Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA PAIEŠKA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI KARJERA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Technika info straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Visa tiesa apie elektros variklių naudingumo klases

   2018-05-15

Per pastaruosius kelerius metus įvykę pokyčiai elektros variklių naudingumo standartuose sukėlė nemažai diskusijų. Senuosius variklius pakeitus naujais – aukštesnio naudingumo koeficiento varikliais, dažnai nustembama, kodėl gaunamas didesnis elektros energijos suvartojimas negu buvo prieš tai. Elektros pavarų produkciją ir serviso paslaugas tiekiančios įmonės UAB „BEVI“ vadovas Andrius Šimas papasakojo, kada verta investuoti į aukštesnio naudingumo koeficiento elektros variklį ir kaip jį tinkamai pasirinkti, kad šis tarnautų ilgai ir efektyviai.

Naudingumo koeficientas – dar ne rodiklis

2011 metais Europos komisijai patvirtinus reglamentą visi iki tol EFF2 varikliai buvo pervadinti į IE1 naudingumo klasės variklius. Naudingumui didėjant, atitinkamai varikliai pavadinti IE2, IE3, ir t.t. Bet naudingumo klasė dar nėra rodiklis, kiek energijos vartoja variklis. „Bendrai paėmus tai atliekamo naudingo darbo rodiklis. Naujiems įrenginiams pagal dabartines ES taisykles, jei variklis yra iki 0,55 kW, leidžiama naudoti IE1 naudingumo klasės variklius, nuo 0,75 kW, jei jungiame tiesiogiai nuo tinklo - tik IE3 klasės variklius. IE2 elektros varikliai leidžiami tik valdant dažnio keitikliu“, - techninius elektros variklių naudingumo koeficientų reikalavimus aiškino įmonės vadovas.

Elektros variklių naudingumas dažnai lyginamas su elektros lemputėmis. „Jei kaitrines lemputes pakeitėme taupiosiomis-liuminescencinėmis, sutaupėme kokius 4 kartus. Jei geru LED – sutaupėme 5-6 kartus. Tuo tarpu su elektros varikliais yra šiokia tokia komedija. Su kiekvienu naudingumo klasės pakėlimu, nuostolius sumažiname 15 procentų. Bet naudingumas skaičiuojamas pagal atliktą naudingą darbą. Visi asinchroniniai elektros varikliai sukasi su tam tikru praslydimu iki sinchroninio greičio. Kreipti dėmesį į naudingumo koeficientą verta tuomet, kai turime grįžtamąjį ryšį nuo atliekamo darbo“, - pasakojo A.Šimas. Pavyzdžiui: elektros variklis prijungtas prie siurblio, kuris atlieka naudingą darbą, tai yra pumpuoja vandenį. Vamzdyne esantis slėgio daviklis jaučia, kiek sistemoje pakilo spaudimas, ir atitinkamai dažnio keitikliu yra mažinamas variklio greitis, o pasiekus tam tikrą maksimalų slėgį, siurblio variklis visiškai sustabdomas ir perjungiamas į budėjimo režimą. „Šiuo atveju atliekamas darbas, kuris yra sekamas. Kai reikia, variklis yra sustabdomas ir jis nenaudoja elektros energijos daugiau negu reikia. Bet jei kalbėtume apie kokį nors paprastą prietaisą, pavyzdžiui, elektrinį galąstuvą, kurį paleidome ir jis sukasi, tai ar jis suksis 2900 kartų per minutę ar 2800 kartų per minutę, mus nebus jokio skirtumo. O elektros energijos aukštesnės naudingumo klasės variklis, greičiausiai, tokiu atveju, suvartos daugiau. Todėl galima teigti, kad naudingumo koeficientas turi įtakos elektros energijos suvartojimui tik tada, kai įrenginyje įmontuota automatizuota valdymo sistema didinanti arba mažinanti elektros variklio greitį pagal poreikį“, - sakė UAB „BEVI“ direktorius. Remiantis apskaičiavimais, tokiuose įrenginiuose naujas elektros variklis (IE3 naudingumo klasės), jeigu jis dirba apie 8 darbo valandas per dieną, 5 dienas per savaitę, atsipirks maždaug per 4-5 metus, o jei įrenginys dirba beveik visą parą ir ištisus metus, pavyzdžiui, vandens sistemos siurbliai gyvenvietėje, atitinkamai atsipirks per 1,5 metų. Tokiu atveju keisti elektros variklį į aukštesnio naudingumo koeficiento - iš tiesų verta. „Seni IE1 klasės varikliai suvartoja daugiau energijos protingoje sistemoje ir eksploatuojami sunaudoja daugiau elektros energijos. Nauji varikliai padaro mažiau išlaidų ir per 1,5 metų atsiperka, jei variklis naudojamas visą parą ištisus metus“, - teigė specialistas.

Nusidėvėjimas ir kiti aspektai

Energinis elektros variklių naudingumas – ne vienintelis aspektas, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį. Ką daryti, kad variklis ilgai tarnautų? „Elektros variklių amžius skirstomas į dvi dalis – mechaninį nusidėvėjimą ir elektrinį. Mechaninis - tai guoliai, kuriuos, varikliui dirbant nuolatos arba 8 valandas per parą, rekomenduojama keisti po dviejų metų. Elektrinis nusidėvėjimas – tai vadinama izoliacija, kurios skaičiuojamasis amžius 5-10 metų priklausomai nuo naudojimo būdo. Nors tai ne rodiklis, kad variklis ir po 10 metų sustos“, - teigė A.Šimas. 

Labai svarbu pasikonsultuoti su specialistais ir išsirinkti tai, ko iš tiesų reikia, kad paskui nereikėtų permokėti. „Jei kas nors prisimena senuosius dar tarybinius laikus, kai elektros variklis veikdavo kelis dešimtmečius, reikia pabrėžti, kad ten logikos daug nebuvo. Paskaičiuodavo, kokio galingumo variklio reikia, o paimdavo ne viena pakopa didesnį, bet dviem. Parinkto dvigubai didesnės galios variklio tuščiosios eigos sąnaudos yra didesnės negu susidarančios dėl apkrovos. Toks variklis dirba tuščia eiga, jis vartoja daug daugiau energijos. Dėl to sukuriamos išlaidos per keletą metų kartais didesnės nei naujo IE3 klasės variklio vertė. Mūsų įmonės darbuotojai paskaičiuoja konkrečiai pagal užduotis - pagal numatomas apkrovas: svorius ir slėgius, kokio variklio ar pavaros reikia. Kreipiame didelį dėmesį į elektros energijos sąnaudas“, - pasakojo įmonės vadovas.

„Elektros variklių mes neparduodame kaip vaisvandenių parduotuvėje. Jei einate pirkti variklių, jūsų dažniausiai paklaus, jo greičio, galios ir tvirtinimo būdo. Jei variklis mažas, viskas gerai, tiek žinių pakanka. Bet renkantis didesnį, atsiranda fatališkos pavarų charakteristikos, guoliai pagal konkrečią paskirtį, tam tikrais atvejais - parazitinės srovės rotoriuje naikinančios guolius ir kiti svarbūs parametrai, kurių neįvertinimas vėliau vartotojui gali kainuoti daug veltui sugaišto laiko, brangiai atsieinančių prastovų, nervų, kai skubant reikia keisti sugedusią įrangą, ir nenumatytų išlaidų dėl pasikartojančių gedimų, klaidingai keičiant sugedusią, nevisiškai tinkamą, naują įrangą. Mes pagal įrenginio užduotį parenkame tinkamiausią sprendimą optimaliausioms energijos sąnaudoms, aukšto patikimumo, ilgaamžiškumo ir logiškos kainos atžvilgiu. Visa tai yra labai svarbu, skaičiuojant elektros energijos sąnaudas ir apskritai įmonės išlaidas – užtikrinu, tai kaip energijos vartojimo pramonės įmonėms atestuotas auditorius“, - teigė A.Šimas.

Andrius Šimas
UAB „BEVI“
Savanorių pr. 219, LT-02300 Vilnius
Tel. nr.: +370 52 611112
El. paštas: info@bevi.lt
www.bevi.lt





Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2019 09 19 
Kontaktai: tel. (37) 311 539, faks. (37) 311 539, Kaunas. El.paštas
©2005-2019. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite