmė, jei vairuotojas parkuotis mokysis pats vienas, o ne su patyrusiu asmeniu“, – mano „Regitros“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
S. Šumino teigimu, šis pasikeitimas taip pat leidžia priartėti prie socialaus vairavimo. Būsimi vairuotojai statant automobilį turi galvoti apie kitus o, svarbiausia, netrukdyti jiems.
„Dažnai pamirštame, jog kelyje esame ne vieni. Labai svarbu nuo pat atsisėdimo už vairo momento pradėti ugdyti eismo kultūrą, rodyti gerą vairuotojo elgsenos pavyzdį. Kai kalbame apie automobilio parkavimą, mokiniai mokomi pasistatyti automobilį taip, jog jis netrukdytų aplinkiniams bei šalia tilptų kiek įmanoma daugiau kitų transporto priemonių“, – sako S. Šuminas.
Atkreiptinas dėmesys, jog dėl aikštelių atsisakymo praktinio vairavimo egzamino kaina nesikeitė ir išliko 31 Eur. Egzaminas vidutiniškai trunka iki valandos.
Sunkvežimių, motociklų, lengvųjų automobilių su priekaba ir kitų tipų transporto priemonių specialiųjų važiavimo manevrų atlikimo egzaminai ir toliau vyksta „Regitros“ aikštelėse.

VĮ„REGITRA“
Komunikacijos skyrius
komunikacija@regitra.lt
www.regitra.lt



Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2024 03 27 
Kontaktai: tel. +370 670 316 00, faks. +370 670 316 00, Kaunas. El.paštas
©2005-2024. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite