Visa verslo informacija Kauno miestui -
LT LT EN EN
Jums
PRADŽIA PAIEŠKA APIE MUS STRAIPSNIAI SPAUSTUVĖ KAUNE PARDAVIMŲ MOKYMAI KARJERA
PAIEŠKA
Įmonės pavadinimas:  
Paieškos žodis:
 
Detali paieška Detali paieška
 
Grožis straipsniai
Daugiau Daugiau   
AUTO GROŽIS POILSIS IR LAISVALAIKIS KITOS PASLAUGOS SVEIKATA STATYBA TECHNIKA INFO AGRO KAUNO NAUJIENOS DARBAS

Spausdinti Spausdinti

Želatina yra naudinga mūsų organizmui

   2010-11-19

Želatina (nuo lotyniško “gelatus” – sustingęs, sušalęs)  - tai  gyvulinės kilmės baltyminių dalių mišinys – drebučiai, kurie susidaro vandenyje verdant sausgysles, jungiamuosius raiščius, kaulus, odas ir kitas dalis, kuriuose yra kolagenas, baltymai.

Švari želatina – tai amorfinė, bespalvė ir blizgi substancija be skonio ir kvapo, kurio 100 g energinė vertė yra 342/ 1432 Kcal/kJ.  100 g želatinos yra 65,30 g baltymų, fiziologiškai aktyvių mikroelementų: 33 g magnio, 32 mg natrio, 22 mg kalio, 11 mg kalcio, jodo, seleno.

Dar senovėje, kai žmonės išmoko žiesti puodus ir išvirė pirmąjį viralą, įsitikino, kad jų organizmas geriausiai įsisavina drebučių tipo maistą. Todėl jau nuo seniausių laikų drebučiais buvo maitinami ir vaikeliai, ir bedančiai seneliai, ligoniai ir nusilpę žmonės.

Žmogaus organizmas drebučius įsisavina visiškai ir momentaliai, nepriklausomai kokio jis yra amžiaus, - jaunas ar senas, ligotas ar sveikas.

Drebučiai taip pat neištraukia, o atvirkščiai, -  sulaiko drėgmę ląstelėse ir tai yra ypatingai svarbu  senstančiam organizmui, laikantis specialių dietų, didelių fizinių ir nervinių apkrovimo metu bei karštuoju laikotarpiu, kai organizmas išgarina daug skysčių.

Vitaminai ir fiziologiškai aktyvus mikroelementai yra gyvybiškai reikalingi žmogaus organizmui, palaiko žmogaus energiją ir darbingumą. Vitaminai ir mikroelementai, funkcionuodami kaip koenzimai ir kofaktoriai, praktiškai dalyvauja visuose organizmo biocheminiuose procesuose.

Virdamas kolagenas suyra, pasiima vandens molekules ir virsta želatina, kuri ir suteikia drebučiams standumo. O skrandyje drebučių kolagenas (želatina) išskaidomas į amino rūgštis –  statybines baltymo dalis, kurias mūsų organizmas sukrauna į sąnarius, raiščius ir kremzles.

Žmogaus organizme kolagenas sudaro ketvirtąją dalį visos baltymų masės. Laikui bėgant žmogus sensta, oda raukšlėjasi, mažėja kaulų, raiščių ir sąnarių elastingumas, nusitrina kremzlės, suskilinėja nagai, nušiursta plaukai. Štai tada būtina vartoti kolageną: šaltieną, drebučius, žuvies drebučius, želė.

Bėda toms panelėms ir damoms, kurioms pradeda sausėti, skilinėti nagai, netenka savo blizgesio, net suplonėja ar sluoksniuojasi.

Visiems žinoma, kad nagams reikia kalcio. Tą klaikų dalyką jos galėtų gana greitai  sustabdyti  pradėjusios daugiau ir dažniau valgyti drebučius ir želė. Dėl figūros jaudintis nereikia – nuo drebučių ir želė kilogramai neauga, riebalų ir cholesterolio nesusidaro, atvirkščiai – atsiranda grakšti tiesi laikysena, elastinga eisena, stangrėja krūtys, kūnas, dingsta net celiulitas, o nagai ir plaukai  neįtikėtinai  greitai pasidaro gražūs, stiprūs ir blizgantys.

Vyresnio amžiaus žmonės, ypatingai damos, norėdamos jaunai atrodyti, apsisaugoti nuo raukšlių, turėtų ne silikonu didintis krūtis (su laiku jos ir taip padidės), ne į veidą švirkštis visokį brudą, o dažniau valgyti šaltienos, drebučių ir želė su šviežiomis uogomis, vaisiais ir daržovėmis.

Net sportininkai vartoja švarų kolageną savo mitybos korekcijai, kuris padeda organizmui greičiau atsistatyti po traumų, nes želatinoj yra būtinos amino rūgštys prolinas ir hidroksiprolinas, kurios būtinos žmogaus jungiamųjų raiščių vystymui, išsaugojimui ir net atstatymui. Želatina regimai padeda kremzlių, raiščių ir sąnarių augimui, jų masės didėjimui.

Želatina taip pat padeda maisto virškinimui ir naudojamas gydant skrandžio –žarnų ligas, tame tarpe padidintą rūgštingumą, kolitus ir Krono ligą. Nors želatinoj ir nėra pilnaverčių baltymų, tačiau turėdama savyje nemažus kiekius arginino ir glicino, atlaisvina baltymus, leisdama organizmui geriau įsisavinti pilnaverčius baltymus.

 Todėl želatina rekomenduojama tiems, kas savo dietose negali vartoti mėsos. Privalu pastebėti, kad želatina naudojama gydant daugelį chroniškų ligų, įskaitant diabetą, kraujo ligas, raumenų distrofiją ir net vėžį.

Kulinarijoje želatina naudojama ruošiant daug gražių, šventinių daržovių, žuvies, paukštienos ir mėsos užpiltinių, uogų ir vaisių desertų.

Mūsų dienomis Lietuvoje maisto prekių parduotuvėse sočiai randame įvairiausių želė. Gaila tik, kad daugelis jų yra ruošiami su rafinuotu cukrumi, cheminiais ir todėl vartoti netinkamais skonikliais bei ryškiais cheminiais dažais, kurie valgytojams net liežuvius nudažo…

Gal būt tik “Klingų” želė iš jų tarpo išsiskiria, nes vaisiniai želė gaminami iš geros kokybės želatinos (testas – jei tirpsta šaltame vandenyje, patariu vartoti, jei ne – meskite laukan). Svarbiausias šių žele dalykas yra natūralūs gamtiniai augaliniai dažai. Suprantama, mėgstantiems ryškias spalvas, teks nusivilti, bet juk mums svarbiausiai yra mūsų vaikų ir mūsų pačių sveikata.

Kad išgauti ryškias spalvas, bet kuri gera šeimininkė pasakys, kad į desertinius želė geriausiai yra dėti šviežias uogas ir vaisius, išskyrus ananasus, kivius ir papajas, nes juose esantys enzimai suardo želė ir ji virsta skysčiu. Beje ir vaisius jos patars dėti mažesniais gabaliukais, nes želatina su jais geriau sulimpa.

“Klingų” želė sudėtyje yra uogų ir vaisių, kurie padeda žmogaus organizmui palaikyti kraujuje normalų  cholesterolio ir cukraus kiekį.

Daugelyje pasaulio šalių želė yra įteisinę ne kaip maisto papildą, o kaip pilnavertį maistą ir todėl drebučius galima valgyti be didesnių apribojimų

Rudenį kada kiekvieno namuose yra šviežių uogų, vaisų, ir daržovių - pats laikas organizme atstatyti vitaminų ir kolageno stoką, - geriau iš vis atsisakyti chemizuotų, cholesterolį didinančių ir riebalus kaupiančių pyragaičių, tortų, parduotuvinių chemizuotų  ledų, o vietoje jų gamintis spalvingus ir organizmui naudingus drebučius su uogomis, vaisiais ir daržovėmis.

Panelėms ir damoms, turinčioms problemų dėl nagų ir plaukų, nereikia jokių vaistų, jokių maisto papildų, o dažniau pasigaminti sau skanų desertą:

1 kilogramą tiktai kaimiškos varškės (parduotuvinė varškė netinka) išmaišyti su pusę stiklinės kaimiškos neriebios grietinės (parduotuvių grietinė iš vis netinka), 50 g medaus, pusę stiklinės pakepintų ir sutrintų migdolų ir suplakti mikseriu, kad pasidarytų vientisa masė. Ją sukrauti į formą ir dėti pusvalandžiui į šaldytuvą.

Paskui ant sutingusios masės gražiai išdėlioti 200 g abrikosų puselių (juose yra magnis ir geležis, suteikiantys nagams grožio), užpilti paruoštu patinkančiu želė iš ‚‚Klingų“ pakelio. Ir sustanginti. Šitoks desertas papuoš bet kokį puotos stalą, o nauda jo nepalyginama.

Nepriklausomas mitybos ir kulinarijos ekspertas

Vincentas Sakas

2010 birželio 10 d.







Į pradžią Į pradžią Į viršų Į viršų Atgal Atgal
Atnaujinta: 2019 03 19 
Kontaktai: tel. (37) 311 539, faks. (37) 311 539, Kaunas. El.paštas
©2005-2019. JUMSINFO. Visos teisės saugomos. Born in IdeaTurinio valdymo sistema OptimalSite